Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Μα γιατί τα βάζουν όλοι με την Τράπεζα Θεμάτων;

Του Χρήστου Επαμ. Κυργιάκη

Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί, από τότε που ανακοινώθηκε το ¨Νέο(;) Σχολείο(;)» από τον υπουργό παιδείας(;), τα βάζουν όλοι με την Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές της Α’ Λυκείου!
Κατηγορούν τον υπουργό ότι με τον τρόπο αυτό θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή στο Λύκειο.
Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί αυτό είναι κακό; Τον προηγούμενο αιώνα που δεν σπούδαζαν τόσοι πολλοί δεν ήταν καλύτερα τα πράγματα; Αυτοί που είχαν να πληρώσουν πήγαιναν στα Πανεπιστήμια, από τους υπόλοιπους, προχωρούσαν μόνο όσοι τα έπαιρναν τα γράμματα. Γιατί θα πρέπει σώνει και καλά τα παιδιά της φτωχολογιάς να σπουδάσουν; Αυτό είναι κοινωνικό κόμπλεξ. Γιατί να νιώθουν τέτοια κατωτερότητα και να μην αποδέχονται την κοινωνική τους θέση. Αν, δηλαδή, το παιδί του άνεργου οικοδόμου δεν γίνει γιατρός θα πέσει έξω η Ιατρική Επιστήμη; Θα βρεθεί το παιδί κάποιου πλούσιου για να καλύψει τη θέση. Άλλωστε, η ανεργία στους γιατρούς θερίζει.
Κατηγορούν τον υπουργό ότι άργησε να ανακοινώσει την εξεταστέα ύλη της Α Λυκείου, ότι άργησε να καλύψει τα κενά σε πάρα πολλά σχολεία και ότι άργησε να ανοίξει την Τράπεζα Θεμάτων.
Συγνώμη αλλά εδώ θα διαφωνήσω καθέτως και οριζοντίως. Η ζωή, αν δεν έχει εκπλήξεις, έστω και δυσάρεστες, καταντάει ανιαρή. Η σχολική χρονιά θα κυλούσε για τους μαθητές μέσα στην ανία και τη ρουτίνα αν γνώριζαν από πριν την εξεταστέα ύλη και τα θέματα της Τράπεζας. Το απρόοπτο είναι το αλατοπίπερο της ζωής. Αλλά που να το καταλάβουν όλοι αυτοί οι ρουτινιάρηδες εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς; Αν δεν ανέβει λίγο η αδρεναλίνη, αν δεν αγχωθεί λίγο ο μαθητής, αν δεν ιδρώσει ο καθηγητής, αν δεν σιχτιρίσει ο γονιός, θα έχουμε μια άχρωμη, άοσμη και άγευστη εκπαίδευση. Τέτοια εκπαίδευση θέλουμε για τα παιδιά μας;

Κατηγορούν τον υπουργό ότι οι μαθητές που θα φύγουν από το λύκειο θα αποτελέσουν φρέσκο, φτηνό και ανασφάλιστο εργατικό δυναμικό.
Τους απαντάω ευθαρσώς ότι δεν έχουν διδαχτεί τίποτα από τη λαϊκή σοφία:
«Μάθε τέχνη κι άστηνε κι αν πεινάσεις πιάστηνε» και «Ή μικρός-μικρός παντρέψου ή μικρός καλογερέψου».
Κανένας δεν σκέφτεται το οικονομικό όφελος που θα έχουν οι οικογένειες των παιδιών που θα φύγουν από το Λύκειο; Εντάξει, θα ωφεληθούν και τα αφεντικά αλλά έτσι θα έρθει η ανάπτυξη. Δεν τον ακούτε κοτζάμ πρωθυπουργό; Σπουδαγμένος άνθρωπος είναι, δεν ξέρει αυτός; Άσε που θα γλυτώσουμε από τους αιώνιους φοιτητές που πιάνουν τα θρανία στα αμφιθέατρα και δεν αφήνουν τους νεώτερους να κάτσουν και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.
Κατηγορούν τον υπουργό ότι έτσι θα μειωθούν τα τμήματα, θα κλείσουν σχολεία και θα απολυθούν εκπαιδευτικοί.
Εγώ δεν βρίσκω κανένα κακό στο παραπάνω. Ίσα-ίσα που θα γίνει οικονομία σε λειτουργικά έξοδα και σε μισθούς. Έτσι θα μπορέσουμε να ξεπληρώσουμε και το χρέος. Δεν έχει σημασία που δεν το δημιουργήσαμε εμείς. Το χρέος είναι της Ελλάδας και εμείς οι Έλληνες, για μια τιμή ζούμε σ’ αυτή την κοινωνία. Μπορεί να μην έχουμε να φάμε, να πιούμε, να ζεσταθούμε, να πάρουμε φάρμακα, να πάμε στο γιατρό, αλλά οι ξένοι τοκογλύφοι πρέπει να πληρωθούν. Πάνω απ’ όλα να δείξουμε καθαρό κούτελο στους ξένους.
Δεν ήξερε, δηλαδή, ο Γιώργος που μας έβαλε στο ΔΝΤ και ο Σαμαράς με το Βενιζέλο που μας έχωσαν ακόμα πιο βαθιά; Φαίνονται καλοί άνθρωποι. Αν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά θα το έκαναν.
Τι δηλαδή; Να φύγουμε από την ΕΕ και το ευρώ και να πεινάμε; Να μην έχουμε πετρέλαιο, φάρμακα, γιατρούς και ρεύμα;
Άσε που ήρθε ο καιρός να απολυθεί και κανένας τεμπέλης εκπαιδευτικός. Ενώ ο υπουργός! Πώς τα προλαβαίνει όλα, ένας Θεός το ξέρει.
Να τρέξει να εγκαινιάσει το ένα ιδιωτικό ΙΕΚ, να τρέξει στην άλλη προεκλογική εκδήλωση στον Πειραιά, να έχει το νου του και στο Λάσκαρη, να φροντίσει να σταλούν οι προσκλήσεις και να έχει ξανά το νου του στο Λάσκαρη.
Και μόνο που τα έγραψα, ίδρωσα.

Τελεία και παύλα. Νομίζω πως ο σημερινός υπουργός είναι ο καλύτερος που πέρασε ποτέ. Ξεπέρασε, ακόμη και αυτή την Άννα Διαμαντοπούλου που έμοιαζε αξεπέραστη.
Ανάρτηση από: http://kyrgiakischristos.wordpress.com