Του Μιχάλη Νιβολιανίτη
Με ταχείς ρυθμούς προχωρεί το υπουργείο Παιδείας στη διοικητική τακτοποίηση των θεμάτων που προκύπτουν από τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών. Η εφαρμογή του σχεδίου ξεκινά εντός του Ιουλίου, με στόχο η νέα σχολική χρονιά να αρχίσει χωρίς διδακτικά κενά.
Με ταχείς ρυθμούς προχωρεί το υπουργείο Παιδείας στη διοικητική τακτοποίηση των θεμάτων που προκύπτουν από τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών. Η εφαρμογή του σχεδίου ξεκινά εντός του Ιουλίου, με στόχο η νέα σχολική χρονιά να αρχίσει χωρίς διδακτικά κενά.
Αλλαγές στο καθεστώς των υποχρεωτικών μετατάξεων που αφορούν περίπου 8.000 εκπαιδευτικούς προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, η διαδικασία για τις μετατάξεις ξεκινά εντός του Ιουλίου και έως τις 10 Αυγούστου αναμένεται να έχει οριστικοποιηθεί η λίστα με τα ονόματα.
Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και ψηφίστηκε τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, αλλάζει η διαδικασία για τον καθορισμό των κενών θέσεων, τις υπηρεσιακές ανάγκες σε διοικητικό προσωπικό αλλά και το πλεονάζον προσωπικό ανά ειδικότητα.
Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2013-14, ο ποσοτικός προσδιορισμός των κενών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και το πλεονάζον προσωπικό θα γίνεται με διαπιστωτική πράξη που εκδίδεται από τον υπουργό Παιδείας κατόπιν εισήγησης της γενικής διεύθυνσης προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου. Τα στοιχεία αυτά θα προκύψουν με βάση την επεξεργασία και τον συσχετισμό των στοιχείων που έχουν καταχωρισθεί με ευθύνη των διευθυντών εκπαίδευσης.
Βάσει των αναγκών που θα προκύπτουν από αυτούς τους υπολογισμούς, ο υπουργός Παιδείας θα καθορίζει τον αριθμό των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα και διεύθυνση εκπαίδευσης που μετατάσσονται υποχρεωτικά σε κενές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες και διοικητικού προσωπικού σε υπηρεσίες ή φορείς του υπουργείου Παιδείας.
Μόλις γίνει γνωστός ο αριθμός των υποχρεωτικών μετατάξεων και των αναγκών που υπάρχουν σε όλη τη χώρα, τόσο σε σχολικές μονάδες όσο και σε φορείς, διευθύνσεις και στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να μεταταχθούν θα καταθέσουν αιτήσεις.
Αμέσως μετά, θα συνταχθεί αξιολογικός πίνακας κατάταξης με βάση τα ακόλουθα κριτήρια: συνολική προϋπηρεσία, οικογενειακοί λόγοι, συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων που υπηρέτησαν, κατοχή επιπλέον πτυχίου, κατοχή μεταπτυχιακού, κατοχή διδακτορικού. Επισημαίνεται ότι όσοι εκπαιδευτικοί έχουν δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ ή είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου θα έχουν πριμοδότηση στα μόρια που θα λάβουν, προκειμένου να μεταταχθούν στην περιοχή ή τη διοικητική θέση που επιθυμούν. Ειδικότερα, στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται πως η κατοχή κάθε επιπλέον πτυχίου ΑΕΙ αποτιμάται με 5 μονάδες, κάθε μεταπτυχιακού με 7 μονάδες και κάθε διδακτορικού με 14 μονάδες.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, 4.933 καθηγητές θα μεταταχθούν υποχρεωτικά από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρόκειται για ειδικότητες γυμναστών, πληροφορικής, γαλλικής φιλολογίας, θεατρικών σπουδών, μουσικής και καλλιτεχνικών. Ο αριθμός που θα μεταταχθεί ανά ειδικότητα δεν έχει καθοριστεί ακόμη, κάτι που αναμένεται να γίνει τις προσεχείς ημέρες, όταν και θα έχει καταγραφεί ο πραγματικός αριθμός των κενών θέσεων.
Ακόμη, 2.500 εκπαιδευτικοί θα μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις της κεντρικής υπηρεσίας, σε περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης αλλά και σε θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα δημόσια ΙΕΚ, τα οποία αναβαθμίζονται. Ο συγκεκριμένος αριθμός θα προέλθει από άλλες υπηρεσίες που είναι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί αλλά και από καθηγητές που θα πλεονάζουν στις σχολικές μονάδες που υπηρετούσαν έως σήμερα.
Διαθεσιμότητα
Σε καθεστώς διαθεσιμότητας τίθενται και επισήμως από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου, 2.000 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από τα επαγγελματικά λύκεια και τις σχολές.
Σε καθεστώς διαθεσιμότητας τίθενται και επισήμως από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου, 2.000 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από τα επαγγελματικά λύκεια και τις σχολές.
Από την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων, χάνονται πολλές οργανικές θέσεις.
Οι περισσότερες (388) αφορούν την ειδικότητας της Νοσηλευτικής, ακολουθούν οι Βρεφονηπιοκόμοι με 335 και οι ειδικότητες Αισθητικής (211), γιατρών (156) και ιατρικών εργαστηρίων (144).
Με την κατάργηση των παρεχόμενων Ειδικοτήτων Επαγγελμάτων καταργούνται 50 κλάδοι ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και αντίστοιχα τίθενται σε διαθεσιμότητα το σύνολο των 296 καθηγητών αποφοίτων Δ.Ε., 218 από το σύνολο των 844 καθηγητών αποφοίτων Τ.Ε. και 1.968 από το σύνολο των 9.420 καθηγητών Π.Ε.
Σύμφωνα με όσα έχει διαμηνύσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς θα απορροφηθούν σε δομές και υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας, αφού η πλειονότητα των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν αφορούν τον τομέα Υγείας.
Αντιδράσεις
Μηνύσεις κατέθεσε η ΟΛΜΕ
Μηνύσεις κατέθεσε η ΟΛΜΕ
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε χθες μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών κατά του υπουργού Παιδείας, του γεν. γραμματέα του υπουργείου και κατά παντός άλλου υπευθύνου «για την ενέργειά τους», όπως υπογραμμίζουν, «να προχωρήσουν στην υλοποίηση του νόμου για τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών πριν ακόμη αυτός ψηφιστεί από το Κοινοβούλιο και να δημοσιοποιήσουν τους πίνακες που περιείχαν προσωπικά δεδομένα 2.500 εκπαιδευτικών».
Πως υπολογίζονται τα μόρια
Τα κριτήρια για τις μεταθέσεις
Τα κριτήρια για τις μεταθέσεις
Τέσσερα βασικά κριτήρια θα συνεκτιμηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών. Το πρώτο αφορά τη συνολική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, η οποία εκφράζεται σε έτη και μήνες. Σύμφωνα με το σχετικό ΠΔ, χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των 15 ημερών υπολογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη. Οι μονάδες μετάθεσης από τη συνολική υπηρεσία προσδιορίζονται με συντελεστή δύο για κάθε χρόνο υπηρεσίας.
Οσον αφορά τις μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους υπολογίζονται ως εξής:
- Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης. Ιδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι σε χηρεία εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισμένα).
- Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισμένα) λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για το πρώτο παιδί, τέσσερις (4) για το δεύτερο, έξι (6) για το τρίτο και επτά (7) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά. ?ς ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους και ως σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου.
Σχετικές με τις συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων που υπηρέτησαν οι εκπαιδευτικοί επισημαίνονται τα εξής: Οι εκπαιδευτικοί που προέρχονται από μετάταξη από την Α/θμια ή Β/θμια Εκπαίδευση ή από την εκκλησιαστική εκπαίδευση λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας που υπηρετούσαν μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης μετάταξής τους.
Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση τα εξής:
Οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε 10 (δέκα) κατηγορίες, με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβαθμίων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα και με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
- Τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων.
- Τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών.
- Την οργανικότητα.
- Την απόστασή τους από την έδρα του νομού.
- Τις συγκοινωνιακές συνθήκες.
- Το υψόμετρο.
Τέλος, για το κριτήριο που αφορά τους τίτλους σπουδών επισημαίνεται ότι η κατοχή κάθε επιπλέον πτυχίου ΑΕΙ αποτιμάται με 5 μονάδες, κάθε μεταπτυχιακού με 7 μονάδες και κάθε διδακτορικού με 14 μονάδες.
Παράταση αιτήσεων για τις αποσπάσεις
Παράταση στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης σε φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, καθώς και από σχολείο σε σχολείο, έως την Τρίτη 23 Ιουλίου, ανακοινώθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι αποσπάσεις τόσο σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας όσο και στις σχολικές μονάδες θα προηγηθούν των μετατάξεων.
Παράταση στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης σε φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, καθώς και από σχολείο σε σχολείο, έως την Τρίτη 23 Ιουλίου, ανακοινώθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι αποσπάσεις τόσο σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας όσο και στις σχολικές μονάδες θα προηγηθούν των μετατάξεων.
Βήμα βήμα η διαδικασία των μετακινήσεων
- Στάδιο 1: Αρχικά η Γενική Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας επεξεργάζεται και συσχετίζει όλα τα καταχωρισθέντα στοιχεία στο ηλεκτρονικό σύστημα (Survey) του υπ. Παιδείας.
Το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα περιλαμβάνει επικαιροποιημένα στοιχεία για κάθε σχολική μονάδα, όπως τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, οι θέσεις εκπαιδευτικών, το ονοματεπώνυμο και το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη σχολική μονάδα και ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτήν, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η ομάδα σχολείων στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση και οι κενές θέσεις που προβλέπεται ότι θα προκύψουν λόγω αυτοδίκαιης αποχώρησης ή παραίτησης εκπαιδευτικών από την υπηρεσία.
- Στάδιο 2: Με βάση την ανωτέρω επεξεργασία και τον συσχετισμό των στοιχείων ο υπουργός Παιδείας εκδίδει διαπιστωτική πράξη, στην οποία προσδιορίζονται επακριβώς ποσοτικά/αριθμητικά οι κενές θέσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι υπηρεσιακές ανάγκες, καθώς και το πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
- Στάδιο 3: Με βάση την ανωτέρω διαπιστωτική πράξη εκδίδεται απόφαση του υπουργού Παιδείας, με την οποία προσδιορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που υποχρεωτικά μετατάσσονται σε κενές ή συνιστώμενες θέσεις εκπαιδευτικού ή διοικητικού προσωπικού, συναφούς ή μη κλάδου της ίδιας κατηγορίας, με τον βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχουν, σε υπηρεσίες ή φορείς του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η ίδια απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων περιλαμβάνει πρόσκληση υποβολής αίτησης προτίμησης από όσους από τους συμπεριλαμβανόμενους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να μεταταχθούν στις οριζόμενες κενές ή συνιστώμενες θέσεις.
- Στάδιο 4: Από τη Γενική Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας συντάσσεται αξιολογικός πίνακας κατάταξης επί των αιτηθέντων εκπαιδευτικών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
- Στάδιο 5: Εκδίδονται από τον υπουργό Παιδείας οι πράξεις μετάταξης των εκπαιδευτικών.
Ειδικό καθεστώς στη Σιβιτανίδειο
Στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που συμπεριλήφθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, προβλέπεται ότι κατ΄ εξαίρεση οι εκπαιδευτικοί των καταργούμενων ειδικοτήτων που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες της Σιβιτανιδείου μετατάσσονται υποχρεωτικά έως την 22α Ιουλίου 2013 σε συνιστώμενες με την πράξη μετάταξης προσωποπαγείς θέσεις της ίδιας κατηγορίας, με τον βαθμό και το ΜΚ που κατέχουν, είτε εκπαιδευτικού προσωπικού στο ΙΕΚ του ιδρύματος είτε διοικητικού προσωπικού στις διοικητικές υπηρεσίες του ιδρύματος.
Στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που συμπεριλήφθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, προβλέπεται ότι κατ΄ εξαίρεση οι εκπαιδευτικοί των καταργούμενων ειδικοτήτων που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες της Σιβιτανιδείου μετατάσσονται υποχρεωτικά έως την 22α Ιουλίου 2013 σε συνιστώμενες με την πράξη μετάταξης προσωποπαγείς θέσεις της ίδιας κατηγορίας, με τον βαθμό και το ΜΚ που κατέχουν, είτε εκπαιδευτικού προσωπικού στο ΙΕΚ του ιδρύματος είτε διοικητικού προσωπικού στις διοικητικές υπηρεσίες του ιδρύματος.
Ανάρτηση από: http://www.ethnos.gr