Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Τι διαφημίζουν οι Τράπεζες ;


Του Δ. Σκούλα

ή .. εξαγορά ... σιωπής ...
Θα σου φαινόταν λογικό να έβλεπες συνεχείς διαφημίσεις μιας επιχείρησης που όταν πήγαινες στο μαγαζί της δεν θα είχε να σου προσφέρει ούτε το 1/10 των προϊόντων της;
Όχι, θα πεις. Όχι, εκτός αν πρόκειται για τράπεζα. 
Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με τα λεφτά των φορολογούμενων και διαφημίζουν το ...τίποτα, αφού το 95% των πελατών τους το μόνο που μπορεί να κάνει σε μία τράπεζα είναι να σηκώσει 420 ευρώ (αν φυσικά τα έχει). Όλα τα άλλα "προϊόντα" έχουν τόσους αστερίσκους που ουσιαστικά αφορούν από ελάχιστους έως κανέναν.
Γιατί λοιπόν διαφημίζονται μανιωδώς οι τράπεζες;
Απλούστατον.
Η σιωπή είναι επίσης ένα προϊόν που πουλιέται και αγοράζεται.

 "Παρακολουθώ τελευταία μια έξαρση στις λεγόμενες διαφημίσεις και καταχωρήσεις κύρους των Ελληνικών Τραπεζών. Οι τέσσερις συστημικές, όπως έχει επικρατήσει ο όρος, Τράπεζες έχουν αναδυθεί σε ένα ιδιότυπο ανταγωνισμό, που δεν αφορά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους αλλά στο κύρος τους.

 Βαριά τηλεοπτικά σκηνικά, εντυπωσιακές εικόνες, κτίρια, ηθοποιοί, αθλητικές επιδόσεις, όλα στρατεύονται για να μας προωθήσουν τη δύναμη των Τραπεζών, την κεφαλαιακή τους επάρκεια, τη σιγουριά που αποπνέουν. 

 Μαγική κοινή έκφραση: «Στηρίζουμε την οικονομία και ενισχύουμε την καινοτομία και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων». Λες και αυτό τους έχει υποδειχθεί ως moto από κάποιον φορέα, όπως ισχύει για τα Αμοιβαία Κεφάλαια που πάντα συνοδεύουν τις διαφημίσεις τους με την πρόταση «Οι αποδόσεις δεν είναι εγγυημένες και οι προηγούμενες δεν εξασφαλίζουν τις μελλοντικές».

 Αναρωτιέμαι γιατί χρειάζονται αυτές οι διαφημίσεις, τι εξυπηρετούν; Στην Ελλάδα έμειναν 4 Τράπεζες, τις ξέρει όλος ο κόσμος. Ανταγωνισμός πια μεταξύ τους δεν υπάρχει. Τι οδηγεί τις Διοικήσεις τους να αισθάνονται την ανάγκη να παραγγείλουν πανάκριβες διαφημίσεις κύρους;" 

Ανάρτηση από: http://anemosantistasis.blogspot.com