Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019

Για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών μετά την απόφαση της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου


 

Του Γιώργου Τασιόπουλου

Σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου έκρινε, κατά πλειοψηφία, -σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση- ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές.

Για τη διδασκαλία του μαθήματος εξαρχής υπήρχαν δύο εκδοχές.

Στην πρώτη, η ανάγκη όλοι οι μαθητές, να κατανοήσουν τα διάφορα θρησκεύματα και κυρίως την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη. Είναι αυτό που επιδίωξε η πλέον ουδετερόθρησκη χώρα η Γαλλία και πρότεινε, μετά από κάλεσμα του Ζακ Λανγκ, ο Ρεζιζ Ντεμπρέ, σύντροφος του Τσε Γκεβάρα. Απογοητευμένη η Γαλλική πολιτεία από το γεγονός ότι οι Γάλλοι μαθητές αγνοούσαν ακόμη και την ιστορία της Παναγίας των Παρισίων και κατ' επέκταση του Βίκτωρος Ουγκώ αποφάσισε να εισαγάγει τα θρησκευτικά στο σχολείο στη προσπάθεια πολιτιστικού εγγραματισμού των μαθητών.

Στη δεύτερη εκδοχή, το μάθημα διδάσκεται ως ομολογιακό-κατηχητικό μόνο για μαθητές της ίδιας ομολογίας πίστεως.
Τώρα, πώς γίνεται από τη μια να αφαιρεθεί η ιθαγένεια και το θρήσκευμα και από την άλλη να διαχωρίζεις τους μαθητές σε θρησκευτικές σέχτες πρέπει να το απαντήσει η ελληνική πολιτεία!
ΥΓ1. Αν ζούσα στην Κωνσταντινούπολη θα απαιτούσα να γνωρίζω στοιχεία του Ισλάμ για να μπορώ να επικοινωνήσω καλύτερα με τους συμπολίτες μου μουσουλμάνους. Φυσικά αυτό θα ήθελα να το διδαχθώ από επιστήμονα εκπαιδευτικό και όχι από κάποιο φανατικό ιερωμένο μουλά.

ΥΓ2. Να είστε σίγουροι ότι η απόφαση του Σ.Ε. θα οδηγήσει στην απαξίωση και την τελική κατάργηση του μαθήματος.

ΥΓ3 Οι απόψεις μου έχουν καταγραφεί στο εικονιζόμενο βιβλίο εδώ και χρόνια. Κάποιοι αγωνιούσαμε για την προστασία της διδασκαλίας του μαθήματος κατανοώντας τις αλλαγές των καιρών και τις σύγχρονους διδακτικούς - επιστημονικούς προσανατολισμούς.

Ανάρτηση από: http://geromorias.blogspot.com