Το προβλέπει η συλλογική σύμβαση για «εθελοντές» εργαζόμενους
Του Νάσου Μπράτσου
Αντί να διεκδικήσει αυξήσεις για να αντιμετωπιστεί το κόστος της ζωής, προσανατολίστηκε στην κάρτα «εθελοντή ελεγκτή», ώστε οι κάτοχοί της να παίρνουν το 50% από τα πρόστιμα όσων δεν έχουν εισιτήριο. Το περιστατικό στο Περιστέρι, με το θάνατο του νεαρού το καλοκαίρι, είναι φαίνεται πολύ μακρινό για για τη συνδικαλιστική πλειοψηφία στα αστικά λεωφορεία.
Συλλογική σύμβαση εργασίας, υπέγραψαν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, αλλά οι φωνές της συνδικαλιστικής αντιπολίτευσης προς τις πλειοψηφούσες παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, έγιναν ακόμα πιο έντονες. Όχι μόνο για τις ρυθμίσεις της σύμβασης και τη διαδικασία που ακολούθησαν (η κατηγορία είναι ότι έγινε χωρίς συνέλευση και ερήμην συζήτησης στον κλάδο).
Σημείο που θα προκαλέσει αρνητική εντύπωση στην κοινωνία, μετά από τα αλλεπάλληλα τραγικά περιστατικά που έχουν συμβεί (θυμίζουμε το θάνατο νεαρού στο Περιστέρι) μεταξύ ελεγκτών και επιβατών που η ανέχεια τους οδηγούσε να ταξιδεύουν χωρίς εισιτήριο, είναι τα μισθολογικά bonus, για όσα πρόστιμα θα κόβουν οι εργαζόμενοι σε βάρος των επιβατών που δεν θα έχουν εισιτήριο.
Αυτό μπήκε και σε εδάφιο της νέας σύμβασης, οδηγούντας σε συνθήκες οικονομικής κρίσης σε "κυνήγι" επιβατών. Οι εφορμούντες θα είναι εθελοντές εφοδιασμένοι με ειδικό δελτίο "εθελοντή ελεγκτή", πέρα δηλάδή από τις υπόλοιπες συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Όπως δήλωσαν εργαζόμενοι που συμμετείχαν στη σημερινή κινητοποίηση του σωματείου του Μετρό, ενάντια στην επιστράτευση σε βάρος τους, που έκλεισε ένα χρόνο, οι ηγεσίες των "κατά κεφαλήν bonus", δε συμμετείχαν γιατί είχαν προγραμματίσει την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.
Ανάρτηση από: http://www.enet.gr
Ανάρτηση από: http://www.enet.gr