Λοιπόν, λύθηκε το πρόβλημα των σχολείων. Ένα self test επιπλέον, δηλαδή 3 συνολικά για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τους, σε εμβολιασμένους και μη. Από την δεύτερη εβδομάδα και μετά, όλοι θα κάνουν 2 self tests. Εάν διαπιστωθεί κρούσμα μέσα σε τάξη, το παιδί θα μπορεί να επιστρέψει μετά από πενθήμερη καραντίνα και με αρνητικό rapid test, ενώ όλοι οι μαθητές θα υποβάλλονται καθημερινά σε έλεγχο. Οι εκπαιδευτικοί, εάν είναι ανεμβολίαστοι, θα κάνουν 4 rapid και 1 self test, ενώ οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν 3 δωρεάν self tests την εβδομάδα.
Το σκεπτικό; Μιλώντας για την παραλλαγή Όμικρον, η κυρία Παπαευαγγέλου είπε ότι η επώαση της ίωσης είναι μικρότερη, όπως και η διάρκεια νόσησης, που είναι ηπιότερη στους εμβολιασμένους. Επίσης, είπε ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη προς το παρόν για σοβαρή νοσηρότητα από την Όμικρον στα παιδιά. Έτσι απλά. Όλα αυτά όμως στηρίζονται σε επισφαλή (soft) και περιστασιακά (circumstantial) δεδομένα. Εξ ου και ο ΠΟΥ αντέδρασε στη μείωση του χρόνου της καραντίνας, που υιοθετήθηκε σε ορισμένες χώρες.
Ας τα πάρουμε όμως ένα-ένα, γιατί είναι όλα, μα όλα, λάθος. Κατ’ αρχάς, έχουν συνειδητοποιήσει τα σαΐνια του υπουργείου ότι το self test/rapid test θετικοποιούνται μόνο όταν η ίωση έχει προχωρήσει αρκετά ή θεωρούν ότι οι δοκιμασίες αυτές ανιχνεύουν ακαριαία ακόμα και την απλή επαφή με ένα (1) σωματίδιο ιού, πριν δηλαδή αρχίσει κάποιος να μεταδίδει; Αν έχουν καταλάβει αυτό το βασικό, τι πάει να πει 3 (αντί 2) tests; Γιατί όχι 5, 6, 7 ή 14 να καλυφθούν όλες οι μέρες κάθε 12ωρο; Μήπως τους είπε κάποιος ειδικός ότι η νόσος προχωράει (ή κολλάει) μέρα-παρά-μέρα;
Αλήθεια, 5 μέρες κρατάει η λοίμωξη με τον Όμικρον; Σε ποιους, στα μικρά παιδιά, στα μεγάλα παιδιά, στους μεσήλικες, στους γέρους, σε εκείνους που πάσχουν από άλλα νοσήματα ή στους ανοσοκατεσταλμένους; Καλύπτει το αρνητικό rapid test την πέμπτη μέρα την πιθανότητα να μην είναι κανείς ελεύθερος ιικού φορτίου και να μη μεταδίδει; Ποιος το απέδειξε αυτό και πότε;Πάμ’ παρακάτω. Και γιατί να υπάρχουν ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία; Με 50.000 κρούσματα την ημέρα και ένα στα δύο tests να βγαίνουν θετικά, τι σόϊ πολιτική προστασία είναι αυτή; Προσκρούουμε πάλι στο μη υποχρεωτικό του εμβολιασμού και παίζουμε με ζωές - στην προκειμένη περίπτωση ακόμη και με ζωές παιδιών; Ή μήπως τα παιδιά δεν κινδυνεύουν καθόλου; Ποιος το είπε αυτό και πως το απέδειξε; Διαβάζουμε στις εφημερίδες για παιδιά που πάσχουν βαρέως. Έχει σημασία αν αυτό είναι ένα μικρό ή ένα μεγάλο ποσοστό; Για να το φαντασθούμε λίγο…
Πρόκειται είτε για απύθμενη άγνοια, είτε για ασύλληπτη ανευθυνότητα. Οι «επαΐοντες» παραγνωρίζουν το γεγονός ότι τα σωματίδια του ιού με τα οποία μολυνόμαστε δεν παραμένουν τα ίδια σε αριθμό όσο εξελίσσεται η λοίμωξη, αλλά πολλαπλασιάζονται εκθετικά. Εκθετικά πάει να πει με δυνάμεις και εκθέτες, όπως μαθαίναμε στο Γυμνάσιο: 2, 4, 16, 256, 65.536, κ.ο.κ. Για τέτοια αύξηση συζητάμε, όχι για μηδενικούς εκθέτες και για άδεια γινόμενα.
Ας μη γελιόμαστε. Όλοι οι κύριοι και οι κυρίες που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα έχουν τελειώσει το Γυμνάσιο.
Άρα, δεν είναι άγνοια, είναι το άλλο. Γράφτηκε, εξηγήθηκε, διαδόθηκε, έγινε κτήμα μας: το άμεσο άνοιγμα των σχολείων υπαγορεύεται από οικονομικά συμφέροντα. Και οι επιτροπές των ειδικών συνεδριάζουν μετά τη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής και πάνε πάσο. Οπότε, ποιος και γιατί να τους εμπιστευθεί στο μέλλον; Φταίει μετά ο Ευάγγελος Βενιζέλος, που ζήτησε από τους επιστήμονες να εξηγήσουν γιατί έχουμε τόσους θανάτους; Ή μήπως φταίει η σύνολη πολιτική τάξη, που δεν τους εγκαλεί για τις ανακολουθίες τους;
Ο κ. Καπράβελος είπε κάτι θεμελιώδες: ότι δεν συμβιβάζεται με τον θάνατο. Ας το ακούσουμε αυτό τόσο καθαρά και τόσο έντιμα από όλες τις πλευρές -γιατί έχει συνέπειες. Για τους γιατρούς δεν το συζητώ. Ορκίστηκαν κάποτε να υπηρετούν τη ζωή, παίρνοντας το πτυχίο τους. Αν άλλαξαν άποψη, ας το παραδώσουν.
* Ο Σπύρος Γεωργάτος είναι καθηγητής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανάρτηση από:https://tvxs.gr/