Το κοκαλιάρικο χέρι της ανεργίας είναι το κοινό μοτίβο που χρησιμοποιούν οι εργοδοτικές ενώσεις και μεμονωμένα τα αφεντικά των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, είτε για να μην πληρώνουν, είτε να καθυστερούν μήνα το μήνα μισθοδοσίες, είτε να ζητούν περικοπές αποδοχών, είτε να εκβιάζουν με κλεισίματα και απολύσεις, είτε όλα μαζί, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του ομίλου Adecco, που παρέχει υπηρεσίες ανθρώπινου δυναμικού.
Το 68% όσων ερωτήθηκαν, εκτιμούν, ότι τα δυο τελευταία χρόνια οι συνθήκες εργασίας τους έχουν επιδεινωθεί, το 23%, ότι έχουν παραμείνει ίδιες και μόνο 9% ,ότι έχουν βελτιωθεί.
Καλούμενοι δε να περιγράψουν με ποιον ακριβώς τρόπο έχουν επιδεινωθεί οι συνθήκες εργασίας οι μισοί (50%) συμμετέχοντες που εργάζονται ανέφεραν ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα έχουν υποστεί μείωση μισθού, 25% δήλωσαν, ότι εργάζονται πλέον περισσότερες ώρες, 14% επεσήμαναν την άσχημη ψυχολογία που επικρατεί στο περιβάλλον εργασίας τους λόγω αυξημένου στρες και του φόβου της απόλυσης και της ανεργίας και 13% αναφέρθηκαν στην έλλειψη προσωπικού.
Σημαντικά ήταν επίσης τα ποσοστά που έκαναν λόγο για την αύξηση των απαιτήσεων και της πίεσης στον χώρο εργασίας αλλά και για τη μείωση του τζίρου ή των κερδών (9% σε καθεμία από τις δύο περιπτώσεις), για κακές συνθήκες εργασίας (8%), μεγαλύτερο όγκο δουλειάς (7%), καθυστερήσεις στην πληρωμή (5%) ή ακόμη και απλήρωτη εργασία (4%).
Αξιολογώντας τα αποτελέσματα της έρευνας στελέχη της εταιρείας εκτιμούν, ότι και το 9% που δηλώνουν πως οι συνθήκες εργασίας έχουν βελτιωθεί, δεν αναφέρονται σε αύξηση αμοιβών ή βελτίωση των συνθηκών εργασίας αλλά πρόκειται πιθανότατα για εργαζόμενους που αντικατέστησαν υψηλόμισθα στελέχη των εταιρειών που «απομακρύνθηκαν».
Συνεχίζει η ΕΡΤ Η εικόνα αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι 45% και 42% των εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα, επιβεβαίωσαν αντίστοιχα πως έχουν αυξηθεί ο όγκος και τα καθήκοντα/αρμοδιότητες της δουλειάς τους, ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) απάντησαν, ότι οι οικονομικές τους απολαβές έχουν μειωθεί δυσανάλογα σε σχέση με τις απαιτήσεις και τον όγκο της εργασίας τους και 38% εξέφρασαν την αίσθηση της στασιμότητας στην εργασία τους.
Ως συνέπεια των παραπάνω, 31% και 27% των εργαζόμενων ερωτηθέντων δήλωσαν, ότι αναζητούν ήδη ή σκοπεύουν να αναζητήσουν σύντομα άλλη εργασία με καλύτερες απολαβές ή που να ανταποκρίνεται καλύτερα στα προσόντα τους.
Πεσμένο ηθικό
«Οι εργαζόμενοι έχουν πεσμένο ηθικό και αυτό έχει επίπτωση στο προϊόν της εργασίας», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Γενικός Διευθυντής της Adecco Ελλάδας.
«Ως ο μεγαλύτερος οργανισμός στον τομέα της παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού παγκοσμίως, γινόμαστε καθημερινά αποδέκτες μηνυμάτων για τις μεταβολές που έχουν επέλθει τα τελευταία δύο χρόνια στην ελληνική αγορά εργασίας, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα» συνέχισε ο κ. Μυλωνάς και κατέληξε:
«Είμαστε βέβαιοι, ότι τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα της δεύτερης κατά σειρά έρευνάς μας που εστιάζει στην ελληνική αγορά θα μας βοηθήσουν να ανταποκριθούμε ακόμη καλύτερα στις προσδοκίες που έχουν από εμάς οι συνεργάτες-υποψήφιοι αλλά και οι πελάτες μας».
Όσον αφορά στο ποσοστό 55% των συμμετεχόντων στην έρευνα που δεν εργάζονται, 31% βρέθηκαν εκτός αγοράς εργασίας μετά τη διακοπή της συνεργασίας τους με τον προηγούμενο εργοδότη τους, 20% δήλωσαν νεοεισερχόμενοι στην αγορά που δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν εργασία, ενώ 11% και 5% βρέθηκαν εκτός αγοράς εργασίας όταν έκλεισε η επιχείρηση/ κατάστημα στο οποίο εργάζονταν ή ήταν ιδιοκτήτες – μόνο 5% των ερωτηθέντων που δεν εργάζονται έχουν παραμείνει εκτός αγοράς από επιλογή.
Σχεδόν το ένα τρίτο (31%), μάλιστα, των μη εργαζομένων συμμετεχόντων στην έρευνα έχουν παραμείνει άνεργοι για περισσότερα από δύο χρόνια, 19% για χρονικό διάστημα μεταξύ επτά και δώδεκα μηνών, 18% για δύο χρόνια και 15% είναι άνεργοι από έναν έως και έξι μήνες. Μεταξύ των ανέργων, σημαντικό ποσοστό (23%) έχει στο ενεργητικό του 10-15 έτη προϋπηρεσία, 29% από τέσσερα έως έξι έτη, 18% από ένα έως τρία έτη και 13% από επτά έως εννέα
Ερωτώμενοι για το αν συνολικά οι συνθήκες εργασίας κατά τα τελευταία δυο χρόνια έχουν αλλάξει και πώς, με βάση είτε τη δική τους προσωπική εμπειρία είτε την εμπειρία ανθρώπων από το συγγενικό ή φιλικό τους περιβάλλον, το 96% των συμμετεχόντων στην έρευνα που δεν εργάζονται δήλωσαν ότι αυτές έχουν επιδεινωθεί. 44% κάνουν λόγο για μείωση αποδοχών, 23% για εκμετάλλευση των εργαζομένων, 20% για περισσότερες ώρες εργασίας, 18% για απολύσεις, 16% για δυσκολία ανεύρεσης εργασίας, 14% για ανασφάλιστη εργασία και καταπάτηση δικαιωμάτων, 9% για άσχημη ψυχολογία και 8% για κακές συνθήκες εργασίας.
Από τους 451 συμμετέχοντες, το 55% δήλωσε, ότι δεν εργάζεται τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, ενώ, από το υπόλοιπο 45%, 34% εργάζονται με σχέση πλήρους και 11% με σχέση μερικής απασχόλησης. Η πλειονότητα (59%) όσων δήλωσαν, ότι εργάζονται προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντικό ποσοστό είναι δημόσιοι υπάλληλοι (23%) και ελεύθεροι επαγγελματίες (16%). Τα ευρήματα της έρευνας αποκτούν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον εξαιτίας του γεγονότος ότι το 52% των ερωτηθέντων που εργάζονται διαθέτουν ικανή (πάνω από 10 έτη) προϋπηρεσία στην αγορά
Η έρευνα, διεξήχθη online τον περασμένο Ιούνιο, σε δείγμα 451 ατόμων μέσω του ερευνητικού εργαλείου Digipoll της Wizzard – From Wisdom to Magic, Holistic Marketing Solutions.
Ανάρτηση από: http://www.enet.gr
Το 68% όσων ερωτήθηκαν, εκτιμούν, ότι τα δυο τελευταία χρόνια οι συνθήκες εργασίας τους έχουν επιδεινωθεί, το 23%, ότι έχουν παραμείνει ίδιες και μόνο 9% ,ότι έχουν βελτιωθεί.
Καλούμενοι δε να περιγράψουν με ποιον ακριβώς τρόπο έχουν επιδεινωθεί οι συνθήκες εργασίας οι μισοί (50%) συμμετέχοντες που εργάζονται ανέφεραν ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα έχουν υποστεί μείωση μισθού, 25% δήλωσαν, ότι εργάζονται πλέον περισσότερες ώρες, 14% επεσήμαναν την άσχημη ψυχολογία που επικρατεί στο περιβάλλον εργασίας τους λόγω αυξημένου στρες και του φόβου της απόλυσης και της ανεργίας και 13% αναφέρθηκαν στην έλλειψη προσωπικού.
Σημαντικά ήταν επίσης τα ποσοστά που έκαναν λόγο για την αύξηση των απαιτήσεων και της πίεσης στον χώρο εργασίας αλλά και για τη μείωση του τζίρου ή των κερδών (9% σε καθεμία από τις δύο περιπτώσεις), για κακές συνθήκες εργασίας (8%), μεγαλύτερο όγκο δουλειάς (7%), καθυστερήσεις στην πληρωμή (5%) ή ακόμη και απλήρωτη εργασία (4%).
Αξιολογώντας τα αποτελέσματα της έρευνας στελέχη της εταιρείας εκτιμούν, ότι και το 9% που δηλώνουν πως οι συνθήκες εργασίας έχουν βελτιωθεί, δεν αναφέρονται σε αύξηση αμοιβών ή βελτίωση των συνθηκών εργασίας αλλά πρόκειται πιθανότατα για εργαζόμενους που αντικατέστησαν υψηλόμισθα στελέχη των εταιρειών που «απομακρύνθηκαν».
Συνεχίζει η ΕΡΤ Η εικόνα αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι 45% και 42% των εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα, επιβεβαίωσαν αντίστοιχα πως έχουν αυξηθεί ο όγκος και τα καθήκοντα/αρμοδιότητες της δουλειάς τους, ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) απάντησαν, ότι οι οικονομικές τους απολαβές έχουν μειωθεί δυσανάλογα σε σχέση με τις απαιτήσεις και τον όγκο της εργασίας τους και 38% εξέφρασαν την αίσθηση της στασιμότητας στην εργασία τους.
Ως συνέπεια των παραπάνω, 31% και 27% των εργαζόμενων ερωτηθέντων δήλωσαν, ότι αναζητούν ήδη ή σκοπεύουν να αναζητήσουν σύντομα άλλη εργασία με καλύτερες απολαβές ή που να ανταποκρίνεται καλύτερα στα προσόντα τους.
Πεσμένο ηθικό
«Οι εργαζόμενοι έχουν πεσμένο ηθικό και αυτό έχει επίπτωση στο προϊόν της εργασίας», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Γενικός Διευθυντής της Adecco Ελλάδας.
«Ως ο μεγαλύτερος οργανισμός στον τομέα της παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού παγκοσμίως, γινόμαστε καθημερινά αποδέκτες μηνυμάτων για τις μεταβολές που έχουν επέλθει τα τελευταία δύο χρόνια στην ελληνική αγορά εργασίας, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα» συνέχισε ο κ. Μυλωνάς και κατέληξε:
«Είμαστε βέβαιοι, ότι τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα της δεύτερης κατά σειρά έρευνάς μας που εστιάζει στην ελληνική αγορά θα μας βοηθήσουν να ανταποκριθούμε ακόμη καλύτερα στις προσδοκίες που έχουν από εμάς οι συνεργάτες-υποψήφιοι αλλά και οι πελάτες μας».
Όσον αφορά στο ποσοστό 55% των συμμετεχόντων στην έρευνα που δεν εργάζονται, 31% βρέθηκαν εκτός αγοράς εργασίας μετά τη διακοπή της συνεργασίας τους με τον προηγούμενο εργοδότη τους, 20% δήλωσαν νεοεισερχόμενοι στην αγορά που δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν εργασία, ενώ 11% και 5% βρέθηκαν εκτός αγοράς εργασίας όταν έκλεισε η επιχείρηση/ κατάστημα στο οποίο εργάζονταν ή ήταν ιδιοκτήτες – μόνο 5% των ερωτηθέντων που δεν εργάζονται έχουν παραμείνει εκτός αγοράς από επιλογή.
Σχεδόν το ένα τρίτο (31%), μάλιστα, των μη εργαζομένων συμμετεχόντων στην έρευνα έχουν παραμείνει άνεργοι για περισσότερα από δύο χρόνια, 19% για χρονικό διάστημα μεταξύ επτά και δώδεκα μηνών, 18% για δύο χρόνια και 15% είναι άνεργοι από έναν έως και έξι μήνες. Μεταξύ των ανέργων, σημαντικό ποσοστό (23%) έχει στο ενεργητικό του 10-15 έτη προϋπηρεσία, 29% από τέσσερα έως έξι έτη, 18% από ένα έως τρία έτη και 13% από επτά έως εννέα
Ερωτώμενοι για το αν συνολικά οι συνθήκες εργασίας κατά τα τελευταία δυο χρόνια έχουν αλλάξει και πώς, με βάση είτε τη δική τους προσωπική εμπειρία είτε την εμπειρία ανθρώπων από το συγγενικό ή φιλικό τους περιβάλλον, το 96% των συμμετεχόντων στην έρευνα που δεν εργάζονται δήλωσαν ότι αυτές έχουν επιδεινωθεί. 44% κάνουν λόγο για μείωση αποδοχών, 23% για εκμετάλλευση των εργαζομένων, 20% για περισσότερες ώρες εργασίας, 18% για απολύσεις, 16% για δυσκολία ανεύρεσης εργασίας, 14% για ανασφάλιστη εργασία και καταπάτηση δικαιωμάτων, 9% για άσχημη ψυχολογία και 8% για κακές συνθήκες εργασίας.
Από τους 451 συμμετέχοντες, το 55% δήλωσε, ότι δεν εργάζεται τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, ενώ, από το υπόλοιπο 45%, 34% εργάζονται με σχέση πλήρους και 11% με σχέση μερικής απασχόλησης. Η πλειονότητα (59%) όσων δήλωσαν, ότι εργάζονται προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντικό ποσοστό είναι δημόσιοι υπάλληλοι (23%) και ελεύθεροι επαγγελματίες (16%). Τα ευρήματα της έρευνας αποκτούν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον εξαιτίας του γεγονότος ότι το 52% των ερωτηθέντων που εργάζονται διαθέτουν ικανή (πάνω από 10 έτη) προϋπηρεσία στην αγορά
Η έρευνα, διεξήχθη online τον περασμένο Ιούνιο, σε δείγμα 451 ατόμων μέσω του ερευνητικού εργαλείου Digipoll της Wizzard – From Wisdom to Magic, Holistic Marketing Solutions.
Ανάρτηση από: http://www.enet.gr