Από Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος
Μα, είναι πια γεγονός... πώς η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ είναι πλέον καθεστώς! Φευ! Σαν... τον ιό — "ήρθε (κι αυτή) για να μείνει"!
Όλα τα άλλα είναι... άλλα λόγια να τηλε-αγαπιόμαστε...
Σε λίγο, ακόμα και οι καθηγητές (όλων των βαθμίδων) θα είναι "περιττοί", (αλήθεια, οι ίδιοι... δεν το καταλαβαίνουν, άραγε;) η ζωντανή παρουσία τους, δηλαδή, δεν θα είναι απαραίτητη — θα βιντεοσκοπούν απλώς τα τηλε-μαθήματά τους, κι οι μαθητές-φοιτητές θα τα παρακολουθούν από το e-class... και... χαχαχα... όλα καλά!
(Εννοείται πως και οι απολαβές, ως εκ τούτου... θα μειωθούν... Οι τιμές των τηλε-καθηγητών θα εξισωθούν ίσως τότε (χα χα χα) με των τηλε-ηθοποιών — πόσες ώρες, ημέρες γύρισμα κ.λπ. κ.λπ.... Οι καθηγητές θα πληρώνονται, όπως και οι ηθοποιοί στα σήριαλ — με το επεισόδιο! Μάθημα, κι επεισόδιο...)
Τα ΤΗΛΕ-Πανεπιστήμια δε της χώρας (τι περίεργο...) πρωτοστάτησαν σε αυτήν την νέα (τηλε)συνθήκη — έδωσαν το ΚΑΛΟ τηλεΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ως δείγμα τηλε-προόδου και τηλε-πολιτισμού!!! Μην μας παρεξηγήσουν δα και οι Ευρωπαίοι... ("Ανήκομεν εις την Δύσην" — βλέπεις...) Δεν κρατήθηκαν... ούτε ΚΑΝ τα προσχήματα...
Μπήκαμε, λοιπόν, στην εποχή του ΜΕΤΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ χωρίς "ανθρώπινες" αντιστάσεις και χωρίς "πολιτικές" διεκδικήσεις...
Άλλωστε, το μέλλον... δεν ζητά ούτε "ανθρώπους", ούτε... "πολίτες"!!!
Αυτά που ξέραμε,
καλύτερα να τα ξεχάσουμε...
Η Ελλάδα είναι πια παρελθόν...
Η... (τηλε) e-λλάδα ... είναι το μέλλον...
Παρ' όλα αυτά, εις πείσμα όλων,
η ΕΛΛΑΔΑ θα είναι ΠΑΝΤΑ... το μεγάλο και πραγματικό ΓΕΓΟΝΟΣ!!!
_______
*Τόλμησα να ανεβάσω (δια... του λόγου το ασφαλές) αυτήν φωτογραφία, από ένα τηλε-μάθημα που παρακολούθησα, τελευταίως, στο τηλε-Πανεπιστήμιο...
Το τόλμησα, με την σιγουριά ότι δεν φαίνεται κανένα προσωπικό δεδομένο, μιας και η φωτογραφία είναι αρκετά θολή...
Όμως, είναι ολοφάνερη η ΜΟΝΑΞΙΑ του τηλε-καθηγητή!!! ΟΛΕΣ οι κάμερες των τηλε-φοιτητών είναι κλειστές...!!!
(Για τεχνικούς κυρίως λόγους —δυσκολεύει, λέει, η ανοιχτή κάμερα την σύνδεση— αλλά και για προσωπικούς λόγους... Ακόμα κι εμένα, που ήμουν ο μόνος που την είχα ανοιχτή... με παρακάλεσαν να την κλείσω! Και την έκλεισα... — διατηρώ, όμως, πολλές επιφυλάξεις για την "ισχύ"... των λόγων...)
Ο τηλε-καθηγητής —ήρωας!— όφειλε να τηλε-διδάξει σε παραπάνω από 100 λευκά τηλε-εικονίδια!!! Και, προς τιμήν του, το τηλε-έκανε — και μάλιστα όσο καλύτερα μπορούσε! Τηλε-άξιος!
Ναι, αλλά... τι ΤΗΛΕ-συζητάμε;! ΤΙ ;;;!!!
Η "ΗΤΤΑ " και το "ΠΑΡΑΛΟΓΟ" (μας) παίζουνε (στα) ζάρια...!!!
Όσο και να το εξωραΐζουμε, το ΓΕΛΟΊΟΝ... μας χαμογελά — θαρρώ, ΚΑΙ μας φλερτάρει !!! Έχω δε την αίσθηση ότι... σαν να κολακευτήκαμε κιόλας από αυτό το φλερτ... Κολακευτήκαμε... οι Ευρω-παίοι — τρομάρα μας!!!
Και, εντέλει... νομίζοντας πως θα διευκολύνουμε τις ζωές μας,
τηλε-διευκολύναμε το ΣΥΣΤΗΜΑ.
Τώρα, τηλε-ζούμε και
τηλε- κατευθυνόμεθα...
— οι τηλέ-πωροι!
*Α, με την ευκαιρία...
Τώρα που η χώρα σκορπίζεται στους πέντε ανέμους, και τώρα που ακόμα και τα ύδατα της θαλάσσης σαν να... παραιτούνται των ακτών... εμείς οι τηλε-άνθρωποι (τηλεπαρουσιαστές και τηλεθεατές) ας συνεχίσουμε έτσι, να χαχανίζουμε αμέριμνα, συζητώντας περί... ανέμων και υδάτων! ΔΕΝ χάθηκε δα κι ο κόσμος... - ΑΚΟΜΑ !!!
_________
Υ. Γ.
Κι αυτά τα λέω...
με την αφορμή αυτό το κείμενο:
(που αλίευσα από τον τοίχο του φίλου, και δασκάλου, Δημήτρη Σταματάκη Δημήτρης Σταματάκης - τον οποίο και ευχαριστώ.)
"ΕΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΜΠΟΛΙΚΟ ΚΑΘΟΛΟΥ!
του Χρήστου Κάτσικα
Η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως δεν κουράζεται να επαναλαμβάνει ότι: η τηλεκπαίδευση δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία («έχουν γίνει βήματα στην τηλεκπαίδευση και σε σχέση με το πρώτο λοκντάουν, ωστόσο δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία»).
Από την άλλη, η βουλευτής Κυκλάδων της Ν.Δ. κ. Κατερίνα Μονογυιού, πρότεινε αντί για σχολεία να γίνουν
ΜΟΝΙΜΕΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ στα μικρά νησιά («μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης»).
Με τη σειρά της η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή δήλωσε ότι
είναι απολύτως ισάξιοι οι δυο τρόποι διδασκαλίας
(«Άλλοι μαθητές διδάσκονται δια ζώσης και άλλοι μαθητές διδάσκονται εξ αποστάσεως. Είναι δύο διαφορετικοί τρόποι διδασκαλίας απολύτως ισοδύναμοι»).
Και για να δέσει το γλυκό, ο έτερος υφυπουργός Παιδείας κ. Άγγελος Συρίγος είπε ότι η τηλεκπαίδευση είναι σαν να μιλάς σε τοίχο
(«είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνεις τηλε-εκπαίδευση. Είναι σαν να μιλάς σε έναν τοίχο. Χάνεις τη ζωντάνια του μαθήματος, χάνεις τα πάντα»).
Αν εξαιρέσουμε τη Μυκονιάτισσα βουλευτίνα της Ν.Δ, Κατερίνα Μονογυιού που μας έχει συνηθίσει σε φαεινές ιδέες (είναι η ίδια που είχε την ευαισθησία να ζητήσει την εξαίρεση των θαλαμηγών από το lockdown και είχε αναρωτηθεί για τους πρόσφυγες γιατί να έρχονται με βάρκες και χωρίς ταυτότητα) οι άλλοι τρεις, η υπουργός και οι δυο υφυπουργοί, συγκατοικούν στον ίδιο όροφο του υπουργείου Παιδείας.
Ε, λοιπόν, ναι, αυτοί είναι που θέλουν να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς, δηλαδή να τους καταστήσουν υπεύθυνους για τα αποκαΐδια της δικής τους πολιτικής"