Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

Στη μάχη κατά του πατριωτισμού και τα "αριστερά" σαπρόφυτα τρολ

Του Στάθη Σταυρόπουλου

Ουδέν κακόν αμιγές καλού, κι έτσι ανάμεσα σε όλα τα κακά που ταλανίζουν τα τελευταία πολλά χρόνια τον τόπο μας, συμβαίνουν και λίγα καλά, ανάμεσα στα οποία κι ένα σημαντικό, η χρεωκοπία δηλαδή εκείνων που συκοφαντούν τους πατριώτες για εθνικιστές. Η ιστορία αυτή είναι μακρά, άρχισε να έχει κοινωνική βαρύτητα στα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν η κυρίαρχη ιδεολογία επαναδιαμορφωνόταν στη βάση του πολυπολιτισμού, του μεταμοντερνισμού και της εθνικής αποδόμησης.

Ήταν η εποχή που ο "εκσυγχρονισμός" και η παγκοσμιοποίηση θεμελίωναν την ιδεολογική και πολιτική τους κυριαρχία, δίνοντας στη (διαρκή) Νέα Τάξη επικαιροποιημένα χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο του νεοφιλελευθερισμού. Η προσχώρηση μεγάλου μέρους της Αριστεράς σε αυτήν τη διαδικασία επέτρεψε, με τη συνακόλουθη επικουρία των ΜΜΕ και των ΑΕΙ, να ανακηρυχθεί σιγά-σιγά ο πατριωτισμός σε υπ’ αριθμόν 1 εχθρό του Λαού!

Η (κυρίαρχη) Αριστερά απεκδύθηκε τα πατριωτικά της χαρακτηριστικά και ο λαός πιέσθηκε να αποκοπεί από τον πολιτισμό του και τη λαϊκή παράδοση. Ένας κούφιος πολιτισμός των κρατικών επιδοτήσεων και των χορηγούμενων ιδρυμάτων βάλθηκε να αποξενώσει τον λαό από την εθνική του ταυτότητα, δοξάζοντας σοφιστείες όπως ο αυτοπροσδιορισμός και κάθε άλλη αμερικανιά.

200 χρόνια Φρίντριχ Ένγκελς... τρομάζουν τη σημερινή "αριστερά"

Του Νίκου Κλειτσίκα

«Το παγκόσμιο προλεταριακό κίνημα
είναι δυνατόν μόνον μεταξύ
 ανεξάρτητων εθνών»

Φρίντριχ Ένγκελςεπιστολή στον Καρλ Κάουτσκι, 7 Φλεβάρη 1882

200 χρόνια από τη γέννηση του Φρίντριχ Ένγκελς, του φιλόσοφου που μαζί με τον Καρλ Μαρξ επεξεργάστηκε τη θεωρία του διαλεκτικού υλισμού και συνέγραψαν το Κομμουνιστικό Μανιφέστο και Το Κεφάλαιο.

Τόσο στην κοσμοπολίτικη "αριστερά", του λεγόμενου "ανανεωτισμού", όσο και στην καθεστηκυία αριστερά, τη λεγόμενη κομμουνιστική, θα χυθούν άπλετα τα μελάνια των διθυράμβων, για τα διακόσια χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου διανοητή.

Τι υποκρισία... και φόβος υποβάλει την απόκρυψη των θέσεων του Φρίντριχ Ένγκελς για το έθνος, αλλά και τον "δικαιωματισμό" που κατάκτησε τους υποκριτικά ζηλωτές του μεγάλου φιλοσόφου. 

Πρόκειται για τον φερετζέ που έχουν ενδυθεί στην "αριστερά" των τραπεζιτών. Έτσι στη σημερινή επέτειο θα σημειώσουμε επιγραμματικά δύο ζητήματα που "Φοβάται σαν το διάολο το λιβάνι" η σημερινή "αριστερά", το κύριο όπλο του υπερεθνικού κεφαλαίου, που αντικατέστησε την παραδοσιακή δεξιά.

«Χωρίς την απόκτηση της αυτονομίας
και της ενότητας σε κάθε έθνος,
ούτε η διεθνής ένωση του προλεταριάτου,
ούτε η ειρήνη και συνεργασία
αυτών των εθνών προς τους κοινούς σκοπούς
θα μπορούσε να επιτευχθεί»
Φρίντριχ Ένγκελς

Comandante Vive

Του Αλέκου Μιχαηλίδη

«Si yo fuera Maradona
saldría en mondovision
para gritarle a la FIFA!
Que ellos son el gran ladrón!»
Manu Chao
Ο θάνατος του Θεού είναι το τέλος μιας εποχής. Είναι το τέλος της ωραιότερης εποχής του ποδοσφαίρου, που συναντά κανείς πια μόνο σε κερκίδες, σε πρόσωπα πιτσιρικάδων που θα πέθαιναν για τη φανέλα τους, σε τσιμεντένια καθίσματα μικρών κατηγοριών. Είναι το τέλος της «παλιάς σχολής» του ποδοσφαίρου, σε μια εποχή που ήταν περισσότερο από ποτέ αναγκαία. Είναι το τέλος μιας λογικής που ξεπερνούσε τον μεταμοντερνισμό και τον καθωσπρεπισμό, πράγματα άσχετα με το ποδόσφαιρο. Είναι μια πληγή για όσους καταλαβαίνουν πως το ποδόσφαιρο δεν είναι άθλημα που παίζεται από κοστουμαρισμένους παλιάτσους σε επίχρυσες αίθουσες και άκρα σιωπή. Είναι το τέλος μιας σκληρά καπιταλιστικής λογικής που επιμένει πως το ποδόσφαιρο θα πολιτικοποιείται όποτε θέλει η FIFA, η UEFA και οι ισχυροί του κόσμου τούτου, όποτε, τέλος πάντων, συμφέρει στους βιομήχανους της φιλανθρωπίας, που δεν κατάλαβαν άλλωστε ποτέ τι ήταν ο Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα από την πληγωμένη Αργεντινή.

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

Μόλις πήρε την επιδότηση (λόγω πανδημίας) του Μητσοτάκη αγόρασε αυτό το... σπιτάκι στην Εκάλη

Σχόλιο του Τάσου Βαγγόπουλου

Μόλις πήρε την επιδότηση (λόγω πανδημίας) του Μητσοτάκη αγόρασε αυτό το... σπιτάκι στην Εκάλη.
Όχι δεν είναι συνταξιούχος ούτε εργαζόμενος, δεν είναι επαγγελματίας της μεσαίας τάξης και δεν το πήρε από την... επιστρεπτέα προκαταβολή.
Είναι ο πρωθυπουργικός φίλος Βασιλάκης ιδιοκτήτης της Aegean που ο Μητσοτάκης του έδωσε 120.000.000 ευρώ (το μετρικό του από τα 37 δις που μοιράζει) γιατί το 2019 έκλεισε με κέρδη ΜΟΝΟ 500.000.000 ευρώ!!!

Πανδημίας και Σεναρίων γωνία…

Το editorial του Δρόμου Της Αριστεράς που κυκλοφορεί σήμερα

Μέσα σε λίγους μήνες, οι ιθύνουσες ελίτ του κόσμου ενορχήστρωσαν τις πολιτικές και τις επιδιώξεις τους σχετικά με τη χρήση (και όχι την επί της ουσίας αντιμετώπιση) της πανδημίας. Σκοπός τους, να προωθηθούν συγκεκριμένες κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές, γεωπολιτικές αλλαγές και αναδιαρθρώσεις.

Ξεπέρασαν το αρχικό σοκ, προσμέτρησαν απώλειες και κέρδη, χάραξαν σε γενικές γραμμές μια πολιτική που θα οδηγήσει σε «επανεκκίνηση» της οικονομίας, γνωρίζοντας πως οι θάνατοι από την πανδημία θα εντοπιστούν κυρίως στους ασθενέστερους, σε αυτούς που οικονομία και ελίτ θεωρούν «βάρος». Δηλαδή στους ηλικιωμένους, ανήμπορους, εξαθλιωμένους, φτωχούς. Η διαχείριση του θανατικού είναι ένα πρόβλημα, στο οποίο συμβάλλει ο τρόπος που πλασάρεται από τα ΜΜΕ κάθε μέρα στις οθόνες. Οι πολίτες μετέχουν στην όλη διαδικασία δια της οθόνης της τηλεόρασης, του υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου. Αυτή είναι, σε μεγάλο βαθμό προς στιγμήν, η διασύνδεσή τους και η όποια κοινωνικότητα.

Οι κοινωνίες σε σύγχυση, και σκόπιμα χωρίς ενημέρωση, αρχίζουν να μην έχουν εμπιστοσύνη στη διαχείριση που κάνουν οι ιθύνουσες ελίτ, αμφισβητούν μέτρα και εξαγγελίες. Κατανοούν μέσα από την πείρα τους ότι το κύριο βάρος θα το σηκώσουν μόνες τους, ο καθένας ατομικά, και πως ο δημόσιος τομέας της υγείας δεν μπορεί να αντιμετωπίσει από μόνος του την πανδημία αυτή και τις επόμενες. Ο Μεσσίας-Εμβόλιο αναμένεται μέσα σε ένα ξέφρενο κυνηγητό φαρμακευτικών μεγα-επιχειρήσεων και δικτύων, χωρίς να είναι σίγουρα τα αποτελέσματα. Οι παραγγελίες όμως δεσμεύονται, και η αερολογία σχετικά με το ζήτημα εκτοξεύεται στα ύψη.

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Βοά η έλλειψη ουσιαστικής κοινωνικής και πολιτικής αντιπολίτευσης


Του Κώστα Δημητριάδη

Το γαϊτανάκι που έστησε ο πολιτικός κόσμος γύρω από το φετινό γιορτασμό του Πολυτεχνείου είναι αποκαλυπτικό: Ρόλοι για όλους, υποκρισία και φαρισαϊσμός. Σε μια περίοδο που η κοινωνία αντιμετωπίζει επάλληλα εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα και αδιέξοδα (οικονομική κρίση, ευθείες απειλές για την ακεραιότητα της χώρας, κορωνοϊός), ο γιορτασμός της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου έγινε αντικείμενο των πιo διαφορετικών χρήσεων.

Και όταν ήρθε η ώρα του απολογισμού, όλες οι πλευρές μέσα στο πολιτικό σύστημα κατά κάποιο τρόπο δήλωσαν ικανοποιημένες, φλυαρώντας για πολλά χωρίς να λένε και να κάνουν τίποτα που θα μπορούσε να απευθύνεται στην κοινωνία, να της δίνει προσανατολισμό και διέξοδο, να την κινητοποιεί. Κενές αντιπολιτευτικές ρητορικές και καλλιέργεια ψευδαισθήσεων που εξαντλούνται μέσα στα όρια, τις ανοχές και τις χωρητικότητες που επιβάλλει το καθεστώς υποτέλειας και διαπραγμάτευσης της εθνικής κυριαρχίας. Και η ζωή ας συνεχίζεται αναπαράγοντας τις νεκρές μορφές της και τη στασιμότητά της.

Εγκλωβισμός ανάμεσα στην κυβερνητική πολιτική και τη συμπεριφορά του κεντροαριστερού πόλου

Η κυβέρνηση αξιοποίησε με προσχηματικό τρόπο την πανδημία για να μεθοδεύσει ένα σκηνικό έντασης γύρω από τον γιορτασμό του Πολυτεχνείου. Άμεση επιδίωξή της να τραβήξει προσωρινά έστω την προσοχή από τις ολέθριες πολιτικές της για την πανδημία την περίοδο της κορύφωσης (;) ενός δεύτερου κύματός της.

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

«Ο πιο ανθρώπινος των θεών»

Το συγκλονιστικό κείμενο του Εδουάρδο Γκαλεάνο για τον Ντιέγκο Μαραντόνα

«Σας ζητάω μόνο να μ' αφήσετε να ζήσω τη ζωή μου. Ποτέ δεν ήθελα να αποτελώ παράδειγμα» έχει πει ο ίδιος ο Ντιέγκο Μαραντόνα. Ο κόσμος του ζητούσε να γίνει κάτι το οποίο δεν ήθελε.

Ο κορυφαίος Ουρουγουανός συγγραφέας Εδουάρδο Γκαλεάνο ήταν ένας από τους εκατομμύρια ανθρώπους που είχαν σαγηνευτεί από το ποδόσφαιρο αλλά και την προσωπικότητα του Ντιέγκο. Οι δυό τους δεν κατάφεραν να συναντηθούν ποτέ. Το ραντεβού που είχαν κλείσει στο Μπουένος Άιρες τελικά ακυρώθηκε και δεν πρόλαβαν να κλείσουν άλλο, αποκάλυψε η χήρα του Γκαλεάνο.

Δεν θα μάθουμε ποτέ τι θα συζητούσαν αν τελικά βρίσκονταν, ούτε αν η άποψη του Γκαλεάνο για τον Ντιέγκο θα άλλαζε. Ως παρατηρητής και θαυμαστής του Μαραντόνα όμως ο Ουρουγαουνός συγγραφέας έδωσε ίσως την καλύτερη περιγραφή του. Είναι ο πιο ανθρώπινος των θεών, γράφει στο βιβλίο του «Καθρέφτε» (εκδόσεις Πάπυρος».

Συγκεκριμένα ο Γκαλεάνο γράφει για τον Ντιέγκο:

«Κανένας καταξιωμένος ποδοσφαιριστής δεν είχε μιλήσει ανοιχτά κατά των αφεντικών του εμπορικού ποδοσφαίρου. Το έκανε ο πιο διάσημος και δημοφιλής όλων των εποχών, υπερασπιζόμενος τους λιγότερο διάσημους και λιγότερο δημοφιλείς παίκτες. Ενας γενναιόδωρος και αλληλέγγυος άνθρωπος, ένα είδωλο, που μέσα σε πέντε λεπτά είχε σουτάρει τα δυο πιο αντιφατικά γκολ ολόκληρης της ιστορίας του ποδοσφαίρου. Οι οπαδοί του τον λάτρευαν και για τα δυο: δεν θαύμαζαν μόνο το γκολ του καλλιτέχνη, εκείνο που έβαλε με τα διαβολικά του πόδια, αλλά και το γκολ του κλέφτη -ίσως μάλιστα περισσότερο αυτό-, εκείνο που το χέρι του έκλεψε.

Προσδεθείτε! Εισερχόμαστε σε διαρκή «κατάσταση εξαίρεσης»!


Του Νίκου Σταθόπουλου

Είναι η Δεξιά, και είναι από κάθε άποψη ταυτισμένη με την έννοια «αντιδημοκρατική μεθόδευση», αλλά τώρα, και ενώ το φιάσκο «επιτυχούς διαχείρισης της πανδημίας» γίνεται όλο και πιο αντιληπτό με τρόπο κυριολεκτικά θανατηφόρο, τώρα λοιπόν, «γκαζώνει» η κυβέρνηση στον ξεκάθαρα ταξικό αγώνα διαμόρφωσης μιας αποτυχημένης παραδημοκρατίας με χαρακτηριστικά δυστοπικού μεταορθολογισμού.

Δεν περιορίστηκαν στην κατάλυση βασικών συνταγματικών ελευθεριών, αλλά «το πήγαν στα άκρα» αναθέτοντας την αθλιότητα στον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. Κι από δω ακριβώς αρχίζει το εφιαλτικό ενδιαφέρον της υπόθεσης! Διότι δεν υποβάλλεται ως πολιτική απόφαση σε ένα αντίξοο πλέγμα συνθηκών, αλλά ως «διοικητική διαχείριση», δηλαδή ως αυτόνομη παρέμβαση, στο ιστορικοπολιτικό γίγνεσθαι, των κρατικών μηχανισμών ασφάλειας και καταστολής. Είναι κάτι σαν πραξικόπημα αλλά με τις θεσμικές ευλογίες της αιρετής κυβέρνησης και υπό την συνταγματικοπολιτική της αιγίδα! Είμαστε στην «καρδιά του Κτήνους», στον πυρήνα της νεοφιλελεύθερης διαχείρισης η οποία συνίσταται στο κομμάτιασμα κάθε ενότητας και στην αναγωγή της ολικότητας (δηλαδή το να υπάρχουμε ως σύστημα)σε επιμέρους λειτουργίες και υπηρεσίες.

***

Έχουμε, λοιπόν, δυο κρίσιμα δεδομένα σε τούτη τη «μαύρη ώρα» της κοινωνικής μας αποδιοργάνωσης: Το πρώτο είναι, προφανώς, η χρήση της πανδημίας, απερίφραστα και με ανατριχιαστικό κυνισμό, ως εργαλείου για την αναδόμηση των πολιτικών σχέσεων στην κοινωνία μας. Και το δεύτερο είναι η εθελοντική υποχώρηση της πολιτικής έναντι του μονοπώλιου της κρατικής βίας, δηλαδή η κορύφωση της επιτρεπτικότητας όσον αφορά το «αντικανονικό», το «παρά φύσιν»

Κι άλλα λεφτά στα ΜΜΕ από την κυβέρνηση

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Αυτή πια είναι εν ψυχρώ αγορά προστασίας από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης: σήμερα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη Βουλή πως ετοιμάζουν νέα διαφημιστική καμπάνια!

Κι άλλα χρήματα στα ΜΜΕ από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αυτή τη φορά για τα εμβόλια, για τον εμβολιασμό! Πάντοτε θα βρίσκουν λόγους ώστε να σπρώχνουν χρήμα στα Μέσα. Και είναι κεντρική απόφαση, από Μαξίμου.

Είπε, λοιπόν, ότι ζήτησε να «δρομολογηθεί μία μεγάλη εκστρατεία επικοινωνίας» προκειμένου να πειστούν όλοι στην «ελληνική κοινωνία, για την ανάγκη να εμβολιαστούν».

Μάλιστα, τόνισε, ότι δεν πιστεύει να ακουστούν πάλι «όλα αυτά τα οποία ακούσαμε ότι η επικοινωνία στη μεγαλύτερη κρίση δημόσιας Υγείας είναι χρυσόσκονη για να "εξαγοράσουμε" ως κυβέρνηση την στήριξη των ΜΜΕ». Και ζήτησε την αλληλεγγύη και των άλλων κομμάτων.

Οι ΜΕΘ σκοτώνουν

Σχόλιο θείου Βρασίδα: Αυτοί μας κυβερνάνε... 

Πόση υποκρισία μπορεί να μετρήσει μια ταχεία εξέταση (rapid test) κορωνοΐου;

Εφαρμογή του νορβηγικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας για την παρακολούθηση και ανίχνευση φορέων του κορονοϊού. [Heiko Junge/NTB Scanpix/AFP] Πηγή φώτο

Του Θεόδωρου Ντρίνια

Υπάρχουν δυο κατηγορίες αρνητών του κορωνοϊού. Οι φανεροί, οι οποίοι αποδίδουν τα πάντα σε μια συνομωσία κατά των ελευθεριών (όπως τις ορίζει ο καθένας τους) ή του ανθρώπινου είδους εν γένει (μέσω του επικείμενου εμβολιασμού). Και οι κρυφοί, οι οποίοι δημοσίως αναγνωρίζουν την ύπαρξη του ιού αλλά καταφέρονται εναντίον των περιοριστικών μέτρων επικαλούμενοι και αυτοί ένα σωρό δικαιολογίες (η οικονομία, η φτωχοποίηση, η κατάθλιψη, οι ελευθερίες, τα ατομικά δικαιώματα, κ.ά.). Οπότε, καταλήγουν πάλι στην αδιαφορία για την ύπαρξη του ιού, αφού χωρίς μέτρα ο ιός θα συνεχίσει να επεκτείνεται και να σκοτώνει, μέχρι, μετά από μια εκατόμβη νεκρών, να επιτευχθεί η περίφημη «ανοσία αγέλης», η οποία στην ουσία είναι ξεπάστρεμα των αδύναμων (λόγω ηλικίας ή παθήσεων ή εξασθενημένου οργανισμού).

Επειδή, όμως, οι εντατικές άρχισαν να γεμίζουν και όλοι μας έχουμε πλέον και κάποιο γνωστό που ασθένησε ή, ακόμα χειρότερα, κατέληξε, ένα τμήμα της πρώτης κατηγορίας μετακινείται στη δεύτερη και ένα τμήμα της δεύτερης κατηγορίας αναγκάζεται να εκλογικεύσει την έμμεση άρνησή του, κραυγάζοντας υπέρ κάποιων πολιτικών που υποτίθεται θα περιορίσουν την πανδημία, περιορίζοντας τα περιοριστικά μέτρα.

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

Τώρα, λοιπόν, οι Έλληνες αναγορεύονται από τεμπέληδες (ώστε να ενοχοποιηθεί συνολικά ένας λαός και να δικαιολογηθεί η συλλογική τιμωρία των μνημονίων), σε ρατσιστές…

Του Μανόλη Μούστου 

Μεγάλες πορείες αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και στους μετανάστες πραγματοποιήθηκαν χθες σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Χιλιάδες κόσμου φώναξαν συνθήματα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας ενώ σίγουρα είναι πολλοί περισσότεροι όσοι δεν πήγαν στις συγκεντρώσεις αλλά παρακολουθούν με ανησυχία τα αυξανόμενα κρούσματα απανθρωπιάς ενάντια στους αδύναμους και τους κατατρεγμένους.
Όντως, τα πράγματα έχουν αγριέψει από κάθε άποψη. Ψεκασμένοι κάθε λογής μαζεύονται στα σύνορα υποτίθεται για να τα φυλάξουν. Ο Γιάννης ο Λαγός, εισαγόμενα φασισταριά από Αυστρία και Γερμανία και γενικώς το κακό συναπάντημα, σαν έτοιμοι από καιρό, βρίσκουν την ευκαιρία και αρπάζουν τα κουμπούρια για να παραστήσουν τους καουμπόηδες. Και μη χειρότερα.
Και βέβαια, άλλο είναι να είσαι ακρίτας και να ανησυχείς για την ασφάλεια της οικογένειας σου όταν βλέπεις την περιοχή να γκριζάρει από την τουρκική αστυνομία και άλλο να βγαίνεις παγανιά για να «κυνηγήσεις τους λάθρο». Να συνεννοούμαστε δηλαδή.
Οι παραπάνω, λοιπόν, όχι απλώς δεν είναι πατριώτες αλλά αποτελούν και την απόλυτα συκοφαντική δυσφήμιση του όρου. Αλλά και κάτι ακόμα. Είναι τέτοια η μ
αλακία που τους δέρνει που το μόνο που μπορούν να προσφέρουν αυτήν την στιγμή είναι μία ωραιότατη προβοκάτσια, βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν που περιμένει πώς και πώς να «επέμβει για ανθρωπιστικούς λόγους».

Οι καθεστωτικοί παγκοσμιόφρονες σκάνε στα γέλια με τον πατριωτισμό!


Του Γιάννη Παπαμιχαήλ

Ξέρουμε τους γνωστούς παραμυθάδες της μετανεωτερικότητας, τους μονίμους ξενόφιλους που παριστάνουν τους φιλόξενους και τους ανθρωπιστές, τους παγκοσμιόφρονες κατά δήλωση αντιρατσιστές, τους πιστούς του δικαιωματισμού, τους δημοσιογραφούντες προοδευτικούς με την μελιστάλαχτη φωνή και το βλαχοκοσμοπολίτικο lifestyle.

Ξέρουμε τις ανεκδιήγητες ακαδημαϊκές ελίτ με τις δήθεν δημοκρατικές απόψεις που συνοψίζονται στην απόλυτη προσαρμογή στα πολιτικά και ηθικά κελεύσματα του διεθνοποιημένου καπιταλισμού. Η πιάτσα των προπαγανδιστών της πολιτισμικής και οικονομικής παγκοσμιοποίησης, όμως, διαθέτει στα ΜΜΕ της και αρκετούς "χιουμορίστες".

Ρόλος και ευθύνη αυτών των τελευταίων είναι η σαρκαστική αποδόμηση, μέσω της γελοιοποίησης, κάθε φωνής που επιχειρεί να καταγγείλει τα  ιδεολογήματα των "ανοικτών συνόρων". Κατά προέκταση και τον οργανωμένο εποικισμό ενός μεγάλου τμήματος της δυτικής Ευρώπης από στίφη λίγο ή πολύ εξαθλιωμένων λαθρο-μεταναστών, οι οποίοι πολιτικώς και πρακτικώς καθοδηγούνται και μετακινούνται μέσω διαφόρων ΜΚΟ, οι οποίες λειτουργούν ως επιδοτούμενοι σύγχρονοι "δουλέμποροι".

Τους λαθρο-μετανάστες αυτούς η κυρίαρχη πολιτική ορθότητα τους βάφτισε με το έτσι θέλω συλλήβδην "πρόσφυγες", έτσι ώστε να παρακαμφθούν οι όποιες κοινωνικές ή νομικές ενστάσεις. Οι εν λόγω λαθρο-μετανάστες εμφανίζονται ως κάτοχοι κάποιων μεταπολιτικών, μη ιστορικώς κεκτημένων ατομικών, ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Ναζιστική Γερμανία: Το «λίκνο της αιολικής ενέργειας»

Τεράστια ανεμογέννητρια που σχεδιάστηκε από τον Χέρμαν Χόνεφ

Του Βασίλη Στοϊλόπουλου

Μπορεί οι απαρχές της αιολικής ενέργειας να βρίσκονται στις ΗΠΑ του 19ου αιώνα ή κατ’ άλλους στη Δανία με τους ισχυρούς βόρειους ανέμους, όμως η μεγάλη ανάπτυξη της αιολικής τεχνολογίας έγινε αδιαμφισβήτητα από τους Γερμανούς εθνικοσοσιαλιστές. Επρόκειτο για το μεγαλομανές «φετίχ των εθνικοσοσιαλιστών» συνδεδεμένο κατά κύριο λόγο με τον Γερμανοαυστριακό «πάπα του ανέμου» Ούλριχ Χούτερ, καθηγητή αεροναυπηγικής στη Βαϊμάρη, η οποία θεωρείται το λίκνο της γερμανικής τεχνολογίας αιολικής ενέργειας. Ήταν ο Χούτερ ο πρώτος που κατασκεύασε πτερύγια ανεμογεννήτριας από συνθετικό υλικό και μελέτησε σε βάθος την ικανότητα απόδοσης των σημερινών ανεμογεννητριών.
Προς τα τέλη της δεκαετίας του ’20 τίποτα δεν έδειχνε ότι στη Γερμανία η αιολική ενέργεια θα είχε μέλλον, καθώς άλλες φθηνότερες και πιο ασφαλείς πηγές ενέργειας (άνθρακας, υδροηλεκτρικά) είχαν την απόλυτη προτεραιότητα. Αυτό όμως δεν ανταποκρινόταν καθόλου στο πρόγραμμα του εθνικοσοσιαλιστικού κινήματος, που ήθελε μια Γερμανία «ανεξάρτητη από την επιείκεια ξένων λαών». Και αυτό αφορούσε ασφαλώς και το ενεργειακό «πρόγραμμα αυτάρκειας», εκφρασμένο από τον Χανς Πόσε, γενικό γραμματέα του Χίτλερ.

Ο Ομπάμα μας θύμισε το colpo grosso του ευρωιερατείου κατά της Ελλάδας


Του Σταύρου Λυγερού

Από το 2010 είχα χαρακτηρίσει colpo grosso την επιβολή των Μνημονίων στην Ελλάδα με σκοπό να διασωθούν οι γερμανικές και γαλλικές τράπεζες, οι οποίες θα είχαν μαύρη τρύπα, εάν η Ελλάδα ακολουθούσε τον δρόμο της κανονικής χρεοκοπίας. Γιατί θυμήθηκα ξεχασμένες ιστορίες εν μέσω πανδημίας; Επειδή μας τις θύμισε με το βιβλίο του ο Ομπάμα.

Γράφει, λοιπόν: «Παρατήρησα πως σπάνια ανέφεραν ότι οι γερμανικές και οι γαλλικές τράπεζες ήταν από τους μεγαλύτερους δανειστές της Ελλάδας ή ότι μεγάλο μέρος του χρέους των Ελλήνων είχε συσσωρευτεί αγοράζοντας γερμανικές και γαλλικές εξαγωγές – δεδομένα που θα μπορούσαν να έχουν καταστήσει σαφές στους ψηφοφόρους τους γιατί διασώζουν τους Έλληνες».

Αναφερόμενος στην επιβολή των Μνημονίων προσθέτει ότι «ισοδυναμούσε με τη διάσωση των δικών τους (γερμανικών και γαλλικών) τραπεζών και βιομηχανιών και ίσως ανησυχούσαν ότι μια τέτοια παραδοχή θα έστρεφε την προσοχή των ψηφοφόρων από τις αποτυχίες διαδοχικών ελληνικών κυβερνήσεων, στις αποτυχίες εκείνων των Γερμανών ή Γάλλων αξιωματούχων που είναι επιφορτισμένοι με την εποπτεία των πρακτικών τραπεζικού δανεισμού».

Ο Ομπάμα, παρότι είχε και έχει άριστες σχέσεις με τη Μέρκελ, είπε την αλήθεια, έστω και "κομψά". Ας αρχίσω, λοιπόν, από τα στοιχειώδη που στην περίπτωσή της Ελλάδας παρακάμφθηκαν για να μην βρεθούν με "μαύρες τρύπες" οι γερμανικές και γαλλικές τράπεζες που είχαν στα χαρτοφυλάκιά τους ελληνικά ομόλογα, όπως εκ των υστέρων ομολόγησε και το Bloomberg.

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

Υποτιμήσεις…


Το editorial του Δρόμου της Αριστεράς που κυκλοφορεί

Ο Αλ. Τσίπρας, σε συζητήσεις με συνεργάτες του πριν το 2015, ισχυριζόταν ότι φοβάται περισσότερο τα εμπόδια που θα του έβαζε ο Α. Σαμαράς παρά η Ευρωκρατία, την οποία υποτιμούσε (για να την υπηρετήσει βεβαίως μετά από λίγους μήνες). Αργότερα, θεωρούσε «δώρο» να έχει στην αντιπολίτευση τον Κ. Μητσοτάκη, νομίζοντας πως «τον έχει». Τελικά, του άνοιξε τον δρόμο για να φτάσει στην αυτοδυναμία, έχοντας υποτιμήσει κάτι ακόμα: τη σημασία του εθνικού θέματος και τις συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών (γα την οποία, ακόμα περηφανεύεται). Ο Μητσοτάκης κέρδισε το κόμμα και μια αυτοδυναμία. Προσπάθησε να κινηθεί δείχνοντας πως «αναλώσιμος, ξε-αναλώσιμος, είμαι ο πρωθυπουργός της χώρας» παρά τις αντιδράσεις και μέσα στο δικό του στρατόπεδο.

Ο Κ. Μητσοτάκης με τη σειρά του, υποτίμησε την ακολουθία προσφυγικό – τουρκικά τετελεσμένα – πανδημία. Η κούραση της κοινωνίας σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη αντιπολίτευσης, δεν αφήνουν να αποτυπωθεί ακόμα καθαρά η κάμψη την οποία έχει και η οποία θα φανεί περισσότερο σε λίγο καιρό. Άλλωστε, δημοσκοπικές εταιρείες και ΜΜΕ είναι «μπουκωμένα» από το σύστημα Μητσοτάκη και δίνουν μια αισιόδοξη εικόνα…

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟ, ΤΟ NEW DEAL ΤΩΝ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΔΩΝ

Γιώργος Τασιόπουλος

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ...

ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ,

ΤΟ ΠΛΗΣΙΑΣΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ ΤΗΛΕΜΑΘΗΜΑ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟ, ΤΟ NEW DEAL ΤΩΝ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΔΩΝ


Ναόμι Κλάιν: Tηλε-new deal, το «Δόγμα του Σοκ» της πανδημίας

Πολλοί γονείς είδαν τα παιδιά τους κατά την πανδημία να παρακολουθούν τα μαθήματά τους μέσω της Google ή του Zoom, και ίσως θεώρησαν ότι ήταν ένας καλός και εκπαιδευτικός τρόπος να περνούν την μέρα μέσα στο σπίτι.

Όμως σύμφωνα με την Ναόμι Κλάιν τα πράγματα είναι πολύ πιο σκοτεινά. Η καραντίνα, εκτός από τον προληπτικό σκοπό της, λειτούργησε και σαν ένα «ζωντανό εργαστήριο για ένα μόνιμο - και εξαιρετικά κερδοφόρο - χωρίς επαφή, χωρίς δημοκρατία, μέλλον», γράφει η Ναόμι Κλάιν σε άρθρο της στο Intercept, παρατηρώντας ότι «κάτι που μοιάζει με ένα συγκροτημένο δόγμα του σοκ της πανδημίας αρχίζει να εμφανίζεται. Αποκαλέστε το “τηλε-New Deal”».
Γονείς και παιδιά, σύμφωνα με την Ναόμι Κλάιν, έχουν εμπλακεί σε ένα «μεγάλο πείραμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», όπου οι εταιρείες συλλέγουν πολλά δεδομένα και αναζητούν τρόπο να γίνει μόνιμη, επειδή πιστεύουν ότι αυτός είναι ένας καλύτερος τρόπος , ή τουλάχιστον, ένας πιο κερδοφόρος τρόπος.

O Έρικ Σμιτ, πρώην πρόεδρος της Google και νυν πρόεδρος της αμερικανικής Επιτροπής Εθνικής Ασφαλείας σε ζητήματα Τεχνητής Νοημοσύνης ζητά ενίσχυση των χρηματοδοτικών πακέτων σε εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google και η Amazon, για να εκτελούν δημόσιες λειτουργίες με πρόφαση την αναγκαιότητα αμερικανικής απάντησης στην τεχνολογική ενδυνάμωση της Κίνας.

Διακόψτε την τηλεκπαίδευση. Πειραματίζεστε με τα Παιδιά μας. Προτάσεις για την Επαναλειτουργία της.

Του Γιάννη Περάκη

Ένας «φίλος» με τον οποίον διαφωνώ σε πολλά αλλά και συμφωνώ σε άλλα «επέβαλλε» τις γραμμές αυτές. Βέβαια όταν συντάχθηκε το προηγούμενο άρθρο http://sioualtec.blogspot.com/2020/11/blog-post_53.html και με δεδομένο ότι οι εξελίξεις τρέχουν με ταχύτητα φωτός, τα πολιτικά δεδομένα άλλαξαν. Η καθολική απαγόρευση στα σχολεία είναι γεγονός.

Προυποθέσεις της τηλεκπαίδευσης 

1) Διακοπή της τηλεκπαίδευσης μέχρι όλα τα παιδιά μας να διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αλλά και ηλεκτρονικό υπολογιστή,

2) Η τηλεκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο θα λειτουργήσει ως έκτακτο μέτρο λόγω της πανδημίας.


Ας προσδιορίσουμε την υλικοτεχνική υποδομή που είναι αναγκαία για την λειτουργία της τηλεκπαίδευσης σε μια δωρεάν δημόσια παιδεία:

Το πρώτο πρόβλημα
 είναι πόσοι μαθητές και φοιτητές έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση;

Το δεύτερο πρόβλημα είναι με ποιο τρόπο και πότε χρονικάμπορούν να προμηθευτούν τους Η/Υ;

Α) Αριθμός των μαθητών, των φοιτητών του και διδακτικού προσωπικού:Τα στοιχεία αντλήθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ (Η Ελλάδα σε αριθμούς Ιούλιος-Σεπτέμβριος-2020 σελίδα 131-135) και αναφέρονται μόνο τα δημόσια σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα, στην λήξη του σχολικού έτους 2017/2018):

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

O “δεν διάβασα το Μνημόνιο” σε νέες μεγάλες στιγμές: “Είχαμε μία ειρηνική και δημοκρατική μέρα”!


Σε μία επέτειο γεμάτη με ξυλοδαρμούς, ακόμα και μίας οικογένειας στα Σεπόλια, παρενοχλήσεις βουλευτών και εικόνες αστυνομοκρατούμενου κράτους με τους 6.000 αστυνομικούς στους δρόμους της Αθήνας, ο αρμόδιος υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, εμφανίστηκε στον ΣΚΑΙ για να δηλώσει ότι «θέλαμε να έχουμε μία ειρηνική και δημοκρατική ημέρα. Και το πετύχαμε».


«Τι θέλαμε να πετύχουμε σήμερα. Να είναι ειρηνική η μέρα, να μην έχουμε καμιά απώλεια. Και το πετύχαμε. Να είναι μία μέρα δημοκρατική, να μπορέσουν τα κόμματα, δεν μπορούσε όλος ο κόσμος να εκδηλώσουν τη μνήμη τους. Και δεύτερον να μην καταστραφεί η πόλη, από μπαχαλάκηδες» τόνισε, μιλώντας στον ΣΚΑΙ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλά σημεία της συνέντευξης, ο Υπουργός καλούνταν να απολογηθεί όχι για την ακραία καταστολή, αλλά για το αν θα κοπούν πρόστιμα στους συλληφθέντες, όπως και το γιατί δεν κόπηκαν σε διαδηλωτές. «Σε όλους όσοι προσήχθησαν ή συνελήφθησαν θα επιβληθούν covid πρόστιμα» απάντησε, ενώ προανήγγειλε και ποινική μεταχείριση. Όσον αφορά τις υποθέσεις αστυνομικής βίας, για τις οποίες δεν έγινε καμία σχετική ερώτηση από την Σία Κοσιώνη, ανέφερε αόριστα ότι «θα διερευνηθούν», εμφανιζόμενος και με παράπονο για το «πόσο μονομερώς αντιμετωπίζεται συχνά η αστυνομία».

Μέρες του 73 με το βλέμμα ενός πιτσιρικά (τότε) και μεσήλικα ή γέρου (σήμερα)


Του Γιάννη Περάκη

Ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη για την «εξομολόγηση» των παιδικών και εφηβικών χρόνων. Μα η ζεστή φιλοξενία του site εδώ και καιρό κάνει τα πράγματα ευκολότερα.

Κάθε τέτοια εποχή υπάρχει το συνήθειο το μυαλό «αυθόρμητα» να πηγαίνει χρόνια πίσω. Επ’ ευκαρία κάνει και κανένα πρόχειρο απολογισμό.

1973: 
Πηγαίναμε στην τελευταία (έκτη) τάξη στο γυμνάσιο αρρένων της Φωκίωνος Νέγρη στην Κυψέλη. Το μυαλό μας από μικρά ήταν σχεδόν μόνιμα στην μπάλα. Παίζαμε στην αλάνα που ήταν απέναντι από την σχολή ευελπίδων στο πεδίο του Άρεως. Το γήπεδο ήταν γεμάτο πέτρες και για δοκάρια δυό πέτρες για το τέρμα.

Την εποχή εκείνη ζούσαμε την αποθέωση της καταπίεσης στο σχολείο. Η μαθητική σου πορεία εξαρτιόταν από τον καθηγητή και τον γυμνασιάρχη, οι οποίοι είχαν «απεριόριστες» εξουσίες πάνω σου. Από χαστούκια, χάρακαμέχρι αποβολή. Μεγαλώσαμε με την καταπίεση της απαγόρευσης της συναστροφής με τα κορίτσια. Ένας συμμαθητής μας απεβλήθη από το σχολείο τότε διότι η αδελφή του τον περίμενε έξω από το σχολείο μας για να πάνε στον γιατρό.

Το κυνήγι των μαλλιών ήταν στην ημερήσια διάταξη και επιθεώρηση. Αργά το βράδυ όταν κυκλοφορούσες πήγαινες σπίτι σου μέσω Λαμίας (όσο πιο μικρά στενάκια, τόσο ασφαλέστερα).

Τιμή και Δόξα στους αγωνιστές ήρωες του Πολυτεχνείου. Τιμή και Δόξα σε όλους του αγωνιστές θύματα της Χούντας.


Αυτές τις μέρες που τα ατομικά και κοινωνικά μας δικαιώματα αναστέλλονται, κυριαρχεί δε στη δημόσια σφαίρα μία εν πολλοίς άγονη αντιπαράθεση και αδιέξοδη συνθηματαλογία, είναι επιτακτική η ανάγκη να αναλογιστούμε το βαθύτερο νόημα της εξέγερσης των φοιτητών στο Πολυτεχνείο τον Νοέμβριο του '73.

Θυμόμαστε τα λόγια του Αριστόβουλου Μάνεση, του μεγάλου δάσκαλου της Νομικής, καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου και ακαδημαϊκού, στο τελευταίο του μάθημα επί δικτατορίας. στο Αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής Σχολής, στις 18 Ιανουαρίου 1968.
“Μην επιτρέψετε να σας εξανδραποδίσουν. Διατηρήστε, μέσα στους ζοφερούς και άρρωστους καιρούς, άγρυπνη και ανυπόταχτη τη σκέψη σας, περιφρουρήστε την άγια υγεία και ρωμαλεότητα της ψυχής σας, κρατήστε στητό και αγέρωχο το ωραίο ανάστημά σας. Και αν η Εξουσία, που την συμφέρει να έχει παθητικούς και πολιτικά αδιάφορους υπηκόους, σας πει ότι, έτσι κάνοντας, δεν είστε φρόνιμοι και νομοταγείς πολίτες, αποδείξτε της ότι καλός πολίτης είναι μόνον ο ελεύθερος πολίτης, ο συνειδητός, ενεργός και υπεύθυνος πολίτης.
Και θυμίστε της ό,τι ο Περικλής είχε πει στον «Επιτάφιο»: όποιος αδιαφορεί για τα πολιτικά πράγματα του τόπου του είναι όχι φιλήσυχος, αλλ’ άχρηστος, «αχρείος» πολίτης. Και μην ξεχνάτε, στις σημερινές δύσκολες για την Πατρίδα μας
και το Λαό μας περιστάσεις, τα λόγια του ποιητή και θέλω μ’ αυτά να σας αποχαιρετίσω: «Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας ας έχωσι· θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία».

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020

No Pasaran

Του Κώστα Γκιώνη

Παρασκευή και 13, ο Φρέντι Κρούγκερ μας έκανε απαγόρευση κυκλοφορίας, από τις 9 το βράδυ ως τις 5 το πρωί, σκέφτηκε αφού δεν έκανα τίποτα να σας προστατέψω, ας σας κάνω ένα εγκλεισμό να μάθετε, πόσο θ' αντέξετε, μία ο φόβος του κορωνοίου, μία το φάσμα της φτώχειας, μία το τρομολαγνικό πιπίλισμα των παραφουσκωμένων με κρατικό (δικό μας) χρήμα, Μέσων Μαζικής Ενοχοποίησης, θα σας τσακίσει, δεν θα μπορέσετε να σηκώσετε κεφάλι, γιατρούς θέλετε, μπάτσους θα προσλαμβάνουμε, αφού δεν θα έχετε τι να φάτε, θα σας χορτάσουμε μάπες!

Η δημόσια υγεία, η παιδεία και ο πολιτισμός είναι στο στόχαστρο, αυτό είναι το απάγκιο του πολιτισμένου ανθρώπου για να ξεφύγει από το ζωικό βασίλειο και την έννοια της ζούγκλας, εκεί πού προσπαθούν να μας επαναφέρουν οι χούντες, για να εμφανιστούν κατόπιν σαν σωτήρες και να μας μαντρικώσουν σ' ένα μαντρί για το καλό μας, δεν είναι τυχαίο ποιοί είναι υπουργοί στα συγκεκριμμένα υπουργεία, μιά χαρά τα καταφέρνουν.....

Θέλετε τζάμπα υγεία, αλλά οι γιατροί θέλουν να πληρώνονται, άρα η υγεία είναι εμπόρευμα, έτσι αποφάνθηκε ο οξύνους αντιπρόεδρος και έχει δίκιο κατά το μπουζούκι είναι όργανο, ο μπάτσος είναι επίσης όργανο, άρα ο μπάτσος είναι μπουζούκι. Ζούμε στιγμές απείρου κάλλους τέτοιοι πολιτικοί φωστήρες μαζεμένοι την ίδια χρονική στιγμή, στον ίδιο πολιτικό κόμμα δεν νομίζω ότι έχει ματαγίνει, έχουν καταφέρει να απενοχοποιήσουν την βλακεία και να την έχουν κάνει προτέρημα, ο καθένας πλέον ηλίθιος μπορεί να ελπίζει, αφού κατάφεραν αυτοί με τόσες αρλούμπες να τους αποθεώνουν άρα μπορούμε και μεις.

Κοινό κείμενο από ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 κατά της «αυταρχικής και αντιδημοκρατικής απόφασης της κυβέρνησης»


Σοβαρές εξελίξεις στο πολιτικό σκηνικό προκαλεί η απαγόρευση των συναθροίσεων από τον αρχηγό της Αστυνομίας ενόψει Πολυτεχνείου.

Μετά την ανακοίνωση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων που κρίνει την απόφαση αντισυνταγματική και ζητά την ανάκλησή της, καθώς και τις άμεσες έντονες αντιδράσεις των κομμάτων, η αντιπολίτευση κλιμακώνει την αντίθεσή της. ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 υπογράφουν κείμενο κατά της «αυταρχικής απόφασης της κυβέρνησης». 

Υστερα από επικοινωνία των κομμάτων, το σύνολο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ και του ΜέΡΑ25, υπογράφουν κοινό κείμενο νομικών, εκπροσώπων συνδικαλιστικών οργανώσεων και άλλων προσωπικοτήτων, που καταδικάζει την κυβερνητική απόφαση. Το κείμενο δεν υπογράφει το ΚΙΝΑΛ, παρά την επαφή που είχαν μαζί του άνθρωποι της πρωτοβουλίας ( όλο το παρασκήνιο στο ΚΙΝΑΛ) με τον Δημήτρη Κουτσούμπα να  χαρακτηρίζει «απαράδεκτη» τη στάση της Φώφης Γεννηματά. 

Γραφή, ήθος, αντίσταση…


Του Θανάση Ν. Παπαθανασίου

Δρ. Θεολογίας, αρχισυντάκτης του περιοδικού «Σύναξη»

Α.

Το 135 μ.Χ. οι Ρωμαίοι κατέλαβαν την πόλη Μπετάρ και το οχυρό της, έντεκα χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Ιερουσαλήμ και τελευταία εστία των εξεγερμένων Εβραίων. Μια ραβινική παράδοση λέει:

Στην Μπετάρ υπήρχαν πεντακόσια σχολεία, και το μικρότερο απ’ αυτά είχε πάνω από πεντακόσιους μαθητές. Κι έλεγαν οι μαθητές: «Αν έρθουν κατά δω οι εχθροί, θα βγούμε να τους πολεμήσουμε με τα κοντύλια μας και θα τους βγάλουμε τα μάτια».

Οι Ρωμαίοι νίκησαν, κατέλαβαν την πόλη, τύλιξαν κάθε μαθητή με τον πάπυρό του (το βιβλίο του ή το τετράδιό του, σα να λέμε) και τους έκαψαν όλους [*].

Οι Ρωμαίοι ήταν άραγε οι νικητές;

Β.

Τα μολύβια (τα κοντύλια, τα πληκτρολόγια – τέλος πάντων τα εργαλεία που ικανώνουν τα δάχτυλά μας να εκπνεύσουν τη σκέψη μας) δεν είναι για να βγάζουν μάτια˙ είναι για να ανοίγουν μάτια.

Ωστόσο, το άνοιγμα των ματιών έχει να κάνει και με μια περίεργη περίπτωση «βγαλσίματος» των ματιών!

Είναι το να αχρηστεύει κανείς τα μάτια του, κάνοντάς τα γλόμπους χωρίς ενδοχώρα. Είναι το να κοιτάζει μεν αυτά που του λέει το μολύβι του άλλου, μα να μην το βλέπει. Απλούστατα, διότι εκ των προτέρων έχει κατεβάσει ρολά απέναντι στον απέναντι λόγο. Γλόμπος χωρίς ενδοχώρα, ίσον κοίταγμα που δεν εισπράττει τίποτα για να το πάει παραμέσα – στην παλαίστρα του νου και της καρδιάς.  «…Ἵνα βλέποντες βλέπωσι, καὶ μὴ ἴδωσι», που λέει και το ευαγγέλιο (Μάρκ. 4:12).

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

Το Πολυτεχνείο ζει?

Της Λίλας Μήτσουρα

ΨΩΜΊ ΠΑΙΔΕΊΑ ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ

Ένα σύνθημα που σηματοδότησε το τέλος μιας εφιαλτικής εποχής .

Ένα σύνθημα που μόνο που το προφέρεις ακούς στα αυτιά σου τις φωνές εκείνων των παιδιών.

Ένα σύνθημα τρεις λεξούλες μικρές αλλά τεράστιες από το νόημα τους που τα λένε όλα!

Εμείς αυτό το σύνθημα, εμείς οι μεταγενέστεροι το πήραμε και το κάναμε δώρο σε όσους τα παιδιά εκείνα εναντιώθηκαν.

Το προσφέραμε θυσία στους αφέντες μας ,αυτούς που εκείνη η γενιά όρθωσε το ανάστημα της και πρόσφερε τα νιάτα της για να τους στείλει στον αγύριστο.

Προσφέραμε θυσία τον αγώνα των παιδιών εκείνων.

To πολυτεχνείο ζει!

Όχι δεν ζει! Το τσαλαπατήσαμε ,το ξεσκίσαμε ,το θάψαμε ,για να μην έχουμε τίποτα να μας θυμίζει πως όταν σε βιάζουν επαναστατείς.

Το πολυτεχνείο ζει και το πολυτεχνείο ζει…

Όχι ρε δεν ζει! Το κουφάρι του περιφέρουμε μόνο ως ανάμνηση .Και αυτό για να καλμάρουμε τις συνειδήσεις μας, να τις κοιμήσουμε, να μη σκεφτούμε ποτέ ότι τους προδώσαμε τους αγωνιστές εκείνους!

Όλα τα άλλα είναι να χαμε να λέγαμε.

Και η πορεία κάθε χρόνο ,συνήθεια έγινε ,σαν να περιφέρουμε το πτώμα για να το τιμήσουμε; για να μη ξεχάσουμε; για να ξυπνήσουμε; Ποιός ξέρει;

Ψωμί, παιδεία, ελευθερία φώναζαν ο Κυριάκος, ο Άδωνις κι ο Μάκης το '73...


Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας παρά μόνο για την επικοινωνιακή διαχείρισή της. Τα μέτρα που λαμβάνει, πάντως, αποκαλύπτουν ότι ακόμα και την ώρα που πεθαίνουν δεκάδες Έλληνες καθημερινώς στα νοσοκομεία και στα σπίτια τους η μητσοτακική ιδεοληψία τού νεοφιλελευθερισμού καλά κρατεί... 

Για τον πρωθυπουργό οι άνθρωποι, και δη οι νέοι, δεν έχουν δικαίωμα να διασκεδάζουν παρά μόνο να παράγουν. Οτιδήποτε δεν εξυπηρετεί την παραγωγή απαγορεύεται κι ας μην υπάρχουν χειροπιαστές αποδείξεις ότι η διασκέδαση είναι η βασική υπεύθυνη για τον κοροναΐό. Kι ας είναι οι εργασιακοί χώροι, τα γηροκομεία και τα σχολεία αποδεδειγμένα εστίες εξάπλωσής του, για να μην αναφερθώ στις εκκλησίες...

Το lockdown σήμερα είναι αναγκαίο, δεν ήταν όμως αναπόφευκτο κι αυτή είναι η μεγάλη πολιτική ευθύνη τής κυβέρνησης, η οποία επιμένει να συγκρίνει ντομάτες με πατάτες, να αναδεικνύει δηλαδή τι συμβαίνει σε άλλες χώρες όπου τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι διαφορετικά και οι οποίες έχουν πράξει πολλά περισσότερα για την αντιμετώπιση της υγειονομικής, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Το "πονάει χέρι, κόβει χέρι", το να μένουμε δηλαδή κλειδωμένοι στα σπίτια- κελιά μας, είναι πολύ εύκολη λύση. 

Το σχολείο του μέλλοντος- Σχολείο και νέες τεχνολογίες


 Από Δημήτρης Τσουκάλης και το γερμανικό κανάλι ZDF

-Μαθαίνοντας από το λοκντάουν


Από το fb του εξαιρετικού συναδέλφου, Δημήτρη Τσουκάλη


Με αφορμή το λοκντάουν και το κλείσιμο των σχολείων η τεχνολογία εισβάλλει βίαια στην εκπαίδευση των μαθητών.
Πολλοί διαμαρτύρονται για την έλλειψη υποδομής στα σχολεία, όχι μόνο στην Ελλάδα, και για τις δυσκολίες που παρουσιάζει η εκπαίδευση με τη χρήση της νέας τεχνολογίας.
Στο μεγάλο γερμανικό κανάλι ZDF, στην ηλεκτρονική του σελίδα, παρουσιάζεται ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ για το φλέγον ζήτημα των ημερών, την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης.

(Δυστυχώς δεν υπάρχουν υπότιτλοι και θα προσπαθήσω να περιγράψω λίγο ελεύθερα όσα διαδραματίζονται στο ντοκιμαντέρ. Αν μπορεί κάποιος να το κάνει νομίζω έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον)

Στην αρχή του ντοκιμαντέρ ο παρουσιαστής παρουσιάζει τις δύο αντιλήψεις που συγκρούονται στο ζήτημα της ψηφιοποίησης.
  • Η μία πλευρά, λέει ο παρουσιαστής, υποστηρίζει ότι το σχολείο προετοιμάζει για τη ζωή. Η ζωή θα είναι στο μέλλον ψηφιακή και το σχολείο αυτονόητα πρέπει να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο. 
  • Η άλλη πλευρά υποστηρίζει ότι το σχολείο υπάρχει και δεν χρειάζεται να το ξανα-ανακαλύψουμε. Υπερβολική τεχνολογία τόσο νωρίς στο σχολείο βλάπτει παρά ωφελεί
Στα πανεπιστήμια εδώ και χρόνια το μάθημα γίνεται με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων. Είναι όμως το μάθημα πιο αποτελεσματικό;
Για να απαντηθεί το ερώτημα αυτό γίνεται ένα ενδιαφέρον πείραμα.

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020

Ποιον υπηρετείτε;


Το editorial του Δρόμου της Αριστεράς που κυκλοφορεί 

Σε μια κρίσιμη στιγμή για την κοινωνία και την υγεία όλου του πληθυσμού, ο πολιτικός κόσμος επιλέγει διάφορους αντιπερισπασμούς. Είτε για να συγκαλύψει τις εγκληματικές ευθύνες του είτε για να αποκρύψει την απουσία προτάσεων και έργου υπέρ των λαϊκών συμφερόντων.

Η επιθετικότητα των κυβερνόντων απέναντι στην κοινωνία, είναι οργανικό στοιχείο. Το ρεφρέν επαναλαμβάνεται συνεχώς: Το βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη ατομικής ευθύνης και οι κατεργάρηδες πολίτες που δεν συμμορφώνονται με τα μέτρα. Ο περιορισμός του δημόσιου και ατομικού χώρου, με την καραντίνα, ανοίγει την όρεξη για πιο επιθετική πολιτική ενάντια σε δικαιώματα και ελευθερίες. Ανοίγει την όρεξη για τροποποιήσεις στις εργασιακές σχέσεις (τηλεργασία, τηλεκπαίδευση, επιδοματοποίηση), αλλά και αφήνει ανοιχτό το πεδίο για την πλήρη υποταγή σε δυτικούς συμμάχους και πολυεθνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Τώρα, τα επιτελεία επέλεξαν να ξιφουλκήσουν για το Πολυτεχνείο. Ο Χρυσοχοΐδης απαγορεύει και ο Μητσοτάκης κραυγάζει «τέλος στα ιδεολογικά άβατα». ΣΥΡΙΖΑ και ΜέΡΑ25 καταγγέλλουν τον αυταρχισμό και προαναγγέλλουν ολιγομελείς αντιπροσωπείες στις εκδηλώσεις. Το ΚΚΕ δηλώνει ότι, σεβόμενο την ουσία του Πολυτεχνείου, θα διαδηλώσει. Το ίδιο και άλλες αριστερές εξωκοινοβουλευτικές δυνάμεις.