Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Προεκλογικός «επανεξοπλισμός» και πως τη «σκαπουλάραμε» με τα 6,9 δις για τις «αλουμινότρατες»

Του Πάρι Καρβουνόπουλου

Όταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης «έκανε πίσω» στην ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία το καλοκαίρι του 2020 , στο Μέγαρο Μαξίμου προέκυψε η ιδέα για την αγορά Rafale, τα οποία ανακοινώθηκαν σε δύο δόσεις. Η επιλογή, έστω κι έτσι ήταν εξαιρετική για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Όπως ήταν φυσικό δυσαρέστησε τις ΗΠΑ οι οποίες εδώ και πάρα πολλά χρόνια προμηθεύουν αποκλειστικά την ΠΑ με μαχητικά αεροσκάφη F-16 και μας «έχουν έτοιμους» και για τα F-35.

Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που με όποιον κι αν συζητούσες για το πρόγραμμα ενίσχυσης του Στόλου καταλάβαινες ότι η κυβέρνηση είχε σχεδόν αποφασίσει να αγοράσει αμερικανικά πλοία. Δεν θα υπήρχε πρόβλημα , αν τα πολεμικά πλοία που πουλούσαν οι Αμερικανοί κάλυπταν τις επιχειρησιακές ανάγκες του Στόλου. Οι ναύαρχοι από την πρώτη στιγμή ήταν διστακτικοί. Με εξαίρεση δύο μέλη του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου, όλοι οι υπόλοιπο είπαν όχι. Επιβεβαιώθηκαν πλήρως όχι από «ελληνικές πηγές» αλλά από αμερικανικές!

Το Forbes σε άρθρο του τον Νοέμβριο του 2020 έγραψε: “Τώρα είναι η τέλεια στιγμή για να βυθίσουμε τις Freedom Class Littoral Combat Ship”!

Ο  Craig Hooper που υπέγραφε το άρθρο ξεκινά με την τελευταία …περιπέτεια  του USS Detroit, που είχε …μείνει καραβοφάναρο στη μέση της θάλασσας! Με αφορμή αυτό το περιστατικό ο συντάκτης καλούσε το ναυτικό των ΗΠΑ “να κηρύξει την κατηγορία Freedom Littoral Combat Ship μια μη αντισταθμιζόμενη αποτυχία”!
Πρότεινε επίσης το αμερικανικό ναυτικό αντί να σπαταλά κι άλλα χρήματα σ΄  αυτό το φιάσκο να παροπλίσει τα 10 πλοία που βρίσκονταν σε ενέργεια και να διακόψει τη ναυπήγηση 6 ακόμη που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως κι έγινε.

Ο συντάκτης του άρθρου έγραφε ότι το πρόγραμμα φάνηκε από την αρχή ότι ήταν μία καταστροφή. Αναφέρει λεπτομερώς όλα τα προβλήματα που προέκυψαν στα πλοία και πρότεινε τον παροπλισμό τους ή “την πώληση τους σε συμμάχους, όπως η Σαουδική Αραβία και η Ελλάδα”!!!

Η μεν Σαουδική Αραβία έχει χρήματα για πέταμα. Η Ελλάδα πάλι όχι.

Παρά τα όσα αποκαλύφθηκαν κάποιοι στην Αθήνα επέμεναν ότι έπρεπε να πάμε «στην αμερικανική λύση», υποστηρίζοντας ότι τα προβλήματα των πλοίων θα διορθώνονταν και ότι οι αμερικανοί θα κάλυπταν ανάγκες του ΠΝ και σε άλλους τύπους πλοίων , εκτός από τις φρεγάτες! Πως θα τις κάλυπταν δεν εξηγούσαν ακριβώς.

Ασαφές ήταν και το κόστος της αμερικανικής πρότασης. Καθυστερημένα αποκαλύπτεται από αμερικανικό έγγραφο ότι αν επιλέγαμε τις αμερικανικές φρεγάτες -που το Forbes ζητούσε τη…βύθιση τους- ο λογαριασμός θα ήταν 6,9 δις δολάρια!!! Το κόστος αυτό αναφέρεται σε δελτίο του αμερικανικού Πενταγώνου…

Ο «Θεός της Ελλάδας» μας έσωσε και η στρατηγική συμφωνία ΗΠΑ-Βρετανίας- Αυστραλίας, ακύρωσε το συμβόλαιο μαμούθ που είχαν υπογράψει οι Γάλλοι με την Αυστραλία για τη ναυπήγηση υποβρυχίων. Ο Μακρόν «αρπάχτηκε» με τον Μπάιντεν και έτσι οι Αμερικανοί έκαναν πίσω και έδωσαν πράσινο φως για να προμηθευτεί η Ελλάδα 3 συν 1 φρεγάτες Belharra με κόστος 3,049 δισ. ευρώ, αν μείνουμε στις 3 και 4,07 δισ. ευρώ αν πάρουμε και την τέταρτη.

Οι Αμερικανοί δεν το έχουν βάλει κάτω και τώρα πιέζουν για να «ξεφορτωθούν» τα παλαιά και εξαιρετικά κοστοβόρα καταδρομικά Ticoderoga! Το κόστος υποστήριξης αυτών των πλοίων είναι τεράστιο. Χρειάζεται 380 άτομα πλήρωμα και το κόστος υποστήριξης είναι τουλάχιστον 30 εκατομμύρια το χρόνο!

* Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ του Σαββάτου

Ανάρτηση από: https://www.militaire.gr/