Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Οργιο παρανομιών και ψευτιάς προς όφελος του Μελισσανίδη

Του Γεράσιμου Λιόντου

Ο Δ. Μελισσανίδης, εκμεταλλευόμενος τον πόθο των φιλάθλων της  ΑΕΚ για την κατασκευή γηπέδου στην Ν. Φιλαδέλφεια, έβαλε μπροστά κόσμο και κοσμάκη, από το Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Φιλαδέλφειας μέχρι την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προκειμένου να παραβιάσουν την αστική νομιμότητα και έτσι ν’ ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή του γηπέδου που εξυπηρετεί τα επιχειρηματικά του συμφέροντα. Ενός γηπέδου που, αν κατασκευαστεί, θα είναι της  φαμίλιας του Μελισσανίδη, η οποία θα το εκμεταλλεύεται στο όνομα του κόσμου της προσφυγιάς, βγάζοντας τεράστια κέρδη με ξένα κόλλυβα.

Εννοείται ότι στην περίπτωση κατασκευής του γηπέδου, ο Μελισσανίδης ρισκάρει πολύ λίγα πράγματα, εάν το σχήμα γήπεδο-ποδοσφαιρική ομάδα στην Α’ κατηγορία δεν «περπατήσει» και δεν προσελκύσει τις δεκάδες χιλιάδες φιλάθλους της ομάδας. Οι φίλαθλοι της ΑΕΚ δεν πρέπει να ξεχνούν, ότι όπως ο «Τίγρης» επεδίωξε την πτώση της ομάδας τους στην ερασιτεχνική κατηγορία, για να την πάρει τζάμπα, το ίδιο μπορεί να κάνει αύριο αν αυτό το πείραμα δεν πετύχει. Να παρατήσει δηλαδή την ΑΕΚ και να τους αφήσει σύξυλους.

Από τις αρχές Οκτώβρη του 2013, που έγινε το πρώτο ΔΣ του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας, μέχρι σήμερα εντάθηκαν οι πιέσεις του «Τίγρη» σε όλους τους παράγοντες που είναι αρμόδιοι για την έγκριση της κατασκευής του. Στις 2 Οκτώβρη συνεδρίασε το ΔΣ του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας με αποκλειστικό θέμα την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ. Σ’ αυτή τη συνεδρίασή του ενέκρινε καταρχήν το σχέδιο της εταιρίας «ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ 1924 ΑΕ» για την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ. Στην ίδια συνεδρίαση έκανε μια σύντομη παρέμβαση και ο Δ. Μελισσανίδης, προσπαθώντας με μελοδραματικό τόνο να αγγίξει το συναίσθημα των φιλάθλων της ΑΕΚ, που από το 2003, όταν η παρέα του Γρανίτσα γκρέμισε το γήπεδο, προσδοκούν να βρεθεί κάποιος μεγαλοπαράγοντας, όπως ο «Τίγρης», για να κατασκευάσει το γήπεδο. Προσπάθησε, ακόμη, να κλείσει το μάτι στους μαγαζάτορες της Ν. Φιλαδέλφειας (με την κατασκευή του γηπέδου θα αναπτυχθεί η εμπορική δραστηριότητα), ενώ δεν παρέλειψε να δηλώσει ότι θα σεβαστεί τη νομιμότητα και θα προστα- τεύσει το περιβάλλον.

Ιδού απόσπασμα από την παρέμβασή του: «Θα είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντί σας (…) Θέλουμε να στήσουμε και πάλι το σπίτι της ΑΕΚ, σεβόμενοι απόλυτα την νομοθεσία, όλες  τις κείμενες διατάξεις αλλά και την  υποχρέωσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος και της ζωής των πολιτών της πόλης (…) Στα σχέδιά μας δεν υπάρχει τίποτα απολύτως που επιβαρύνει την πόλη, ούτε εμπορικά κέντρα».

Οι ισχυρισμοί για απουσία εμπορικών κέντρων, προστασία του περιβάλλοντος και για σεβασμό της νομοθεσίας είναι απόλυτα ψευδείς. Ας αρχίσουμε από τον τελευταίο, γιατί μ’ αυτόν ο αναμφισβήτητα έξυπνος και «επικοινωνιακός» Μελισσανίδης προσπάθησε να πάρει με το μέρος του τους επαγγελματίες της περιοχής, υποσχόμενος ότι δε θ’ αναπτυχθούν εμπορικά κέντρα στο συγκρότημα του γηπέδου. Την ίδια  διαβεβαίωση έδωσε στο ΔΣ του δήμου  και ο εκπρόσωπος της εταιρίας Δ. Ανδριόπουλος, που ανέλαβε την τεχνική μελέτη του γηπέδου, παρεμβαίνοντας και αυτός στην ίδια συνεδρίαση. Ας δούμε ποια είναι η αλήθεια.

Στις 20 Φλεβάρη του 2014, ο υπουργός  Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) έδωσε στη λεγόμενη διαβούλευση  Σχέδιο Νομοθετικής Ρύθμισης με τίτλο: «Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού του αθλητικού σωματείου της ΑΕΚ στη Ν. Φιλαδέλφεια Αττικής». Η «διαβούλευση» κράτησε μέχρι της 28 Φλεβάρη. Σ’ αυτή τη νομοθετική ρύθμιση ανάμεσα στ’ άλλα διαβάζουμε (σελίδα 16):

«Β. Επιτρεπόμενες χρήσεις γης

α. Αθλητικές χρήσεις με τις βοηθητικές τους εξυπηρετήσεις (αποδυτήρια, χώροι υγιεινής, ιατρεία, σουίτες VIP, φυσιοθεραπευτήρια, γραφεία προπονητών και διαιτητών, γραφεία διοίκησης και προσωπικού, αποθήκες, συνεργεία, χώροι ελέγχου και χειρισμού των εγκαταστάσεων, χώροι TV και CCTV κλπ), συνοδευτικές χρήσεις των κυρίως αθλητικών χρήσεων (χώροι μέσων μαζικής ενημέρωσης, χώροι αναψυχής και εστίασης αθλητών, προπονητών, διαιτητών, αίθουσες συσκέψεων και προβολών, γραφεία εξυπηρέτησης ομάδων, χώροι άθλησης και υγιεινής, γυμναστήριο, spa, χαμάμ, κλπ, χώροι εξυπηρέτησης θεατών και επισήμων, κυλικεία, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων), καθώς και οι ακόλουθες συμπληρωματικές λειτουργίες: πολιτιστικές χρήσεις (μουσεία κλπ), χώροι αναψυχής, εμπορικά καταστήματα (με εξαίρεση τις υπεραγορές και τα πολυκαταστήματα) και καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών, εκθεσιακοί χώροι, εστιατόρια. Ο ανώτατος συντελεστής δόμησης των ανωτέρω επιτρεπόμενων χρήσεων για τις συμπληρωματικές λειτουργίες, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 15% του ανώτατου επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης».


Διαβάζοντας κανείς προσεκτικά αυτό το απόσπασμα διαπιστώνει ότι στο συγκρότημα του γηπέδου θα δημιουργηθεί μια αγορά παράλληλη αυτής που ήδη υπάρχει στη Ν. Φιλαδέλφεια. Αδικα οι καταστηματάρχες και μικρέμποροι προσδοκούν ότι με το χτίσιμο του γηπέδου της ΑΕΚ θα αναπτυχθεί και η δική τους εμπορική κίνηση. Το πιθανότερο είναι να κλείσουν καταστήματα στην περιοχή, καθώς η εμπορική κίνηση και η κίνηση με αντικείμενο την αναψυχή θα τραβηχτεί στα καταστήματα του συγκροτήματος του γηπέδου.

Προβλέπεται ακόμη αύξηση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης κατά 15% για τις προαναφερόμενες εμπορικές χρήσεις, με αποτέλεσμα ο ανώτατος επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης να είναι 1,38 και όχι 1,2 που αναφέρεται στο Σχέδιο Νομοθετικής Ρύθμισης. Ετσι, θα επιβαρυνθεί το περιβάλλον από το χτίσιμο του γηπέδου με τις επιτρεπόμενες εμπορικές χρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο Δ. Μελισσανίδης, κατά την παρέμβασή του στην συνεδρίαση του ΔΣ του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας στις 2 Οκτώβρη του 2013, ισχυρίστηκε ότι ο συντελεστής θα είναι πολύ κάτω από το 1, ενώ το ίδιο επανέλαβε και ο Δ. Ανδριόπουλος!

Το Σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης δεν έχει μείνει σχέδιο. Η σχετική ρύθμιση για τις εμπορικές χρήσεις του γηπέδου έχει ενσωματωθεί σε νομοσχέδιο με τίτλο: «Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας» (άρθρο 17). Με αυτό το άρθρο επιτρέπονται όλες οι εμπορικές χρήσεις σύμφωνα με το Σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης.

«Αρθρο 17

Εμπορικές χρήσεις

Επιτρέπεται στις Α.Ε.Π. η εγκατάσταση συνοδευτικών χρήσεων των αθλητικών δραστηριοτήτων με τους αντίστοιχους κλειστούς διαδρόμους, καθώς και εμπορικές δραστηριότητες με τους αντίστοιχους κλειστούς διαδρόμους (ενδεικτικά αναψυκτήρια-cafe, εστιατόρια, μαγειρεία, εμπορικά καταστήματα, ένα συνεδριακό κέντρο έως 300 θέσεις, ένας κινηματογράφος έως 300 θέσεις, χώροι ψυχαγωγίας και αναψυχής κλπ). Οι σύνοδες χρήσεις και οι εμπορικές δραστηριότητες δεν μπορούν να υπερβαίνουν σε κάθε περίπτωση ως ποσοστό το 15% του συνολικού ποσοστού υλοποιημένης δόμησης των Α.Ε.Π. Οι ως άνω χρήσεις επιτρέπονται καθ’ υπέρβαση των επιτρεπομένων χρήσεων γης οικοπέδου - οικοδομικού τετραγώνου και της περιοχής που βρίσκονται οι Α.Ε.Π. Κατά τα λοιπά για τις απαιτούμενες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις εφαρμόζεται η 31252/22-7-2009 (ΑΑΠ 396) απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ».


Την Πέμπτη που γράφεται αυτό το ρεπορτάζ, το εν λόγω νομοσχέδιο άρχισε να συζητιέται στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Το πιθανότερο είναι να μην προλάβουν να το προωθήσουν για συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής πριν το Πάσχα.

Κρατάμε, λοιπόν, το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες ψεύδονται όταν ισχυρίζονται ότι δε θ’ αναπτυχθεί παράλληλη εμπορική δραστηριότητα στο συγκρότημα του γηπέδου. Ας δούμε και τον ισχυρισμό του Δ. Μελισσανίδη ότι σέβεται τη νομιμότητα.

Με βάση το άρθρο 19 του νόμου 3044/2002 και το άρθρο 11 του νόμου 3207/2003, δόθηκαν τo 2003 έξι στρέμματα από το Αλσος της Ν. Φιλαδέλφειας για να ενσωματωθούν στο οικόπεδο που θα χτιστεί το γήπεδο της ΑΕΚ. Και οι δύο αυτές ρυθμίσεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις αποφάσεις 1567/ 2005 του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ και 1847/2008 της Ολομέλειας του ΣτΕ. Μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες έπαψαν να εφαρμόζουν τα άρθρα αυτά, γιατί η εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ είναι υποχρεωτική για τις δημόσιες υπηρεσίες.

Ομως η κυβέρνηση Παπαδήμου με το νόμο 4042/2012 (άρθρο 65 ) και η δικομματική των Σαμαρά-Βενιζέλου με το νόμο 4164/2013 (άρθρο 7 παρ. 15) προσπάθησαν να διασώσουν τις δύο αυτές αντισυνταγματικές ρυθμίσεις. Οι προσπάθειες αυτές δεν ευοδόθηκαν και έτσι παρέμεινε ο αντισυνταγματικός χαρακτήρας των άρθρων 19 του νόμου 3044/2002 και 11 του νόμου 3207/2003. Τώρα που προέκυψε η ανάγκη να αρπάξουν στρέμματα από το Αλσος της Ν. Φιλαδέλφειας προκειμένου να κτιστεί το συγκρότημα του γηπέδου του Μελισσανίδη τέθηκε ξανά επί τάπητος το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας αυτών των διατάξεων, που αν δεν ξεπεραστεί δεν μπορεί να δοθούν όχι 6 στρέμματα, αλλά ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο από το Αλσος.

Στην εισηγητική έκθεση του Σχεδίου νομοθετικής ρύθμισης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αναγκάζεται να παραδεχτεί ότι αυτές οι διατάξεις είναι αντισυνταγματικές και προτείνει την κατάργησή τους. Αναφέρει η εισηγητική έκθεση σχετικά με την αντισυνταγματικότητα:

«Οι πράξεις όμως αυτές εν τέλει ακυρώθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (αριθμ. ΣτΕ Ολ 1847/ 2008), καθώς, με βάση την απόφαση αυτή, επιχειρήθηκε ο σχεδιασμός ενός έργου, το οποίο, λόγω της φύσης και του μεγέθους του, αλλά και των προβλεπόμενων χρήσεων, θα είχαν σοβαρές επιπτώσεις στο οικιστικό περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων. Η προτεινόμενη διάταξη (παράγραφος 7) καταργεί όχι μόνο την περιβαλλοντική αδειοδότηση του παλαιού έργου, και τις αδειοδοτήσεις δόμησης και εκτέλεσής του, αλλά κάθε ρύθμιση του άρθρου 19 του ν. 3044/2002, όπως αυτό συμπληρώθηκε από τον ν. 3207/2003,προκειμένου να δημιουργηθούν νέες συνθήκες για την αναζήτηση όλων των τυχόν εναλλακτικών λύσεων, καθώς και για τον ασφαλή επανασχεδιασμό του, χωρίς παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις από τις πάγιες νομικές και διοικητικές διαδικασίες».

Η πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ είναι: «7. Οι διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 3044/2002, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με την παράγραφο 1 του άρθρου 11 του ν. 3207/2003, καθώς και οι διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 4042/2012 (ΦΕΚ 24 Α΄) καταργούνται από τότε που ίσχυσαν».

Ομως ο Δ. Μελισσανίδης, ο Διευθυντής Δασών Αθηνών Σωτ. Σίμνιος και ο Ειδικός Γραμματέας Δασών Γ. Αμοργιανιώτης φαίνεται να έχουν άλλη άποψη. Θεωρούν ότι τα άρθρα 19, 11 και 65 των νόμων 3044, 3207, και 4042 είναι συνταγματικά! Ο Διευθυντής  Δασών Σωτ. Σίμνιος, ενώ όφειλε να απαντήσει ο ίδιος σε ερώτημα της εταιρίας του Μελισσανίδη (υποβλήθηκε στις 22.1.2014), περί αναρμοδιότητας της δασικής υπηρεσίας για την έκταση των 6 στρεμμάτων του άλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, που παράνομα εντάχθηκαν στο οικοδομικό τετράγωνο 295, άφησε τον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη να απαντήσει. Και τι απάντησε ο Αμοργιανιώτης; Οτι η προαναφερόμενη έκταση δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας της δασικής υπηρεσίας, είτε ως προς τον έλεγχο νομιμότητας είτε ως προς την λήψη  μέτρων προστασίας της!

Οι Μελισσανίδης, Σίμνιος και Αμοργιανιώτης σκόπιμα δεν παίρνουν υπόψη τους τις θέσεις που διατύπωσε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ  με το Σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης σχετικά με την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων που παραχωρούσαν για το γήπεδο 6 στρέμματα από το Αλσος. Σκόπιμα γιατί ειδικά ο Μελισσανίδης και ο Αμοργιανιώτης γνώριζαν ότι υπάρχει μεθόδευση. Εκείνη την περίοδο έγιναν πολλές συναντήσεις στο ΥΠΕΚΑ και αυτοί οι δύο είχαν πάρει μέρος σ’ αυτές. Γνώριζαν, ακόμη, ότι υπήρχε το νομοσχέδιο για το «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας –Αττικής, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις», με το οποίο γίνονται μεγάλες ανατροπές. Οχι μόνο για τα 6 στρέμματα του Αλσους  της Ν. Φιλαδέλφειας, αλλά για ολόκληρο το Αλσος και για όλα τα άλση και πάρκα στην Ελλάδα.

Τα άλση μέσα στις πόλεις χαίρουν μεγάλης προστασίας. Για τα άλση της Αθήνας έχουν εκδοθεί πράξεις, με τις οποίες κηρύχθηκαν αναδασωτέες εκτάσεις. Με το νομοσχέδιο για το Ρυθμιστικό Σχέδιο αίρουν την προστασία των Αλσών που βρίσκονται μέσα στις πόλεις (μιλάμε για μεγάλη καταστροφή) και έτσι τα 6 στρέμματα του Αλσους της Νέας Φιλαδέλφειας θα παραδοθούν στην επιχείρηση του Μελισσανίδη για να κάνει τη μπίζνα της.

Εχουμε να πούμε πολλά ακόμη για το πώς παραβιάζεται η νομιμότητα από την επιχείρηση του Δ. Μελισσανίδη «γήπεδο της ΑΕΚ». Εχουμε να πούμε πολλά ακόμη για τα δύο νομοσχέδια, για το ρόλο της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ και τις πλάτες που κάνουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Και βέβαια, έχουμε να πούμε πολλά για τη χρηματοδότηση μέρους της δαπάνης του γηπέδου από τον περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό.

Θα συνεχίσουμε στο επόμενο φύλλο την έρευνά μας. Εδώ απλά σημειώνουμε πως για ό,τι γράφουμε έχουμε στα χέρια μας όλα τα αποδεικτικά στοιχεία.



Γήπεδο ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια

Οργιο παρανομιών και ψευτιάς προς όφελος του Μελισσανίδη (2)

Στο πρώτο μέρος αυτής της έρευνας είδαμε ότι η κατασκευή του γηπέδου Μελισσανίδη, στο χώρο που βρισκόταν το ιστορικό γήπεδο της ΑΕΚ, με την προσθήκη τμήματος του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, είναι μια υπόθεση χτισμένη με πολλά ψέματα και παρανομίες. Aπό το Δημοτικό Συμβούλιο Ν. Φιλαδέλφειας μέχρι την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΕΚΑ, είναι μπόλικος ο κόσμος που μπαίνει μπροστά για να διευκολύνει τα επιχειρηματικά σχέδια ενός μεγαλοκαπιταλιστή, για τον οποίο η ΑΕΚ δεν είναι παρά ένα εργαλείο.

Είναι ψέμα ο δήθεν σεβασμός στη νομοθεσία, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η αρπαγή έξι στρεμμάτων από το Αλσος, ενέργεια καθαρά αντισυνταγματική, επιχειρείται με την άρση της προστασίας των αλσών και την αλλαγή του χαρακτήρα του ίδιου του Αλσους Ν. Φιλαδέλφειας. Αυτό γίνεται με το νομοσχέδιο «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας -Αττικής και το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις».

Είναι ψέμα ότι δεν θα γίνουν παράλληλες εμπορικές χρήσεις. Αυτό προβλέπεται στο νομοσχέδιο «Διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας» (άρθρο 17). Προβλέπεται, ακόμη, υπέρβαση του συντελεστή δόμησης κατά 15% και έτσι ο τελικός συντελεστής δόμησης θα είναι 1,38 και όχι πολύ κάτω από το 1, όπως ισχυρίζονται οι Μελισσανίδης και Ανδριόπουλος.

 Η συζήτηση αυτού του νομοσχεδίου ολοκληρώθηκε ήδη στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (Α και Β ανάγνωση) και την περασμένη Πέμπτη (μέρα που γράφονται αυτές οι γραμμές) ολοκληρωνόταν η συζήτηση και ψήφισή του στην Ολομέλεια της Βουλής, για να γίνει νόμος του κράτους.

Είναι ευρέως γνωστό, ότι η εταιρία «Δικέφαλος 1924 Κατασκευαστική Ανώνυμη Εταιρία» είναι οικογενειακή επιχείρηση του «Τίγρη», αφού το 98,5% των μετοχών της ανήκει στο γιο του. Επόμενο ήταν ο Δ. Μελισσανίδης να αξιοποιήσει τις καλές του σχέσεις  με τον Α. Σαμαρά και να εξασφαλίσει το άρθρο 17 του νομοσχεδίου για τα υδατορέματα, σύμφωνα με το οποίο προβλέπονται παράλληλες εμπορικές χρήσεις και υπέρβαση του συντελεστή δόμησης κατά 15 %.

Ο «Τίγρης», που επισκέπτεται συχνά το ΥΠΕΚΑ (Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής) εξασφάλισε ακόμη την εξαίρεση διατάξεων του αθλητικού νόμου 2725/1999, σύμφωνα με τις οποίες η εταιρία έπρεπε να καταβάλλει κάποια χρηματικά ποσά στην Ερασιτεχνική.  Το Σχέδιο Νομοθετικής Ρύθμισης για το γήπεδο του Μελισσανίδη αναφέρει: «Οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 56 και του δεύτερου και του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 67 του ν. 2725/1999 (ΦΕΚ 121Α) δεν εφαρμόζονται στις αθλητικές εγκαταστάσεις του άρθρου  αυτού». Η παρ. 3 του άρθρου 57 του νόμου 2725/1999 προβλέπει: «Η μισθώτρια  εταιρία ή το σωματείο ή το φυσικό ή το νομικό πρόσωπο οφείλει να καταβάλει στον ιδιοκτήτη ή στον εκμισθωτή κατά περίπτωση του γυμναστηρίου ή της αθλητικής εγκατάστασης ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του συνολικού τμήματος της οικείας σύμβασης». Η οικογενειακή επιχείρηση Μελισσανίδη, λοιπόν, θα εισπράττει από τις διαφημίσεις αρκετά λεφτά, αλλά η Ερασιτεχνική ΑΕΚ δε θα παίρνει δεκάρα. Είναι ακόμη ένα δείγμα της αγάπης που  τρέφει ο «Τίγρης» για την ΑΕΚ.

Πάμε παρακάτω. Το 1934, το υπουργείο Γεωργίας παραχώρησε στην «Αθλητική Ενωση Κωνσταντινουπόλεως» έκταση 26,621 στρεμμάτων (μετά από άρση της απόφασης για αναδάσωσή της) για την κατασκευή  γυμναστηρίου. Προφανώς για να αθλείται και ο προσφυγικός λαός της Ν. Φιλαδέλφειας. Ομως, στο σχέδιο του γηπέδου που παρουσίασαν από κοινού Μελισσανίδης και Ανδριόπουλος, στη συνεδρίαση της 20ής Νοέμβρη του 2013 του ΔΣ του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας, ο δεύτερος παραδέχτηκε, όταν η δημοτική σύμβουλος Δ-Ε   Γκούμα ρώτησε πού θα αθλούνται τα τμήματα της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ, ότι αυτό δεν προβλέπεται και ότι θα αναζητηθούν άλλοι χώροι. Παραθέτουμε το σχετικό διάλογο:

«Δ-Ε ΓΚΟΥΜΑ: Πού θα αθλούνται τα τμήματα της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ, δεν προβλέπεται κάτι στα σχέδια της μελέτης, στην προμελέτη που έχουμε δει και ούτε και στις προηγούμενες παρουσιάσεις.

Δ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν προβλέπονται χώροι του Ερασιτεχνικού  Σωματείου όσον αφορά άλλα αθλήματα, εκτός ίσως  από μερικά…Το  Ερασιτεχνικό Σωματείο είναι σε επαφές και συζητήσεις μαζί με τη Δικέφαλος ώστε να εξασφαλιστούν χώροι στην περιοχή».


Τα περί ανεύρεσης άλλων χώρων είναι ένα ευχολόγιο προκειμένου να διασκεδαστούν οι άσχημες εντυπώσεις που δημιουργούνται από το άδειασμα της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ. Στο θέμα  αυτό θα επανέλθουμε σε άλλο δημοσίευμα.

Ας δούμε πιο αναλυτικά τις πιέσεις που ασκήθηκαν από τον Δ. Μελισσανίδη, προκειμένου οι δασικές υπηρεσίες να απαντήσουν, ότι δεν έχουν αρμοδιότητα είτε για τον έλεγχο νομιμότητας είτε για τη λήψη μέτρων προστασίας.

Η εταιρία  Δικέφαλος ΑΕ, με τις δύο συνεδριάσεις του ΔΣ του δήμου της Ν. Φιλαδέλφειας, στις 2 Οκτώβρη και στις 20 Νοέμβρη του 2013, εξασφάλισε την έγκριση των σχεδίων για την κατασκευή του γηπέδου και μέσω αυτής της έγκρισης τη νομιμοποίηση της επιχειρούμενης καταπάτησης των 6 στρεμμάτων του Αλσους Ν. Φιλαδέλφειας.

Από το 1952 μέχρι το 1976 είχαν εκδοθεί από τον υπουργό Γεωργίας πολλές αποφάσεις παραχώρησης τμημάτων και όλου του  άλσους στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας, με την υποχρέωση ανάπτυξής του. Προβλεπόταν, δε, ότι σε περίπτωση εγκατάλειψης του δάσους από το Δήμο, αυτός θα αποβαλλόταν από το Αλσος. Αυτό έγινε στο παρελθόν. Τώρα που το ΔΣ του Δήμου παραχώρησε 6 στρέμματα που Αλσους για την κατασκευή του γηπέδου, η Διεύθυνση Δασών Αθηνών έπρεπε άμεσα να εισηγηθεί στο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και αυτός να αποφασίσει την αποβολή του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας από το Αλσος. Αυτό όμως δεν έγινε.

Επόμενη κίνηση της εταιρίας «Δικέφαλος 1924» ήταν να απευθυνθεί στην Ειδική Γραμματεία Δασών, μέσω του ΥΠΕΚΑ, και να ρωτήσει αν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει για την κατασκευή του γηπέδου. Κανονικά, η εταιρία έπρεπε να απευθυνθεί στον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και όχι στην Ειδική Γραμματεία Δασών. Απευθύνθηκε στην Ειδική Γραμματεία Δασών, γιατί εκεί φαίνεται είχε πρόσβαση και προσδοκούσε ότι θα εκδοθεί μια απόφαση υπέρ της.

Στις 22 Γενάρη του 2014, η Διεύθυνση Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΔΠΔΦΠ) ενημέρωσε τη Διεύθυνση Δασών Αθηνών για το αίτημα της «Δικέφαλος ΑΕ» και ζήτησε να ενημερωθεί για τις ισχύουσες διοικητικές πράξεις. Το ενημερωτικό αυτό έγγραφο η ΔΠΔΦΠ το κοινοποίησε και στη «Δικέφαλος ΑΕ». Την ίδια μέρα, η «Δικέφαλος ΑΕ» έστειλε δεύτερο έγγραφο, πάλι στον Ειδικό Γραμματέα Δασών, στο οποίο παραθέτει όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έγιναν για την έκταση των 6 στρεμμάτων του Αλσους Ν. Φιλαδέλφειας και καταλήγει: «Κατά συνέπεια των ανωτέρω και προκειμένου να αποφευχθούν άσκοπες καθυστερήσεις, παρακαλούμε όπως μας βεβαιώσετε ότι δεν απαιτείται οποιαδήποτε γνωμοδότηση της δασικής υπηρεσίας».

Στις 4 Φλεβάρη του 2014, η Διεύθυνση Δασών Αθηνών απάντησε στη Διεύθυνση Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος, αναφέροντας μόνο τις αντισυνταγματικές ρυθμίσεις των νόμων 3044/2002 και 4164/2013. «Ξέχασε» να αναφέρει ότι υπάρχουν οι διοικητικές πράξεις με τις οποίες παραχωρήθηκε τμηματικά η εποπτεία του άλσους στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας και κηρύχτηκε η έκταση του Αλσους ως αναδασωτέα.

Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος ανέλαβε να απαντήσει στη «Δικέφαλος 1924 ΑΕ». Ετοίμασε εισήγηση και την έστειλε στον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη, για να την υπογράψει και αυτός και να σταλεί στην εταιρία. Ομως, ο Γ. Αμοργιανιώτης και ο Κ. Δημόπουλος (γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος) απέρριψαν την εισήγηση της ΔΠΔΦΠ και έστειλαν ως απάντηση την απόφαση του Γ. Αμοργιανιώτη, για την οποία  γράψαμε στο προηγούμενο φύλλο, η οποία –όλως τυχαίως!– ήταν αρεστή στον Δ. Μελισσανίδη. Ηταν αρεστή στον «Τίγρη», γιατί ο Γ. Αμοργιανιώτης αποφάνθηκε ότι η έκταση των 6 στρεμμάτων έχει αποχαρακτηριστεί και γι’ αυτό οι δασικές υπηρεσίες δεν έχουν αρμοδιότητα να παρέμβουν! Ουσιαστικά, ο Ειδικός Γραμματέας Δασών με τη γνωμάτευση αυτή ευθυγραμμιζόταν με το περιεχόμενο του δεύτερου εγγράφου που έστειλε η εταιρία του Μελισσανίδη.

Για την ύπαρξη της εισήγησης της ΔΠΔΦΠ και την απόρριψή της μάθαμε από τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος. Πριν μερικές ημέρες τον επισκεφτήκαμε στο γραφείο του και τον ρωτήσαμε, γιατί παρέκαμψαν την εισήγηση της ΔΠΔΦΠ. Στοιχειώδης γνώση των κανόνων λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης λέει πως η αρμόδια διεύθυνση (ΔΠΔΦΠ) έπρεπε να ετοιμάσει το σχέδιο απόφασης. Από τη στιγμή που αυτό δεν έγινε, παρά την υποχρέωση της Διεύθυνσης, αλλά εξέδωσε απόφαση άμεσα ο ίδιος ο Ειδικός Γραμματέας Δασών, είναι βέβαιο ότι η ΔΠΔΦΠ παρακάμφθηκε. Αυτή τη σκέψη εκθέσαμε στο Γενικό Διευθυντή και τον ρωτήσαμε γιατί παρέκαμψαν τη Διεύθυνση, όταν είχαν τη δυνατότητα να διατάξουν τον προϊστάμενό της να κάνει μια καθ’ υπαγόρευση εισήγηση. Μας απάντησε, ότι η Διεύθυνση έμενε αμετακίνητη στην εισήγησή της και επομένως έπρεπε να απαντήσουν αυτοί (ειδικός γραμματέας και γενικός διευθυντής) στην εταιρία του Μελισσανίδη.

Προφανώς, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών με την εισήγησή του –το περιεχόμενο της οποίας δυστυχώς δεν γνωρίζουμε– σεβόμενος τον δασικό χαρακτήρα και την προστασία που έχουν τα άλση, δεν ενέδωσε στις πιέσεις και δεν εξέδωσε την κατάπτυστη απόφαση που εξέδωσε ο Ειδικός Γραμματέας Δασών, βάζοντας τα συμφέροντα της εταιρίας του Μελισσανίδη πάνω από το δημόσιο συμφέρον και τη νομιμότητα.

Ποια είναι η προστασία που απολαμβάνει το Αλσος Ν. Φιλαδέλφειας (και όλα τα άλση), η οποία απαγορεύει την παραχώρηση όχι 6 στρεμμάτων αλλά ακόμη και ενός τετραγωνικού μέτρου του Αλσους;

Πρώτον, υπάρχουν δύο αποφάσεις με τις οποίες το Αλσος Ν. Φιλαδέλφειας κηρύχτηκε αναδασωτέα έκταση.

Δεύτερον, υπάρχουν οι αποφάσεις με τις οποίες παραχωρήθηκε η εποπτεία του Αλσους στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας.

Τρίτον, μεγάλη προστασία προσφέρει ο βασικός δασικός νόμος 998/1979. Αναφέρει ποια έργα επιτρέπονται στα άλση, στο πλαίσιο των επιτρεπτών επεμβάσεων στα δάση και στις δασικές εκτάσεις, που δεν έχουν καμία σχέση με γήπεδα και αθλητικές εγκαταστάσεις.

Επειδή λοιπόν υπάρχει αυτή η προστασία των αλσών στις πόλεις, ήταν επόμενο η ολομέλεια του ΣτΕ να εκδώσει την  απόφαση 1847/2008, με την οποία χαρακτήρισε όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις για το Αλσος της Ν. Φιλάδέλφειας αντισυνταγματικές. Οπως σημειώσαμε στο προηγούμενο φύλλο, η ίδια η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αναγκάζεται, μετά από έξι χρόνια, να παραδεχτεί ότι οι διατάξεις αυτές είναι αντισυνταγματικές και να αποφασίσει να τις καταργήσει.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, όμως, δεν ξεκινάει από θέσεις υπεράσπισης του δάσους γενικά και των αλσών ειδικά, ούτε από διάθεση να μην υποκύψει στις πιέσεις Μελισσανίδη. Αντίθετα θέλει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του καπιταλιστή και γι’ αυτό, με διατάξεις του νομοσχεδίου για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής και της Θεσσαλονίκης ξεπατώνει όλα τα άλση στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη με τη μετατροπή τους σε Μητροπολιτικά Πάρκα, στα οποία επιτρέπονται όλες οι χρήσεις που αντιστρατεύονται το δασικό τους χαρακτήρα. Επιτρέπει, εκτός των άλλων, την αλλαγή χρήσης τμήματος του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας για την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ.

Στις 3 Απρίλη ολοκληρώθηκε η περιβόητη διαβούλευση αυτού του νομοσχεδίου και αναμένεται η δικομματική κυβέρνηση  να το εισάγει στη Βουλή για ψήφιση. Αυτό το νομοσχέδιο είναι γεμάτο από αντιδασικές διατάξεις εξίσου σημαντικές μ’ αυτές που αφορούν το γήπεδο της ΑΕΚ και πρέπει να το αντιπαλέψουμε, για να μην περάσει καμία απ’ αυτές.

ΥΓ: Επειδή δεν ξεκινήσαμε αυτή την έρευνα ορμώμενοι από κάποια οπαδική προτίμηση, αναφέρουμε ότι στο νομοσχέδιο για τα υδατορέματα μπήκαν και διατάξεις  ευνοϊκές για το γήπεδο του Αλαφούζου στη Λ. Αλεξάνδρας, που εκτός των άλλων θα επιβαρύνουν το ήδη βεβαρημένο περιβάλλον.
Ανάρτηση από: http://www.eksegersi.gr