Η περιοχή με τον μεγαλύτερο, κατ’ αναλογία, αριθμό τζιχαντιστών στην Ευρώπη
Μετά από δύο χρόνια ερευνών, η αστυνομία έχει απαγγείλει κατηγορίες σε 67 άτομα, έχει συλλάβει 14 ιμάμηδες και έκλεισε 19 μουσουλμανικές οργανώσεις με την κατηγορία πως δρούσαν κατά του Συντάγματος, υποκινώντας το θρησκευτικό μίσος και προωθώντας την τρομοκρατία.
Είναι εντυπωσιακή η μεταστροφή σε μία χώρα 1,8 εκ. κατοίκων, η οποία πριν λίγα χρόνια συγκαταλεγόταν στις πιο φιλοαμερικανικές μουσουλμανικές κοινωνίες στο κόσμο. Εδώ, οι Αμερικανοί έγιναν δεκτοί ως ελευθερωτές, μετά τις υπό αμερικανική ηγεσία επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και τους βομβαρδισμούς του 1999, που οδήγησαν στην ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου. Μετά τον πόλεμο, Αμερικανοί αξιωματούχοι ανέλαβαν τη διοίκηση της περιοχής και οι αμερικανικές στρατιωτικές δυνάμεις βοήθησαν στη διατήρηση της ειρήνης. Επίσης κατέφθασαν οι Σαουδάραβες, διοχετεύοντας εκατομμύρια ευρώ βοήθεια. Σε αυτή την κατεστραμμένη από το πόλεμο περιοχή. Ωστόσο, εκεί που οι Αμερικανοί είδαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια νέα Δημοκρατία, οι Σαουδάραβες είδαν μια νέα χώρα στην οποία θα μπορούσε να διαδοθεί ο Ουαχαβιτισμός, το πολιτικό κίνημα του Σαλαφισμού.
Σήμερα στο Κόσοβο υπάρχουν 800 τζαμιά. Τα 240 οικοδομήθηκαν μετά τον πόλεμο και κατηγορούνται πως βοηθούν στην διάδοση του ουαχαβιτισμού δημιουργώντας μια νέα γενιά σαλαφιστών. Σύμφωνα με μετριοπαθείς ιμάμηδες και αξιωματούχους, τα παραπάνω εντάσσονται στη μακρόπνοη στρατηγική της Σαουδικής Αραβίας να μεταμορφώσει το Ισλάμ κατ’ εικόνα και ομοίωσή της σε ολόκληρο τον Κόσμο.
Από τη Ρήξη φ. 124
Με πρωτοσέλιδο κεντρικό τίτλο “Πώς το Κόσοβο μεταμορφώθηκε σε εύφορο έδαφος για την ανάπτυξη του Ισλαμικού Κράτους”, η διεθνούς κύρους αμερικανική εφημερίδα Ιντερνάσιοναλ Νιου Γιορκ Τάιμς στις 21 Μαΐου 2016 δημοσίευσε ένα ολοσέλιδο οδοιπορικό της Καρλότας Γκέιλ που ενδιαφέρει άμεσα στην Ελλάδα. Αυτούσια αποσπάσματα έχουν ως εξής:
Ο Λαβντρίμ Μουχατζέρι, ο εμφανιζόμενος ηγέτης του κοσοβαρικού τάγματος στο «Ισλαμικό κράτος»
Κάθε Παρασκευή, λίγα μόλις μέτρα από το άγαλμα του Μπιλ Κλίντον, εκατοντάδες νεαροί γενειοφόροι γονατίζουν προσευχόμενοι έξω από ένα φτωχό τζαμί, το οποίο προηγουμένως ήταν κατάστημα επίπλων. Το τζαμί αυτό είναι ένα από τα πολλά που χτίστηκαν με χρήματα προερχόμενα από την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας και κατηγορούνται πως διαδίδουν τον σαλαφισμό – μια συντηρητική ιδεολογία, η οποία κυριαρχεί στη Σαουδική Αραβία. Όλα αυτά συμβαίνουν εδώ δεκαεπτά χρόνια από την αμερικανική επέμβαση, η οποία απέσπασε το μικρό Κόσοβο από τη σερβική καταπίεση. Από τότε, και ως επί το πλείστον κάτω από το βλέμμα των Αμερικανών αξιωματούχων, τα χρήματα της Σαουδικής Αραβίας και η επιρροή της μεταμόρφωσαν την κάποτε ανοικτή και ανεκτική μουσουλμανική κοινωνία, στους πρόποδες της Ευρώπης, σε ένα κέντρο του ισλαμικού εξτρεμισμού και παραγωγής τζιχαντιστών.
Στο Κόσοβο τα τελευταία δύο χρόνια η αστυνομία έχει ταυτοποιήσει 314 Κοσσοβάρους τζιχαντιστές μεταξύ των οποίων δύο βομβιστές αυτοκτονίας, 44 γυναίκες και 28 παιδιά. Μάλιστα, αυτοί οι αριθμοί είναι οι μεγαλύτεροι στην Ευρώπη κατ’ αναλογία πληθυσμού. Σύμφωνα με ερευνητές του Κοσόβου, αυτά τα άτομα είχαν ριζοσπαστικοποιηθεί και στρατολογηθεί από κληρικούς και μυστικές οργανώσεις χρηματοδοτούμενες από τη Σαουδική Αραβία και άλλα συντηρητικά κράτη του Περσικού Κόλπου. Ο διευθυντής της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας του Κοσόβου, Φάτος Μακόλι, δηλώνει: «Οι οργανώσεις αυτές προωθούν το πολιτικό ισλάμ. Ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα για τη προώθησή του. Κυρίως απευθύνονται σε νέους, ευάλωτους ανθρώπους. Τους μετατρέπουν σε κοινωνούς του πολιτικού Ισλάμ και τους οδηγούν στον ριζοσπαστισμό».Μετά από δύο χρόνια ερευνών, η αστυνομία έχει απαγγείλει κατηγορίες σε 67 άτομα, έχει συλλάβει 14 ιμάμηδες και έκλεισε 19 μουσουλμανικές οργανώσεις με την κατηγορία πως δρούσαν κατά του Συντάγματος, υποκινώντας το θρησκευτικό μίσος και προωθώντας την τρομοκρατία.
Είναι εντυπωσιακή η μεταστροφή σε μία χώρα 1,8 εκ. κατοίκων, η οποία πριν λίγα χρόνια συγκαταλεγόταν στις πιο φιλοαμερικανικές μουσουλμανικές κοινωνίες στο κόσμο. Εδώ, οι Αμερικανοί έγιναν δεκτοί ως ελευθερωτές, μετά τις υπό αμερικανική ηγεσία επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και τους βομβαρδισμούς του 1999, που οδήγησαν στην ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου. Μετά τον πόλεμο, Αμερικανοί αξιωματούχοι ανέλαβαν τη διοίκηση της περιοχής και οι αμερικανικές στρατιωτικές δυνάμεις βοήθησαν στη διατήρηση της ειρήνης. Επίσης κατέφθασαν οι Σαουδάραβες, διοχετεύοντας εκατομμύρια ευρώ βοήθεια. Σε αυτή την κατεστραμμένη από το πόλεμο περιοχή. Ωστόσο, εκεί που οι Αμερικανοί είδαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια νέα Δημοκρατία, οι Σαουδάραβες είδαν μια νέα χώρα στην οποία θα μπορούσε να διαδοθεί ο Ουαχαβιτισμός, το πολιτικό κίνημα του Σαλαφισμού.
Σήμερα στο Κόσοβο υπάρχουν 800 τζαμιά. Τα 240 οικοδομήθηκαν μετά τον πόλεμο και κατηγορούνται πως βοηθούν στην διάδοση του ουαχαβιτισμού δημιουργώντας μια νέα γενιά σαλαφιστών. Σύμφωνα με μετριοπαθείς ιμάμηδες και αξιωματούχους, τα παραπάνω εντάσσονται στη μακρόπνοη στρατηγική της Σαουδικής Αραβίας να μεταμορφώσει το Ισλάμ κατ’ εικόνα και ομοίωσή της σε ολόκληρο τον Κόσμο.
Διπλωματικά τηλεγραφήματα αξιωματούχων της Σαουδικής Αραβίας, τα οποία έφεραν στο φως τα Wikileaks, αποκαλύπτουν ένα σύστημα χρηματοδότησης τζαμιών, ισλαμικών κέντρων και κληρικών εκπαιδευόμενων στη Σαουδική Αραβία, οι οποίοι διαχέονται στην Ασία, στην Ευρώπη και την Αφρική. Μόνο στο Νέο Δελχί, 140 ιεροκήρυκες καταγράφονταν ως μισθωτοί του εκεί προξενείου της Σαουδικής Αραβίας.
Σε όλο το Κόσοβο κάποια κορίτσια αρνούνται να κάνουν χειραψία ή ακόμα και να μιλήσουν σε άρρενες συγγενείς τους. Αγόρια ακολουθούν πιστά την τζιχάντ. Θρησκευτικοί «αντάρτες» έχουν απειλήσει ή έχουν προβεί σε επιθέσεις κατά πανεπιστημιακών, δημοσιογράφων και πολιτικών.
Οι δύο ιμάμηδες Φαντίλ Μουσλίου και Φαντίλ Σογκόγεβα, ηλικίας 30 ετών, συγκαταλέγονταν στους 200 ομοεθνείς τους, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν τις υποτροφίες που παρείχε η Σαουδική Αραβία μετά τον πόλεμο και μετέβησαν στην αραβική χώρα, για να μελετήσουν το ισλάμ. Επέτρεψαν στο Κόσοβο με έναν ιεραποστολικό ζήλο. Από την αρχή οι νεοαφιχθέντες κληρικοί προσπάθησαν να παρακάμψουν την ισλαμική κοινότητα του Κοσσυφοπεδίου, που επί γενιές ήταν ο φύλακας της ανεκτικής μορφής του Ισλάμ στην περιοχή.
Ωστόσο, σε όλη τη χώρα, μία νέα γενιά ακραίων κληρικών εγκαθίστανται στα τζαμιά κάθε γειτονιάς, τα οποία ως επί το πλείστον έχουν οικοδομηθεί με χρήματα προερχόμενα από τη Σαουδική Αραβία. Κτήρια που επέζησαν για αιώνες, όπως η ιστορική βιβλιοθήκη στη Γιάκοβα, τζαμιά 400 ετών, κρήνες, νεκροταφεία και τεκέδες δερβίσηδων ισοπεδώθηκαν, γιατί θεωρήθηκαν ειδωλολατρικά.
Σύμφωνα με ακτιβιστές για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι φιλανθρωπικές οργανώσεις επιχορηγούμενες από Σαουδάραβες χορηγούν σε οικογένειες μηνιαία επιδόματα με τον όρο ότι τα μέλη τους θα παρευρίσκονται στο τζαμί και οι γυναίκες και τα κορίτσια θα φορούν τη μαντίλα.
Παραδόξως, μερικά από τα πιο σοβαρά συμβάντα έλαβαν χώρα στην Γκιλάν, μια πόλη στο ανατολικό Κόσοβο, με πληθυσμό 90.000 κατοίκων, όπου έδρευαν 7.000 Αμερικανοί στρατιώτες στο στρατόπεδο Μπόνστιλ. Η δύναμη αυτή ήταν ενταγμένη στην ειρηνευτική αποστολή του ΟΗΕ στη περιοχή. Το 2014, δυο νέοι Κοσσοβάροι ανατινάχθηκαν σε επιθέσεις αυτοκτονίας στο Ιράκ και στην Τουρκία.
Συν τω χρόνω, οι εκπαιδευμένοι από Σαουδάραβες ιμάμηδες επεκτείνουν το έργο τους. Όταν ο ιμάμης Μπιλαλλί σχημάτισε μια ένωση μετριοπαθών συναδέλφων του, η ισλαμική κοινότητα του Κοσσυφοπεδίου τον απομάκρυνε από τη θέση του. Οι ριζοσπάστες ιμάμηδες Μουσλίου και Σεγκόγιεβα εξακολουθούν να κηρύττουν στην Πρίστινα, όπου στο ναμάζι (προσευχή) προσελκύουν πλήθη νεαρών ανδρών, που αγριοκοιτούν τους ξένους δημοσιογράφους.
Κανένας ιμάμης δεν στερείται πόρων. Η επιρροή των ριζοσπαστικών κληρικών έφτασε στο απόγειό της με τον πόλεμο στη Συρία, καθώς εκθείαζαν τις αρετές της τζιχάντ και χρησιμοποιούσαν λόγους και ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές συνομιλίες παροτρύνοντας τους νέους να πάνε εκεί. Ο ιμάμης Καζίμι καταδικάστηκε σε φυλάκιση δέκα ετών. Είχε οργανώσει ακόμη και μια θερινή κατασκήνωση για νέους οπαδούς του. Κήρυττε σε βίντεο: «Είναι υποχρέωση για κάθε μουσουλμάνο να συμμετάσχει στην τζιχάντ.. Ο Προφήτης Μωάμεθ λέει ότι, αν κάποιος έχει την ευκαιρία να λάβει μέρος σε τζιχάντ και δεν το κάνει, θα πεθάνει με μεγάλες αμαρτίες». Δήλωνε δε σε μια άλλη ανάρτηση: «Το αίμα των απίστων είναι το καλύτερο ποτό για εμάς τους μουσουλμάνους».
Η «φιλανθρωπική» οργάνωση Αλ Βακούφ αλ Ισλάμ υποστηρίζει ιεροκήρυκες σαν τον Καζίμι σχεδόν σε κάθε περιφερειακή πόλη. Ιδρύθηκε στα Βαλκάνια το 1989. Η μεγαλύτερη χρηματοδότησή της προήλθε από τη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ, το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν. Οι ανακριτές του Κοσόβου επισημαίνουν πως, μεταξύ των νεοσυλλέκτων τζιχαντιστών, περιλαμβάνονταν τρεις πρώην υπάλληλοι των αμερικανικών εργοληπτικών επιχειρήσεων στο Στρατόπεδο Μπόνστιλ, όπου σταθμεύουν τα αμερικανικά στρατεύματα. Ένας από αυτούς είναι ο Λαβντίμιρ Μουχατζέρι, ηγετικό στέλεχος του Ισλαμικού Κράτους, που βιντεοσκοπήθηκε κατά την εκτέλεση ενός άνδρα στη Συρία.
Οι άνδρες από τη Μονάδα Χρηματοοικονομικών Πληροφοριών του Κοσσυφοπεδίου διαπίστωσαν ότι η Αλ Βακούφ αλ Ισλάμ, που είχε ένα γραφείο στο κέντρο της Πρίστινας και προσωπικό 12 ατόμων, λειτουργούσε με ποσά των 10 εκατομμυρίων € από το 2000 μέχρι το 2012. Μόνο το 7% του προϋπολογισμού της φαίνεται να έχει διατεθεί στη φροντίδα για τα ορφανά. Μέχρι το καλοκαίρι του 2014, η αστυνομία του Κοσσυφοπεδίου είχε κλείσει την Αλ Βακούφ αλ Ισλάμ, μαζί με 12 άλλες ισλαμικές φιλανθρωπικές οργανώσεις, και συνέλαβε 40 άτομα. Τα κεντρικά γραφεία της οργάνωσης, στη Σαουδική Αραβία και στις Κάτω Χώρες, έχουν αλλάξει το όνομά τους σε Αλ Βακούφ.
Ένα ερώτημα, που συζητείται έντονα, είναι γιατί οι αρχές του Κοσόβου και της Αμερικής και οι επόπτες των Ηνωμένων Εθνών δεν ενήργησαν νωρίτερα για να αποφευχθεί η εξάπλωση του εξτρεμισμού. Ήδη από το 2004, ο τότε πρωθυπουργός του Κοσόβου Μπαϊράμ Ρετζέπι προσπάθησε να εισαγάγει ένα νόμο για την απαγόρευση των εξτρεμιστικών σεκτών, αλλά σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε ότι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι του είπαν πως θα παραβίαζε την ελευθερία της θρησκείας.«Δεν ήταν προς το συμφέρον τους, δεν ήθελαν να ερεθίσουν κάποιες ισλαμικές χώρες. Απλώς δεν έκαναν τίποτα», δήλωσε ο κ Ρετζέπι.
Η Αλ Κάιντα και άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις συνεχίζουν να συγκεντρώνουν εκατομμύρια από «πλούσιους δωρητές και φιλανθρωπικές οργανώσεις που έχουν έδρα στον Περσικό Κόλπο», δήλωσε ο Ντέιβιντ Σ. Κοέν, στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, ειδικός περί της τρομοκρατίας και του οικονομικού εγκλήματος, σε ομιλία του το 2014.
Για κάποιους στο Κοσσυφοπέδιο μπορεί να είναι ήδη πολύ αργά. Οικογένειες σπαράσσονται. Μερικά από τα καλύτερα και φωτεινότερα μυαλά της χώρας έχουν παγιδευτεί στο δέλεαρ της τζιχάντ. Ένας από τους κορυφαίους πτυχιούχους των πολιτικών επιστημών του Κοσσυφοπεδίου, ο Άλμπερτ Μπερίσα, δήλωσε πως έφυγε το 2013, για να βοηθήσει τον λαό της Συρίας στην εξέγερση κατά του προέδρου Άσαντ. Εγκατέλειψε τη προσπάθειά του μετά από μόλις δύο εβδομάδες – και λέει,ότι ποτέ δεν εντάχθηκε στο ισλαμικό κράτος – αλλά καταδικάστηκε σε τριάμισι χρόνια φυλάκισης. Ο Ισμέτ Σακίκι, υπάλληλος στο γραφείο του πρωθυπουργού και βετεράνος του UCK επισκέπτεται τον γιο του Βίσαρ, φοιτητή της Νομικής, ο οποίος συνελήφθη στον δρόμο, πηγαίνοντας από την Τουρκία στη Συρία με την αρραβωνιαστικιά του.
Σε όλο το Κόσοβο κάποια κορίτσια αρνούνται να κάνουν χειραψία ή ακόμα και να μιλήσουν σε άρρενες συγγενείς τους. Αγόρια ακολουθούν πιστά την τζιχάντ. Θρησκευτικοί «αντάρτες» έχουν απειλήσει ή έχουν προβεί σε επιθέσεις κατά πανεπιστημιακών, δημοσιογράφων και πολιτικών.
Οι δύο ιμάμηδες Φαντίλ Μουσλίου και Φαντίλ Σογκόγεβα, ηλικίας 30 ετών, συγκαταλέγονταν στους 200 ομοεθνείς τους, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν τις υποτροφίες που παρείχε η Σαουδική Αραβία μετά τον πόλεμο και μετέβησαν στην αραβική χώρα, για να μελετήσουν το ισλάμ. Επέτρεψαν στο Κόσοβο με έναν ιεραποστολικό ζήλο. Από την αρχή οι νεοαφιχθέντες κληρικοί προσπάθησαν να παρακάμψουν την ισλαμική κοινότητα του Κοσσυφοπεδίου, που επί γενιές ήταν ο φύλακας της ανεκτικής μορφής του Ισλάμ στην περιοχή.
Ωστόσο, σε όλη τη χώρα, μία νέα γενιά ακραίων κληρικών εγκαθίστανται στα τζαμιά κάθε γειτονιάς, τα οποία ως επί το πλείστον έχουν οικοδομηθεί με χρήματα προερχόμενα από τη Σαουδική Αραβία. Κτήρια που επέζησαν για αιώνες, όπως η ιστορική βιβλιοθήκη στη Γιάκοβα, τζαμιά 400 ετών, κρήνες, νεκροταφεία και τεκέδες δερβίσηδων ισοπεδώθηκαν, γιατί θεωρήθηκαν ειδωλολατρικά.
Σύμφωνα με ακτιβιστές για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι φιλανθρωπικές οργανώσεις επιχορηγούμενες από Σαουδάραβες χορηγούν σε οικογένειες μηνιαία επιδόματα με τον όρο ότι τα μέλη τους θα παρευρίσκονται στο τζαμί και οι γυναίκες και τα κορίτσια θα φορούν τη μαντίλα.
Παραδόξως, μερικά από τα πιο σοβαρά συμβάντα έλαβαν χώρα στην Γκιλάν, μια πόλη στο ανατολικό Κόσοβο, με πληθυσμό 90.000 κατοίκων, όπου έδρευαν 7.000 Αμερικανοί στρατιώτες στο στρατόπεδο Μπόνστιλ. Η δύναμη αυτή ήταν ενταγμένη στην ειρηνευτική αποστολή του ΟΗΕ στη περιοχή. Το 2014, δυο νέοι Κοσσοβάροι ανατινάχθηκαν σε επιθέσεις αυτοκτονίας στο Ιράκ και στην Τουρκία.
Συν τω χρόνω, οι εκπαιδευμένοι από Σαουδάραβες ιμάμηδες επεκτείνουν το έργο τους. Όταν ο ιμάμης Μπιλαλλί σχημάτισε μια ένωση μετριοπαθών συναδέλφων του, η ισλαμική κοινότητα του Κοσσυφοπεδίου τον απομάκρυνε από τη θέση του. Οι ριζοσπάστες ιμάμηδες Μουσλίου και Σεγκόγιεβα εξακολουθούν να κηρύττουν στην Πρίστινα, όπου στο ναμάζι (προσευχή) προσελκύουν πλήθη νεαρών ανδρών, που αγριοκοιτούν τους ξένους δημοσιογράφους.
Κανένας ιμάμης δεν στερείται πόρων. Η επιρροή των ριζοσπαστικών κληρικών έφτασε στο απόγειό της με τον πόλεμο στη Συρία, καθώς εκθείαζαν τις αρετές της τζιχάντ και χρησιμοποιούσαν λόγους και ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές συνομιλίες παροτρύνοντας τους νέους να πάνε εκεί. Ο ιμάμης Καζίμι καταδικάστηκε σε φυλάκιση δέκα ετών. Είχε οργανώσει ακόμη και μια θερινή κατασκήνωση για νέους οπαδούς του. Κήρυττε σε βίντεο: «Είναι υποχρέωση για κάθε μουσουλμάνο να συμμετάσχει στην τζιχάντ.. Ο Προφήτης Μωάμεθ λέει ότι, αν κάποιος έχει την ευκαιρία να λάβει μέρος σε τζιχάντ και δεν το κάνει, θα πεθάνει με μεγάλες αμαρτίες». Δήλωνε δε σε μια άλλη ανάρτηση: «Το αίμα των απίστων είναι το καλύτερο ποτό για εμάς τους μουσουλμάνους».
Η «φιλανθρωπική» οργάνωση Αλ Βακούφ αλ Ισλάμ υποστηρίζει ιεροκήρυκες σαν τον Καζίμι σχεδόν σε κάθε περιφερειακή πόλη. Ιδρύθηκε στα Βαλκάνια το 1989. Η μεγαλύτερη χρηματοδότησή της προήλθε από τη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ, το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν. Οι ανακριτές του Κοσόβου επισημαίνουν πως, μεταξύ των νεοσυλλέκτων τζιχαντιστών, περιλαμβάνονταν τρεις πρώην υπάλληλοι των αμερικανικών εργοληπτικών επιχειρήσεων στο Στρατόπεδο Μπόνστιλ, όπου σταθμεύουν τα αμερικανικά στρατεύματα. Ένας από αυτούς είναι ο Λαβντίμιρ Μουχατζέρι, ηγετικό στέλεχος του Ισλαμικού Κράτους, που βιντεοσκοπήθηκε κατά την εκτέλεση ενός άνδρα στη Συρία.
Οι άνδρες από τη Μονάδα Χρηματοοικονομικών Πληροφοριών του Κοσσυφοπεδίου διαπίστωσαν ότι η Αλ Βακούφ αλ Ισλάμ, που είχε ένα γραφείο στο κέντρο της Πρίστινας και προσωπικό 12 ατόμων, λειτουργούσε με ποσά των 10 εκατομμυρίων € από το 2000 μέχρι το 2012. Μόνο το 7% του προϋπολογισμού της φαίνεται να έχει διατεθεί στη φροντίδα για τα ορφανά. Μέχρι το καλοκαίρι του 2014, η αστυνομία του Κοσσυφοπεδίου είχε κλείσει την Αλ Βακούφ αλ Ισλάμ, μαζί με 12 άλλες ισλαμικές φιλανθρωπικές οργανώσεις, και συνέλαβε 40 άτομα. Τα κεντρικά γραφεία της οργάνωσης, στη Σαουδική Αραβία και στις Κάτω Χώρες, έχουν αλλάξει το όνομά τους σε Αλ Βακούφ.
Ένα ερώτημα, που συζητείται έντονα, είναι γιατί οι αρχές του Κοσόβου και της Αμερικής και οι επόπτες των Ηνωμένων Εθνών δεν ενήργησαν νωρίτερα για να αποφευχθεί η εξάπλωση του εξτρεμισμού. Ήδη από το 2004, ο τότε πρωθυπουργός του Κοσόβου Μπαϊράμ Ρετζέπι προσπάθησε να εισαγάγει ένα νόμο για την απαγόρευση των εξτρεμιστικών σεκτών, αλλά σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε ότι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι του είπαν πως θα παραβίαζε την ελευθερία της θρησκείας.«Δεν ήταν προς το συμφέρον τους, δεν ήθελαν να ερεθίσουν κάποιες ισλαμικές χώρες. Απλώς δεν έκαναν τίποτα», δήλωσε ο κ Ρετζέπι.
Η Αλ Κάιντα και άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις συνεχίζουν να συγκεντρώνουν εκατομμύρια από «πλούσιους δωρητές και φιλανθρωπικές οργανώσεις που έχουν έδρα στον Περσικό Κόλπο», δήλωσε ο Ντέιβιντ Σ. Κοέν, στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, ειδικός περί της τρομοκρατίας και του οικονομικού εγκλήματος, σε ομιλία του το 2014.
Για κάποιους στο Κοσσυφοπέδιο μπορεί να είναι ήδη πολύ αργά. Οικογένειες σπαράσσονται. Μερικά από τα καλύτερα και φωτεινότερα μυαλά της χώρας έχουν παγιδευτεί στο δέλεαρ της τζιχάντ. Ένας από τους κορυφαίους πτυχιούχους των πολιτικών επιστημών του Κοσσυφοπεδίου, ο Άλμπερτ Μπερίσα, δήλωσε πως έφυγε το 2013, για να βοηθήσει τον λαό της Συρίας στην εξέγερση κατά του προέδρου Άσαντ. Εγκατέλειψε τη προσπάθειά του μετά από μόλις δύο εβδομάδες – και λέει,ότι ποτέ δεν εντάχθηκε στο ισλαμικό κράτος – αλλά καταδικάστηκε σε τριάμισι χρόνια φυλάκισης. Ο Ισμέτ Σακίκι, υπάλληλος στο γραφείο του πρωθυπουργού και βετεράνος του UCK επισκέπτεται τον γιο του Βίσαρ, φοιτητή της Νομικής, ο οποίος συνελήφθη στον δρόμο, πηγαίνοντας από την Τουρκία στη Συρία με την αρραβωνιαστικιά του.
Μετάφραση-επιμέλεια:
Νίκος Μέρτζος
Νίκος Μέρτζος
Ανάρτηση από: http://ardin-rixi.gr