Του Παναγιώτη Τερπάνδρου Ζαχαρίου
Όταν διδάσκω στα παιδιά την αναγκαιότητα της ύπαρξης του τελικού (ν) στην γλώσσα μας τα παιδιά απορούν.
- Μα γιατί, κύριε?
- Γιατι το τελικο (ν) ειναι τοσο απαραιτητο που αν ξεχασεις να το πεις τιθεται απο μονο του με τροπο τιμωρητικο και σε κανει να μιλας αλαμπουρνεζικα. Δεν λες την καρεκλα, αλλα τη γκαρεκλα, δεν λες τον τοιχο, αλλα το ντοιχο, δεν λες μην παρκαρετε, λες μη μπαρκαρετε...καπως ετσι φτασαμε να λεμε μπριζα, την πριζα. Απο την ελλειψη του τελικου (ν). Ο Ελυτης ειχε χαρακτηρισει τον εξωστρακισμο του απο την ελληνικη γλωσσα, γενοκτονια, οι αρχαιοι Ελληνες το ειχαν τοποθετησει στην μεση ακριβως του πρωτου ελληνικου αλφαβητου με τα 27 γραμματα και η συγχρονη ψυχολογια εχει αποδεχτει οτι το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά, οπως ακριβως και το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Γι αυτο και συνηθιζουμε να λεμε "τα ειπε με το "Ν" και με το "Σ". Δηλαδή με καθε λεπτομέρεια.
Στο ερώτημα: Γιατι οι "προοδευτικοί" νομοθέτες το κατήργησαν, όπως κατήργησαν και τις εύηχες κλίσεις της γενικής τύπου "η πόλις - της πόλεως, η Ελλάς της Ελλάδος"; Μα είναι τόσο, τόσο απλό... Για να ταπεινώσουν την σκέψη μας, να λοβοτομήσουν την νεολαία μας, να δημιουργήσουν αγεφύρωτο ακουστικό σχίσμα μεταξύ αρχαίας και νέας γλώσσης και συνεπώς να αφελληνίσουν τον πολιτισμό μας. Το αποτέλεσμα; Η έκδηλη καφρίλα του νεοέλληνα τόσο στην όψη και τρόπο ζωής, όσο και σε επιγραφές όπως ΙΔΑΙΟ ΑΝΤΡΟ, αντί ΙΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ, Ηράκλειο, αντί Ηράκλειον κλπ.- Μα γιατί, κύριε?
- Γιατι το τελικο (ν) ειναι τοσο απαραιτητο που αν ξεχασεις να το πεις τιθεται απο μονο του με τροπο τιμωρητικο και σε κανει να μιλας αλαμπουρνεζικα. Δεν λες την καρεκλα, αλλα τη γκαρεκλα, δεν λες τον τοιχο, αλλα το ντοιχο, δεν λες μην παρκαρετε, λες μη μπαρκαρετε...καπως ετσι φτασαμε να λεμε μπριζα, την πριζα. Απο την ελλειψη του τελικου (ν). Ο Ελυτης ειχε χαρακτηρισει τον εξωστρακισμο του απο την ελληνικη γλωσσα, γενοκτονια, οι αρχαιοι Ελληνες το ειχαν τοποθετησει στην μεση ακριβως του πρωτου ελληνικου αλφαβητου με τα 27 γραμματα και η συγχρονη ψυχολογια εχει αποδεχτει οτι το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά, οπως ακριβως και το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Γι αυτο και συνηθιζουμε να λεμε "τα ειπε με το "Ν" και με το "Σ". Δηλαδή με καθε λεπτομέρεια.
Πόσο λοβοτομημένοι πρέπει να είμαστε για να δεχτούμε 'το φάρο', 'το θεό', 'το σκύλο', 'τη ζωή', 'το ζαχαροπλάστη' επειδή κάποιοι κύριοι έτσι αποφάσισαν; Είναι στα καλά τους οι άνθρωποι που 'νομοθέτησαν' επί της γλώσσας ώστε να επιβάλλουν κανόνες σε κάτι που εξελισσόταν φυσικά στην Ελληνική; Άς το άφηναν ελεύθερο τουλάχιστον, για να αποκάλυπτε ο καθένας την καφρίλα ή την μόρφωσή του...
Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τον Παρθενώνα»...
Ούτως, αναδημοσιεύω αυτό το υπέροχο άρθρο του Σπύρου Μάρκου, Διευθυντού του 3ου Δημοτικού Σχολείου Λαρίσσης:
"Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα.
Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», με ακρίβεια και όχι τυχαία και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου. Το «Ν» συντονίζει τον εγκέφαλο.
Σχετικά πρόσφατα (1996) στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JOURNAL στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν: «Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα».
Επίσης, στο Χάρβαρντ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε. ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων, κάνει καλό στην καρδιά, ως αναπνευστική άσκηση.
Και δικαιούμαι να ερωτήσω: Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;
Και δικαιούμαι να ερωτήσω: Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;
Όμως αναρωτιέμαι: Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό» (!), αντί το εμβαδόν!
Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει!
Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα; Για ποιον λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα; π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ.). Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβουμε πονάει.
Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίο, ειρωνικό κείμενο του Οδ. Ελύτη: «ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει, «Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού -Ν-, εκτός κι αν του” λειπε η οπτική του ήχου».
Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης: «Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει».
Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα, ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (ς). Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!) … Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό πρότυπο στους νέους μας με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο ανήμπορο να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.
Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα: Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου.
Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά. Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.
Οι Αρχαίοι Έλληνες τα γνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνον εμείς, οι Έλληνες, λέμε: «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και δεν λέμε με άλλα γράμματα (παρ΄ όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμε σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.
Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία αξεχώριστη ενότητα.
Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη μετουσιώνεται σε Γλώσσα.
Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη μετουσιώνεται σε Γλώσσα.
Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του. Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλλη. Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την Ελληνική Γλώσσα. Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού. Επομένως και το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.
Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά: Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό, που είναι αξεπέραστο και στο οποίο οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού."
Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρην οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και να αντισταθούμε στην κακοποίησή της από τους εγκληματίες που εδρεύουν στο Υπουργείον (Ανθελληνικής) Παιδείας τα τελευταία 40 χρόνια. Φίλοι μου, σας προτρέπω να εναγκαλιάσετε την γλώσσα μας σε όλες τις διαχρονικές της μορφές, μελετώντας την και μετουσιώνοντάς την ευήχως αντιστεκόμενοι στους "μεταρρυθμιστές…"
Ανάρτηση από: http://geromorias.blogspot.gr