Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Οι Παρτιζάνοι των Αθηνών

Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ «Οι Παρτιζάνοι των Αθηνών», Ξενοφώντας Βαρδαρός και Γιάννης Ξύδας, η Ομάδα Συλλογικής Μνήμης, αποφάσισαν να το διαθέσουν, ελεύθερα, στο διαδίκτυο, στα ελληνικά και με αγγλικούς υπότιτλους, από σήμερα 25 Μάρτη 2020. Στη σχετική ανακοίνωσή τους σημειώνουν: 

«Στις 3 Μαρτίου συμπληρώθηκαν δύο χρόνια, από τότε που οι Παρτιζάνοι των Αθηνών προβλήθηκαν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Έκτοτε ακολούθησαν εκατοντάδες προβολές σε κινηματογραφικές αίθουσες της Αθήνας, στη δημόσια τηλεόραση – ΕΡΤ2 , σε δήμους, στέκια, εκπολιτιστικούς συλλόγους, σωματεία και άλλους φορείς. Το σκεπτικό μας ήταν να είναι διαθέσιμο σε όλους τους προαναφερόμενους χώρους, προκειμένου να αποτελέσει ένα έναυσμα συνάντησης, ζύμωσης, ανταλλαγής απόψεων και γόνιμου διαλόγου σε σχέση με την περίοδο της Κατοχής, όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Στα δύο αυτά χρόνια το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, καθώς και του εξωτερικού και αγκαλιάστηκε από νέους και μεγαλύτερους σε ηλικία, κάτι που μας έδωσε έναυσμα να προχωρήσουμε στη δημιουργία του επόμενου ντοκιμαντέρ μας. 

Έχουν κατασκευαστεί στο εργαστήριο RNA ιοί όπως είναι ο κορωνοϊός


Ο κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης, Ομότιμος Καθηγητής Γενετικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης υποστηρίζει στη συνέντευξη που ακολουθεί πως πριν δύο με τρία χρόνια το περιοδικό Nature δημοσίευσε έρευνα Κινέζων επιστημόνων οι οποίοι κατασκεύασαν εργαστηριακά RNA ιούς, όπως είναι και ο κορονοϊός covid 19 που προκάλεσε παγκόσμια αναστάτωση.

Τα συν και πλην του κυβερνητικού πακέτου για οικονομία-εργασία

Του Βασίλη Ασημακόπουλου


Είναι κοινή τάση των κυβερνήσεων των κρατών-μελών της ΕΕ η στροφή σε κρατικο-φιλελεύθερες πολιτικές για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την κρίση που επιφέρει σε οικονομία-εργασία. Στο επίπεδο της Ευρωζώνης, η αναγκαία στροφή για την αντιμετώπιση της κρίσης καταγράφηκε, μέχρι στιγμής, στην αναστολή του Συμφώνου Σταθερότητας, στο πάγωμα για τα πλεονάσματα και για την εφαρμογή των κανόνων στις κρατικές ενισχύσεις. Ήδη σχηματοποιούνται δύο στρατόπεδα.
Εκείνο των κρατών-μελών που ζητά μια απλόχερη κεϋνσιανού χαρακτήρα πολιτική με την έκδοση coronabonds (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ελλάδα κ.α.). Η άλλη ομάδα (Γερμανία, Ολλανδία και οι σύμμαχοί τους) είναι αντίθετη σε αμοιβαιοποίηση του χρέους που θεωρούν ότι εισάγεται με το ευρωομολόγο. Κινείται σε μονεταριστική κατεύθυνση, σύμφωνη με τους κανονισμούς του ESM (Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας), πιστωτικές γραμμές, μνημόνια κλπ.
Οι τάσεις καταγράφουν τις αντιθέσεις των εθνικών οικονομιών (διαφορετικές ανάγκες, διαφορές στην ανταγωνιστικότητα) σε συνθήκες ραγδαίας ύφεσης, σε μια πρωτοφανή κρίση ζήτησης και προσφοράς. Η οικονομική κρίση είναι μεγάλη, θα διαμορφώσει νέες ισορροπίες, θέτοντας σε δοκιμασία τα άρθρα πίστεως της ΕΕ και της ΕΚΤ, σε συνθήκες γενικευμένου εμπορικού πολέμου και έντονης γεωπολιτικής κινητικότητας.

"Τηλεκπαίδευση και εικονική πραγματικότητα"

Του Γιώργου Ηλ. Τσιτσιμπή
Το ότι οι υπολογιστές έχουν μπει στη ζωή μας, είναι δεδομένο. Το ότι ως εργαλείο έχουν θετικά και αρνητικά, επίσης είναι δεδομένο.
Αυτό που είναι ζητούμενο, και αυτές τις μέρες φαίνεται να ξεφεύγει του μέτρου, είναι η ψευδαίσθηση ότι μπορούν να κάνουν σχεδόν τα πάντα, ακόμα και να αντικαταστήσουν την πραγματικότητα.
Βάλθηκαν να μας τρελάνουν!!! Πρωτίστως τις οικογένειες των εκπαιδευτικών και βέβαια όχι μόνο αυτές. Γενικά, τις οικογένειες που έχουν παιδιά σχολικής ηλικίας από Νηπιαγωγείο έως Λύκειο που κάθονται με τις ώρες μπροστά στον Η/Υ για να βγάλουν κωδικούς, να δούνε φύλλα εργασίας, να παρακολουθήσουν τηλεδιασκέψεις και πάει λέγοντας. «Το σύστημα δεν άντεχε να εκτυπώσουμε τα απολυτήρια της Γ΄ Λυκείου», λένε οι καθηγητές, όχι τώρα που έπεσε τόσος όγκος πάνω του! Πάντως, πράγματι οι εκπαιδευτικοί, αυτόν τον καιρό, δουλεύουν περισσότερο από πριν.
Έχει όμως νόημα; Αυτό είναι το ζητούμενο σε έκτακτες συνθήκες; Να είναι ο καθένας κλεισμένος στο δωμάτιό του με τις ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή; Και δεν είναι μόνο το σώμα του υπολογιστή αλλά τόσα άλλα, εξοπλισμός, σύνδεση, ταχύτητα, γνώση… Σκεφτείτε μια οικογένεια με δύο παιδιά, χρειάζονται σίγουρα δύο υπολογιστές. Αν είναι και οι γονείς εκπαιδευτικοί ή αν πρέπει να διεκπεραιώσουν και δικές τους δουλειές, χρειάζονται τέσσερις. Αν είναι πολύτεκνοι; Άστο καλύτερα. Μια τρέλα! Δυστυχώς, η πρόσβαση δεν είναι ισότιμη και δεν διασφαλίζεται η καθολικότητα, κάτι που οφείλει να εξασφαλίζει η εκπαίδευση. Αφήστε που κάναμε τόση προσπάθεια μέσα από τα σχολεία για απεξάρτηση των παιδιών από τις οθόνες και τώρα αυτοακυρώνουμε τις  προσπάθειές μας. Μήπως θα έπρεπε ένας παιδοψυχίατρος να μας ενημερώσει επ’ αυτού; Εικονική πραγματικότητα, κυριολεκτικά και μεταφορικά!

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

"Είμαι ΑΕΚ και μάλιστα με τους Original"

"Είμαι ΑΕΚ και μάλιστα με τους Original"
Τα λόγια είναι φτωχά μπροστά στη ζωή σου, τους αγώνες σου, τα μαθήματα Ελευθερίας προς τις επόμενες γενιές.
Μαθήματα για το πως θα μείνουμε όρθιοι, για το πως θα μείνουμε Ελεύθεροι, για το πως θα μείνουμε Άνθρωποι!
Η υψωμένη σου γροθιά, γροθιά στο Σύστημα τους, γροθιά στο Κατεστημένο τους... η γροθιά σου, Σημαία μας!
Ήσουν αυτός που αν και κατέβασες τη ναζιστική, ποτέ δε θέλησες να γίνεις "σημαία" κανενός!

Ο Μανώλης Γλέζος στο ιστορικό ταξίδι στο Βελιγράδι

Μια φωτογραφία του Μανώλη Γλέζου στην αναμονή για την πτήση για το Βελιγράδι στο ιστορικό ταξίδι του 1999, ανέβασε η ΠΑΕ ΑΕΚ στα social media.

Ο καθ. Γενετικής του ΑΠΘ Ζαχαρίας Σκούρας για τον Κορωνοϊό

Το ιστολόγιο "Ανιχνεύσεις" καθιερώνει υβριδική μορφή διαδικτυακής τηλεόρασης. Η πρώτη συνέντευξη είναι με τον καθηγητή Γενετικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Ζαχαρία Σκούρα.

Μετά την επίθεση των ΜΑΤ στον Μ. ΓΛΕΖΟ. Σύνταγμα 12-2-12



Ευχαριστώ τον Χρήστο Σ. και Κώστα Κ. για την βοήθειά τους.
Video : Τάκης

Οι λαοί περνούν σηκώνοντας στους ώμους τους το μέγα φέρετρο του Μπελογιάννη...

Σαν σήμερα το 1952 o Νίκος Μπελογιάννης και οι σύντροφοί του Δ. Μπάτσης, Ν. Καλούμενος και Ηλίας Αργυριάδης πληρώνουν με την ζωή τους το ταξικό μίσος του ξενόδουλου καθεστώτος...

Οικονομική πανδημία: Η μεγαλύτερη οικονομική κρίση στην ιστορία;

Της Αγγελικής Δημοπούλου

Η πανδημία του κοροναϊού μας έδωσε την ταχύτερη και βαθύτερη οικονομική κρίση στην ιστορία. Η Μεγάλη Ύφεση μας κάνει ήδη νόημα κι εμείς την ακολουθούμε. Τα εν λόγω υποστηρίζει σε άρθρο του στον Guardian, ο γνωστός οικονομολόγος Νουριέλ Ρουμπινί, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, με θητεία του στο ΔΝΤ και στην Παγκόσμια Τράπεζα.

Ο Νουριέλ Ρουμπινί σημειώνει ότι στην κρίση του 2008 και στην Μεγάλη Ύφεση, οι χρηματιστηριακές αγορές κατέρρευσαν κατά 50% ή και περισσότερο, τα δάνεια πάγωσαν, σημειώθηκαν μαζικές πτωχεύσεις, τα ποσοστά ανεργίας ξεπέρασαν το 10% και το ΑΕΠ συρρικνωνόταν με ετήσιο ρυθμό 10% ή και περισσότερο. Όλα αυτά όμως έγιναν σε περίοδο τριών ετών. Κατά την τρέχουσα κρίση - με καταλύτη την πανδημία του κοροναϊού - τα αντίστοιχα μακροοικονομικά και χρηματοοικονομικά αποτελέσματα έχουν ξεδιπλωθεί σε ένα διάστημα, μόλις, τριών εβδομάδων.

Απεβίωσε ο αγωνιστής της Αριστεράς Μανώλης Γλέζος

Πριν από λίγο έγινε γνωστό πως απεβίωσε ο Μανώλης Γλέζος

Δεν υπολογίζετε σωστά τον πραγματικό αριθμό των θυμάτων

Ο Βάλτερ Ριτσιάρντι καθηγητής Πανεπιστημίου στη δημόσια υγεία και πρώην ελεγκτής του ιταλικού ΕΣΥ (2011) προσεγγίζει την κατάσταση που επικρατεί στην Ιταλία με την επιδημία του κορωνοϊού με έναν τρόπο που αιφνιδιάζει ενδεχομένως δε, να χαρακτηρίζεται και ως αιρετικός. Ο καθηγητής υποστηρίζει πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη μεθοδολογία που ακολουθείται στην καταμέτρηση των θυμάτων της πανδημίας του κορωνοϊού. 
Θεωρεί δηλαδή, πως μόνο το 12% του συνόλου των καταγεγραμμένων νεκρών οφείλεται εξ ολοκλήρου στον κορωνοϊό ενώ το 88% των προσβληθέντων ατόμων που κατέληξαν απεβίωσαν λόγω σοβαρού υποκείμενου νοσήματος ή σε ορισμένες περιπτώσεις λόγω πλέον του ενός υποκείμενου νοσήματος από το οποίο υπέφεραν αυτά τα άτομα ταυτόχρονα.

Η διάλυση της Δημόσιας Υγείας

Του Παύλου Δερμενάκη

Θύτες το ελληνικό πολιτικό σύστημα και η Ευρωπαϊκή Ένωση


Στα πρόσφατα διαγγέλματά του για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης έδειξε ένα διαφορετικό πρόσωπο, συγκριτικά με τη νεοφιλελεύθερη πολιτική που πιστεύει και εφαρμόζει. Μάλιστα τόνισε ότι «Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι μία και αδιαπραγμάτευτη: Να σώσουμε ζωές. Πρώτη μας φροντίδα είναι ο άνθρωπος και η δημόσια υγεία. Για αυτό και επιβάλαμε, πολύ νωρίτερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μέτρα πρωτοφανή για καιρό ειρήνης. Και συνεχίζουμε σε αυτήν την κατεύθυνση.»

Μόνη και απογυμνωμένη


Φυσικά οι έκτακτες συνθήκες απαιτούν έκτακτα μέτρα, αλλά είναι μόνο αυτό ή υπάρχουν και άλλοι λόγοι που «επιβάλλουν» στον Κ. Μητσοτάκη και τη Ν.Δ. να αποστασιοποιούνται από τους ομοϊδεάτες τους π.χ. Μπόρις Τζόνσον, να «προτρέχουν» ακόμα και από τα όργανα της Ε.Ε. και να λαμβάνουν μέτρα; Ως απαντήσεις μπορούν να αναφερθούν πολλά. Στεκόμαστε μόνο σε δύο παραμέτρους.

Πρώτον, η κυβέρνηση γνωρίζει ότι είναι μόνη της. Δεν έχει να προσδοκά βοήθεια από πουθενά. Με την παρούσα κρίση αποδεικνύεται ότι το οικοδόμημα Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταρρεύσει. Ο «κανόνας» στην παρούσα κρίση στην ανύπαρκτη Ε.Ε. είναι ότι κάθε κυβέρνηση είναι μόνη της, κλείνει τα σύνορά της και προσπαθεί με ό,τι μέσα και πολιτικές διαθέτει να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Δεν υπάρχει καμία αλληλεγγύη, καμία βοήθεια από πουθενά. Όλοι οι γνωστοί σύμμαχοι και συμπαραστάτες στα δύσκολα, όπως προσπαθούσαν επί χρόνια να μας πείσουν, ασχολούνται μόνο με τα του οίκου τους. Τέλος, η εικόνα των φοβισμένων αλλά παχυλότατα αμειβόμενων Ευρωπαίων αξιωματούχων γραφειοκρατών, που δεν έχουν να πουν απολύτως τίποτε, δεν έχουν να δώσουν καμία λύση ουσίας στους Ευρωπαίους πολίτες, ακυρώνει την όποια τελευταία ελπίδα μπορεί να έτρεφε κάποιος ότι κάτι μπορεί να κάνουν. (περισσότερα επί του θέματος διαβάστε στις σελίδες 16-17 του δρόμου).

Ξεσπά ο καθ.πνευμονολογίας του Παν/κού Νοσοκομείου Λάρισας Κ. Γουργουλιάνης: «Επιτέλους, τέλος στην τρομολαγνεία»!

Τη δική του μάχη δίνει σε καθημερινή βάση κατά του κορωνοϊού,... ο καθηγητής πνευμονολογίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας και του Ιατρικού τμήματος του πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Κωνσταντίνος Γουργουλιάνης, ο οποίος ξέσπασε μέσω του διαδικτύου, για την ροπή στην τρομολαγνεία που καταγράφεται τον τελευταίο καιρό, κυρίως μέσω των social media και όχι μόνο, με εισαγόμενες εικόνες από την κατάσταση που επικρατεί στα νοσοκομεία της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Μάλιστα ο κ. Γουργουλιάνης καλεί τον κόσμο να μην ρυπαίνει το διαδίκτυο αναπαράγοντας άχρηστες ειδήσεις και να αξιοποιήσει περισσότερο ποιοτικά τις ώρες της κοινωνικής απομόνωσης, εμπιστευόμενος τους ειδικούς με βάση την ψύχραιμης αξιολόγηση και τη χρήσης της επιστημονικής γνώσης.

Μεταλαμβάνοντας σε καιρούς πανδημίας


ή τα Χριστολογικά βάθη του εαυτού και η Θεία Κοινωνία.

Του π. Νικόλαου Λουδοβίκου

Η παγκόσμια επιδημία με τους θανάτους και την συνοδό φοβική της αύρα επέβαλε όχι μόνον ψυχολογική αλλά και πνευματική διερώτηση σε κάποιο τμήμα του πληθυσμού, όπως είναι φυσικό. Πολύς λόγος έγινε και για την Ευχαριστία, για την δυνατότητα μετάδοσης της ασθένειας μέσω αυτής, μέσω δηλαδή του τρόπου της προσφοράς της με κοινής χρήσης λαβίδα. Το ζήτημα εξελίχθηκε σε θεολογική διαμάχη και μάλιστα διεθνή. Στην πραγματικότητα βέβαια το τεθέν ερώτημα είναι θεολογικό κυρίως: πώς μπορεί θεολογικά να στηριχθεί η πεποίθηση πως η Ευχαριστία δεν μεταδίδει ασθένειες με τον τρόπο που ενεργείται στην Ορθόδοξη Εκκλησία; Το ερώτημα φαίνεται ασφαλώς να επιδέχεται καταρχήν μιαν εμπειρική απάντηση: τεράστιο πλήθος ιερέων, του γράφοντος τις γραμμές αυτές συμπεριλαμβανομένου, έχει πάμπολλες φορές κοινωνήσει εξακολουθητικά ανθρώπους με βαρύτατες και κάποτε αθεράπευτες ασθένειες και φυσικά, όπως επιβάλλεται από τους λειτουργικούς κανόνες, κατέλυσε το υπόλοιπο, χωρίς ποτέ να πάθει τίποτα. Αλλά χρειάζεται και συζήτηση θεολογική. Αφορμή γι’ αυτήν μεταξύ άλλων δίνει πρόσφατο δημοσίευμα του Σταύρου Ζουμπουλάκη στο Lfo, όπου υποστηρίζεται πως οι ουσιώδεις ιδιότητες του καθαγιασμένου άρτου δεν μεταβάλλονται και αυτός υπόκειται σε παντοειδείς φθορές και μολύνσεις και συνεπώς μεταδίδει ιούς και ασθένειες· μόνη ελπίδα, ο τρόπος μετάδοσης να αλλάξει. Εάν ο ισχυρισμός αυτός ήταν σωστός, τότε κανείς από τους ιερείς δεν θα ξεπερνούσε τα 35 ή 40 χρόνια ζωής, το δε εκκλησίασμα, κοινωνώντας μάλιστα μαζικά κατά τις μεγάλες εορτές, θα έπασχε συνεχώς και βαρέως. Παρά ταύτα, εδώ υπάρχει ένα βαθύτερο θεολογικό ζήτημα.

Η πολιτική σημασία μιας υγειονομικής κρίσης

«Οι καινούργιοι ειδικοί, που συνήθως καλύπτουν τις ανθρώπινες ανάγκες τις οποίες όρισε η ειδικότητά τους, εμφανίζουν την τάση να φορέσουν καινούργιο προσωπείο και ν΄αναλάβουν μια μορφή περίθαλψης».
ΙΒΑΝ ΙΛΛΙΤΣ
Του Σωτήρη Αμάραντου
Τις τελευταίες εβδομάδες, η ανθρωπότητα εισήλθε σε μια πρωτόγνωρη για την πρόσφατη ιστορία της κρίση. Το κείμενο που ακολουθεί επιχειρεί να φωτίσει ορισμένες διαστάσεις του ζητήματος, από τη σκοπιά της φιλοσοφίας και του πολιτικού στοχασμού, που είτε έχουν παντελώς αγνοηθεί είτε έχουν πλημμελώς συζητηθεί και οι οποίες αναδεικνύουν την πολιτισμική και πολιτική διάσταση του ζητήματος με επίκεντρο την ελευθερία.
Ο Καρλ Σμιτ αρχίζει το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου του «Πολιτική Θεολογία» με τη φράση: «Κυρίαρχος είναι όποιος αποφασίζει για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης». Το τι ακριβώς σημαίνει η κατάσταση έκτακτης ανάγκης, το έχει αναλύσει διεξοδικά ένας σύγχρονός μας φιλόσοφος, ο  Τζόρτζιο Αγκάμπεν στη μελέτη του «Κατάσταση εξαίρεσης».  Πρόκειται, θα μπορούσαμε σχηματικά να πούμε, για την κατάσταση εκείνη, όπου η εκτελεστική εξουσία κάνοντας, σε πολλές περιπτώσεις χρήση, άρθρων του ισχύοντος συντάγματος, αναστέλλει μέρος ή το σύνολο των συνταγματικών επιταγών, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να βρίσκεται στην πλεονεκτική θέση να πράξει σε νομικό κενό, δηλαδή υπεράνω της οποιασδήποτε προηγούμενης νομικής ρύθμισης. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως, έχουμε την κατάλυση του κράτους δικαίου και την ανάδυση του αυταρχικού φαινομένου.

Τζωρτζ Σόρος, ο Νονός

Μια βάφτιση με ιδιαίτερο νόημα, από το μακρινό Φθινόπωρο του 2009
Του Γιώργου Ρακκά
Στο μακρινό Φθινόπωρο του 2009, η οικογένεια Στυλιανού Ζαββού (προέδρου του Solidarity Now) – Σοφίας Δοξιάδη βάφτιζε την κόρη τους, Σοφία Ισαβέλλα. Το κοσμικό γεγονός θα είχε απασχολήσει μόνον τα περιοδικά εκείνα που καταπιάνονται με τον βίο των ελίτ, αν ένας από τους δύο νονούς δεν ήταν άνθρωπος με ιδιαίτερη οικονομική και πολιτική εξουσία, διεθνούς μάλιστα βεληνεκούς – ο γνωστός και μη εξαιρετέος, Τζωρτζ Σόρος.
Ο Σόρος, καταφθάνοντας στην Ελλάδα, μόνο με την βάφτιση δεν ασχολήθηκε. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ελληνο-αμερικανικής National Herald, ο Σόρος θα πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες συναντήσεις και γεύματα εργασίας όπου θα συγκεντρώσει γύρω του την αφρόκρεμα της ελληνικής πολιτικής και οικονομικής ελίτ, μιας και στην κυβέρνηση τότε βρισκόταν το, εξαιρετικά φιλικά διακείμενο προς αυτόν, ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου του νεότερου. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο ήταν ιδιαίτερες στενές, από την εποχή της θητείας του τελευταίου στο υπουργείο Εξωτερικών της χώρας, στην τελευταία περίοδο της κυβέρνησης Σημίτη. Ο Παπανδρέου θα αξιοποιήσει και έναν άνθρωπο με σημαντική διαδρομή στο δίκτυο Σόρος, τον Άλεξ Ρόντος. Το δίδυμο του υπουργού και του ειδικού του συμβούλου θα εκτοξεύσουν τη δραστηριότητα των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στην Ελλάδα, αλλά και θα παρέχουν διευκολύνσεις στην προσπάθεια του ίδιου του Ιδρύματος για την Ανοιχτή Κοινωνία ώστε να εδραιώσει σε όλη τη Βαλκανική το δίκτυο επιρροής που ο Σόρος κατέστρωνε.

Πανδημία πανικού ίσον αποδημία της λογικής

Του Κλεάνθη Γρίβα

Για πρώτη φορά στη διάρκεια της γνωστής Ιστορίας, η ύπαρξη ενός μεταδοτικού νοσήματος προβάλλεται ως λόγος απονέκρωσης της ζωής ολόκληρων κοινωνιών, παρά το γεγονός ότι η θνησιμότητά του υπολείπεται κατά πολύ της θνησιμότητας της γρίπης που μας επισκέπτεται σταθερά κάθε χρόνο. 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ: ΗΜΕΡΕΣ 1938
1. ΑΦΕΤΗΡΙΑΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
2. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΟΡΩΝOΪΟΣ, ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ
3. Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΚΗΝΗ: ΤΟ ΝΕΟ «ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΖΑΡΙ»
4. FOREIGN AFFAIRS: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ 
5. Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ
 ΣΗΜΕΙΟ ΑΦΕΤΗΡΙΑΣ: O Δείκτης Θανάτων     
• ΕΛΛΑΔΑ: Δείκτης Θανάτων 9,3 
• ΙΤΑΛΙΑ: Δείκτης Θανάτων  10,3
6. ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΡΩΝΑΪΟΣ;
7. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: «ΚΙΝΕΖΟΠΟΙΗΣΗ» ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ; 
ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
1. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΟΙ: Τί μας λέει η Βιολογία 
2. ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΟΣΟΓΟΝΩΝ ΙΩΝ
3. ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ και ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ 
4. ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΟΣΙΑ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ 
5. Η ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΏΝ» ΜΕΛΕΤΩΝ (Dr. John Ioannidis)
6. ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: ΠΕΡΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ: ΗΜΕΡΕΣ 1938

Βιέννη, 15 Μαρτίου 1938: Διακόσιες πενήντα χιλιάδες παραληρούντων Αυστριακών συνωθούμενοι στην πλατεία του δημαρχείου, ζητωκραυγάζουν εκστατικοί έναν μυστακοφόρο παρανοϊκό που μόλις είχε «καταλάβει» τη χώρα τους, που τους υπόσχεται ότι θα την καταστήσει «παράδεισο». Για να την μετατρέψει σε κόλαση και ερείπια, επτά χρόνια αργότερα.

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Η πανδημία του κορονοϊού να μην αποτελέσει ευκαιρία για την καταπάτηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα!

Του Χρήστου Παναγιωτόπουλου*

Έρχονται μειώσεις μισθών και στον δημόσιο τομέα εάν συνεχιστεί η υγειονομική πανδημία.
          Η υγειονομική κρίση να μην γίνει ευκαιρία για λίγους σε βάρος των πολλών.
Να μη περισταλούν ατομικά δικαιώματα και δημοκρατικές συνδικαλιστικές ελευθερίες
…………………
Ο λαός μας, η χώρα μας όπως και σχεδόν όλος ο πλανήτης, βρίσκονται αντιμέτωποι με μια υγειονομική κρίση που στο πέρασμά της θα αφήσει ανεξίτηλα τα σημάδια της. Φέρνει στην επιφάνεια όλες τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που ασκήθηκαν διαχρονικά με τη συρρίκνωση και υποβάθμιση του δημόσιου τομέα σε υπηρεσίες όπως -Υγεία, Παιδεία, κοινωνική πολιτική, δήμοι- καθώς και το μονοδιάστατο μοντέλο της τουριστικής ανάπτυξης, της αποβιομηχάνισης, σε βάρος της παραγωγικής συγκρότησης της χώρας προς όφελος της κοινωνίας. 
Η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της Ν.Δ. αξιοποιεί την πανδημία του κορονοϊου για να μειώσει τους μισθούς εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, να επιβάλει αναστολή εργασιακών δικαιωμάτων και ατομικών, συλλογικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.
250.000 περίπου επιχειρήσεις έχουν κάνει αναστολή της σύμβασης εργασίας για τους εργαζομένους τους.

Στους εργαζόμενους που  υποχρεώνονται για λόγους πανδημίας  και προστασίας της δημόσιας υγείας να μείνουν στο σπίτι θα έπρεπε να τους καταβληθεί  το σύνολο του μισθού  για να μπορούν να καλύψουν τις καθημερινές του ανάγκες και υποχρεώσεις τους.
Η κυβέρνηση αντί για αυτό, αποφάσισε ένα από τα πρώτα μέτρα  στις ήμερες του κορονοϊού να είναι η φτωχοποίηση των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, φορτώνοντας τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.

Η καραντίνα «ευλογία» για τον Σ. Ράμφο και «ευκαιρία» για τον Θ. Τάσιο

Της Μαρίας Μαγγιώρου*

Την πατρίδα μας δεν την βλάπτει μόνο ο μεταμοντέρνος-μεταδιαφωτιστικός εθνομηδενισμός. Εξακολουθεί να την βλάπτει σοβαρά ο μοντέρνος-διαφωτιστικός λογικισμός.
1) Πρόσφατα, ο ψευδο-φιλόσοφος Στέλιος Ράμφος άδραξε την ευκαιρία να επιβεβαιώσει την πίστη του στην «ανωριμότητα» των Ελλήνων και δήλωσε αισιόδοξος για την κατάληξη της πανδημίας: Η καραντίνα, είπε, «μπορεί να οδηγήσει τους Έλληνες σε μια χρυσή ευκαιρία μεγάλης εσωτερικής αλλαγής και εκσυγχρονισμού του νεοελληνικού πολιτισμού».
Τυφλός απέναντι στο «Έλληνες αεί παίδες», ο Σ. Ράμφος βλέπει μια ευκαιρία των Ελλήνων να σταματήσουν να είναι «μικρά παιδιά». Τυφλός απέναντι στο άχρονο επίπεδο της φιλοσοφικής σκέψης, βλέπει «μια μεγάλη ευκαιρία να αρχίσουμε να γυρνάμε τον χρόνο προς τα μέσα μας».
Αγνοώντας την ελληνική Σοφία που δεν διακρίνει το σώμα από την ψυχή, ο ΡΣ είναι κολλημένος στη δυτική διάκριση «εσωτερικού» και «εξωτερικού» ανθρώπου και πιστεύει ότι το κοινωνείν είναι μια «εξωστρέφεια», με την οποία «ξεχνάμε το μέσα». Λόγω αδυναμίας να αντιληφθεί ότι ο άνθρωπος σκέφτεται με το Σώμα, τη βιολογική του υπόσταση, καθώς και ότι η ψυχή ανοίγει μόνο με την έξοδο από τον, ομιλεί σαν από καθέδρα: «ανοίγουμε όσο σκεφτόμαστε, κλεινόμαστε όσο τρέχουμε προς τα έξω».

Σκέψεις καραντίνας…μελέτη δυστοπίας!

Του Δημήτρη Ν. Γιαννάτου

Η απαραίτητη δήλωση νομιμοφροσύνης (για να μην παρεξηγηθώ): «Θεωρώ ότι ο ιός είναι φυσικός και υπαρκτός» και καθόλου συνομωσία των ισχυρών! – μιλώ για το μετά! Τρία δυστοπικά βιβλία, μιας καθόλου επιστημονικής φαντασίας. Το κοινωνικό «πείραμα» και η μηχανική που εξελισσόταν ως «φυσική» ( ; ) εξέλιξη του τεχνοκρατικού συστήματος και της πληροφορικής «υπερεπανάστασης» – πριν τον κορωνοιό και χωρίς να τον έχει ανάγκη – και θα κατέληγε το πιθανότερο σε τεχνοφασισμό, φαίνεται ότι θα βρει έναν αναπάντεχο φυσικό σύμμαχο.
Η κοινωνία της διακινδύνευσης, θα προστατευτεί μέσα από τον τεχνοφασιστικό «ανθρωπισμό» της εξ αποστάσεως «επαφής», «εργασίας», «θεραπείας», «πολιτικής», κ.ο.κ. Σε κάποια χρόνια ( ; ) το φυσικό άγγιγμα, ο σωματικός έρωτας, η φυσικές παρέες θα είναι επικίνδυνες και θα θεωρηθούν «κοινωνική ασυνειδησία», έγκλημα ενάντια στην ευάλωτη φύση της ανθρωπότητας και των κοινωνιών. Άτομα και «οικογένειες» ( ; ), με ασφαλή τηλε-επαφή, – αλλά ωωωω, με τεχνητή νοημοσύνη – και αυτό εννοείται όχι για όλους. Θα υπάρχουν: πατρίκιοι και πληβείοι σε μαζικές εικονοκοινωνίες! Ο Άλντους Χάξλευ είχε προειδοποιήσει από το 1936, ο μεταμοντέρνος γκουρού και «αγαθός» γλείφτης της παγκοσμιοποίησης Άλβιν Τόφφλερ είχε αναλάβει μαζί με τον Ζάκ Ατταλί την ιδεολογική βρομοδουλειά ενάντια στους «οπισθοδρομικούς» και ο Ρίφκιν με έναν αμφιλεγόμενο, αναποφάσιστο τρόπο περιγράφει την «εποχή της πρόσβασης»…Καλή μελέτη και όχι διάβασμα!! 

Μαραθώνιος και βάλε…

Το editorial του δρόμου της αριστεράς που κυκλοφορεί


Όχι, δυστυχώς δεν είναι ζήτημα λίγων βδομάδων. Ήδη διανύσαμε μερικές μέρες από την αρχή της πανδημίας. Πάσχα θα κάνουμε στα σπίτια μας, θα κρατήσει κι άλλο. Πόσο; Κανείς δεν ξέρει ακριβώς. Θα είναι «μαραθώνιος» και όχι ένας αγώνας ταχύτητας, ένα κατοστάρι ή τετρακοσάρι.
Νέες καταστάσεις και ζητήματα θα προκύψουν. Οι συνθήκες θα είναι ειδικές και έκτακτες για καιρό, αλλά κι αυτό που θα προκύψει δεν θα μοιάζει με επαναφορά σε όσα είχαμε συνηθίσει. Φαίνεται ότι θα αλλάξουν δραματικά πολλά. Στην εργασία, την οικονομία, την καθημερινότητα, την εκπαίδευση, τις διακρατικές σχέσεις, τον πολιτισμό, την κοινωνικότητα.
Ο λόγος είναι απλός: η πανδημία συνδυάζεται με τη δομική κρίση του καπιταλισμού και επιταχύνει πολλές εκδηλώσεις της. Μιλάμε για όλες τις μορφές αυτού του συστήματος, όχι μόνο για τη δυτική. Και την κινεζική (με «σοσιαλιστικό» μανδύα) και τη ρωσική (αυτή του αυταρχικού κράτους υπό Πούτιν), και όλες τις ενδιάμεσες μορφές σε διάφορες περιοχές του πλανήτη.

Παρακαταθήκη ο λόγος και οι πράξεις του

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατά με το κεφάλι ψηλά,
κόντρα στον ήλιο,
μέχρι που ο ήλιος να του κάψει το μέτωπο,
σφραγίζοντας το με τη σφραγίδα της τιμής.
Όποιος περπατά με σκυμμένο το κεφάλι χάνει την τιμή.

Τσε Γκεβάρα, αργεντίνος γιατρός και επαναστάτης

Άκου, Χατζηαβάτη, ευρωλιγούρη!

Του Κώστα Γιαννιώτη

Τώρα που, με τον κορωνοϊό, ο κόσμος ήρθε ανάποδα και η εκατόμβη των νεκρών μεγαλώνει καθημερινά, νομίζω πως είναι ώρα να πούμε δυο λογάκια –έτσι για αρχή- οι δυο μας, Χατζηαβάτη!

Θα τα πούμε, γιατί...

Εσύ ήσουν που κωλοχτυπιόσουν στις πλατείες και τους δρόμους για να υπερασπιστείς την Ευρώπη σου και τα ιδεώδη της, τις μέρες του Δημοψηφίσματος.

Ήταν οι μέρες που οι σημερινοί «κυβερνώντες» -ως αντιπολίτευση-  σε προμοτάριζαν, την ίδια ώρα που το καλόπαιδο ο Αλέξης –ως πρωθυπουργός- σιωπούσε –στο όνομα τάχα της δημοκρατίας- για να μη σε... επηρεάσει, ενώ νύχτα και μέρα έταζε λαμπάδες στο μεγαλοδύναμο να ακουστεί η φωνή σου και να πλειοψηφήσει η άποψή σου.

Ήταν οι μέρες που ενόσω οι σπόνσορές σου κατεδάφιζαν το Εθνικό Σύστημα Υγείας, εσύ χειροκροτούσες και τους αντάμειβες με την ψήφο σου!

Εσύ ήσουν που ανέμιζες τα κωλόπανα της ΕΕ, ουρλιάζοντας... «Γερούν, γερά», κόντρα σε όσους υπερασπίζονταν τη γαλανόλευκη και την εθνική αξιοπρέπεια!!

Πολλές καταγγελίες για λογοκρισία από το f/b

Πληθαίνουν οι καταγγελίες ότι πολλές από τις αναρτήσεις συνδρομητών του f/b, καταργούνται από την ομάδα που το διαχειρίζεται, επειδή δήθεν παραβιάζουν τους όρους που θέτει η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά την περίπτωση του καθηγητή Γιώργου Κοντογιώργη, αλλά όχι μόνο. Ατελείωτες οι καταγγελίες του Γερομοριά (http://geromorias.blogspot.com/) για πανδημία λογοκρισίας στο λογαριασμό του στο f/b.  

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

«Κορωνο-ευρωομόλογο»: Στα χνάρια του Λούθηρου;

«Ο αγώνας του Χίτλερ και η διδασκαλία του Λούθηρου (είναι) η καλή άμυνα του γερμανικού λαού.»
Του Βασίλη Στοϊλόπουλου 
Ακόμα και σε μια δύσκολη περίοδο, όπως αυτή της πανδημίας του κορωνοϊού, οι Γερμανοί επιμένουν «ευλαβικά» στην αυστηρή δημοσιονομική πολιτική και θεωρούν την ιδέα του «Κορωνο-ευρωομολόγου» σαν «συζήτηση-φάντασμα», προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση ακόμα και του κου Μητσοτάκη. Είναι όμως μόνο ο περιβόητος γερμανικός «οικονομικός εθνικισμός» που σαρώνει την «γερμανική» Ευρώπη ο μοναδικός λόγος που η προτεστάντισσα (στη νοοτροπία) και κόρη πάστορα κα Μέρκελ προκαλεί με τις εμμονές της το μένος Ιταλών, Ισπανών, Γάλλων, Ελλήνων και πολλών άλλων Ευρωπαίων;
Υπάρχει και μια ακόμη παράμετρος που ενδεχομένως να είναι εξίσου σημαντική με την οικονομία και τους – υπό κατάρρευση – μηχανισμούς της οικονομίας της αγοράς. Ο γερμανικός προτεσταντισμός και ο ιδρυτής του Μάρτιν Λούθηρος, «ο προφήτης των Γερμανών» όπως ο ίδιος αποκάλεσε τον εαυτό του. Για την πλειοψηφία του γερμανικού λαού ο Λούθηρος, ο «αρνητής της ελεύθερης βούλησης», είναι ότι η Ζαν Νταρκ για τους Γάλλους ή ο Φραγκίσκος της Ασίζης για τους Ιταλούς.

Από πού ήρθε ο κορονοϊός, και πού θα μας πάει; Συνέντευξη με τον επιδημιολόγο Rob Wallace

Μια συνέντευξη με τον Rob Wallace, επιδημιολόγο και συγγραφέα του βιβλίου “Big Farms Make Big Flu” – πηγή: unevenearth.org.
Μετάφραση: Δημήτρης Ιωάννου
Πόσο επικίνδυνος είναι ο νέος κορονοϊός;
Εξαρτάται από το πού βρίσκεσαι στο χρονολόγιο της τοπικής εξάπλωσης του Covid-19: νωρίς, στην κορύφωσή του, αργά; Πόσο καλά ανταποκρίνεται το δημόσιο σύστημα υγείας στην περιοχή σου; Τι ηλικία έχεις; Είναι καταβεβλημένο το ανοσοποιητικό σου; Ποια είναι η κατάσταση της υγείας σου; Και για να ρωτήσω κάτι μη διαγνώσιμο: ευθυγραμμίζεται με τον ιό η ανοσογενετική σου (το γενετικό υπόβαθρο του ανοσοποιητικού σου) ή όχι;
Οπότε όλη αυτή η φασαρία για τον κορονοϊό είναι απλώς μια εκστρατεία φόβου;
Όχι, καθόλου. Σε επίπεδο πληθυσμού, ο Covid-19 παρουσίασε θνητότητα (ποσοστό θανάτων προς επιβεβαιωμένα κρούσματα) μεταξύ 2-4% κατά την έξαρσή του στη Γουχάν. Εκτός Γουχάν, η θνητότητα φαίνεται να πέφτει στο 1% ή και λιγότερο, αλλά παρουσιάζει κορυφώσεις εδώ κι εκεί, όπως στην Ιταλία και τις ΗΠΑ. Σε κάθε περίπτωση, παρουσιάζει διακύμανση που δεν μοιάζει να συγκρίνεται ούτε με τον SARS (10%), ούτε με τη γρίπη του 1918 (5-20%), ούτε με τη γρίπη των πτηνών Η5Ν1 (60%), ούτε με τον Έμπολα που έφτασε και το 90%. Αλλά απ’ την άλλη, ξεπερνά σίγουρα κατά πολύ την εποχική γρίπη που κυμαίνεται στο 0,1%. Η επικινδυνότητά του ωστόσο δεν έχει να κάνει μόνο με τη θνητότητά του, αλλά και με αυτό που αποκαλούμε διεισδυτικότητα ή επιθετικότητα: το ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού που θα προσβληθεί από τον ιό.
Μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένος;
Το παγκόσμιο ταξιδιωτικό δίκτυο έχει συνδεσιμότητα πρωτοφανή στην ιστορία. Χωρίς εμβόλια ή εξειδικευμένα αντιϊκά για τον συγκεκριμένο κορονοϊό, και χωρίς καμία ανοσία αγέλης σε αυτόν στην παρούσα φάση, ακόμα και μια θνητότητα που θα κυμανθεί στο 1% συνεπάγεται σημαντικό κίνδυνο. Με μια περίοδο επώασης μέχρι δύο εβδομάδες και με σημαντικές ενδείξεις μετάδοσης πριν την εκδήλωση συμπτωμάτων – πριν καταλάβει κανείς ότι έχει κολλήσει – πολύ λίγα σημεία του πλανήτη θα μείνουν ανέγγιχτα απ’ τον ιό. Αν για παράδειγμα ο Covid-19 καταγράψει 1% θνητότητα επί ενός συνόλου 4 δισεκατομμυρίων φορέων, μιλάμε για 40 εκατομμύρια νεκρούς. Ένα μικρό ποσοστό ενός μεγάλου αριθμού είναι επίσης μεγάλος αριθμός.

Αν ρωτάτε τι κάνω, τα βράδια κλαίω...

Του Κώστα Βοσταντζόγλου

Κλινικάρχες 30.000.000 στην τσέπη. Κόμματα, 13.500.000. Εμείς, όλοι οι υπόλοιποι τα τρία κακά της μοίρας μας και bonus τον κορωνοϊό. Και το δεχόμαστε όλο το πακετάκι μαζί με όλες τις απαγορεύσεις ως φυσικό και σύνηθες.

Δεχόμαστε οι τράπεζες να αποφασίζουν, διότι έτσι, πως μπορούμε να βγάλουμε μόνο 400 ευρώ από τα ΑΤΜ. Τόσα αρκούν ίσα ίσα για τα φάρμακά μας. Για τα άλλα έχει ο Θεός. Εμείς δεν έχουμε.

Δεχόμαστε να νοικιάζετε -αντί να επιτάξετε χάριν υπερτέρας ανάγκης του κοινωνικού συνόλου- κρεβάτια εντατικής θεραπείας με 1600 ευρώ την ημέρα. Γιατί ορέ; Σουίτες στο Χίλτον νοικιάζετε; Κρεβάτια πιθανών μελλοθανάτων είναι.

Δεχόμαστε να μην υπάρχουν γιατροί και νοσηλευτές και όπου υπάρχουν, να είναι στα πρόθυρα της βιολογικής εξόντωσης από την κούραση της υπερπροσπάθειας να μας σώσουν. Και δεν έχουν μάσκες και γάντια. Τα στοιχειώδη όπλα για την κατάρα του Φαραώ που μας βρήκε. Και το δεχόμαστε, διότι καμιά γαμημένη κυβέρνηση δεν νοιάστηκε πραγματικά για το Εθνικό Σύστημα Υγείας και φρόντισε μεθοδικά να το αποψιλώσει από ανθρώπους και να το απαξιώσει. Το μαρτυρούν οι 12.000 γιατροί που ξενιτεύτηκαν γιατί εδώ δεν βρίσκανε δουλειά. Στερνή μου γνώση να σ' είχα τώρα, ή Ελλάς το μεγαλείο σου με περικεφαλαία, αστέρι της Βεργίνας και μπλε σημαία της ΕΕ...

Ένα εθνομηδενιστικό διάγγελμα για την 25η Μαρτίου

Του Γιώργου Καραμπελιά

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σκανδαλωδώς, στο διάγγελμά του για την 25η Μαρτίου όχι μόνο δεν αναφέρθηκε καθόλου στο γιατί και ενάντια σε ποιους ξεσηκώθηκαν οι Έλληνες αλλά δεν υπάρχει και καμία αναφορά σε Τούρκους, Οθωμανούς και καταπίεση των Ελλήνων, και μοιάζει να συναγωνίζεται επάξια τα αντίστοιχα μηνύματα του Τσίπρα, του Μπαλτά ή του Φίλη στις εθνικές επετείους, που μιλούσαν για νεαρό έθνος: Οι  Έλληνες, με την Επανάσταση, απλώς από “υπήκοοι” έγιναν “πολίτες” ούτε καν «ελεύθεροι πολίτες»! Και το χειρότερο: με την επανάσταση “συγκρότησαν Έθνος. Και ίδρυσαν κράτος Δημοκρατίας και Δικαιοσύνης”. Εδώ λοιπόν, ο πρωθυπουργός της χώρας δείχνει να αναπαράγει σε διάγγελμά για την εθνική επέτειο αμάσητες τις ουρανομήκεις βλακείες των Φαλμεράυερ, Λιάκου, Χομπσμπάουμ και λοιπόν, για το «νεοφανές ελληνικό έθνος» το οποίο δημιουργήθηκε μετά την Επανάσταση. Σε αντίθεση με αυτό που γνωρίζουν όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες, για την απελευθέρωση του έθνους τους, μετά από εκατοντάδες χρόνων αιματηρούς αγώνες. Και προφανώς, καμία αναφορά σε Βελεστινλή, Κολοκοτρώνη, Καποδίστρια  ή στις αναρίθμητες μάχες του ελληνισμού που ακολούθησαν το ’21 για την έστω κολοβή εθνική μας ολοκλήρωση.