Του Κώστα Βενιζέλου
Οι τουρκικές μεθοδεύσεις για ισλαμοποίηση των κατεχομένων εντάσσονται στο σχεδιασμό, που βαθμηδόν οδηγεί στην τουρκοποίηση και ο οποίος έχει ξεκινήσει από την επόμενη ημέρα της εισβολής, το καλοκαίρι του 1974. Είναι σαφές πως τα τελευταία χρόνια αυτή η προσπάθεια έχει εντατικοποιηθεί, κυρίως στην περίοδο Ερντογάν.
Την ίδια ώρα, καταγράφονται αντιδράσεις στα κατεχόμενα από Τουρκοκύπριους, με αφορμή ομιλία του Αχμέτ Ουνσάλ, του «επικεφαλής της διεύθυνσης θρησκευτικών υποθέσεων» στα κατεχόμενα.
Το θέμα είναι ευρύτερο και δεν επικεντρώνεται μόνο στις παρεμβάσεις του εκπροσώπου της Άγκυρας. Είναι προφανές πως πρόκειται για μια προσπάθεια συντονισμένη που ενισχύεται από την παρουσία θρησκευτικών ταγμάτων, τα οποία, σύμφωνα με τον Τύπο, δραστηριοποιούνται έντονα στα κατεχόμενα.
Από σημείωμα του Κλάδου Τουρκικών Θεμάτων, του Γραφείου Τύπου Πληροφοριών, προκύπτουν σημαντικά- άκρως ενδιαφέροντα- ζητήματα σε σχέση με την προσπάθεια αυτή της κατοχικής δύναμης.
Στο σημείωμα γίνεται αναφορά στα εξής:
Πρώτον, παρά το γεγονός ότι κάποιοι πιστεύουν ότι η ισλαμική διείσδυση απευθύνεται κυρίως στον πληθυσμό των εποίκων, ο οποίος έχει ξεπεράσει τον πληθυσμό των Τουρκοκυπρίων και είναι πιο επιρρεπής στην θρησκεία, η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα ανησυχητική, διότι η ισλαμική επιρροή ασκείται υπόγεια και χωρίς έλεγχο, ενώ τα αποτελέσματά της θα αρχίσουν σιγά σιγά να καθίστανται πιο εμφανή σε ολόκληρο τον πληθυσμό που ζει στα κατεχόμενα.
Δεύτερον, η αλλοίωση του κοσμικού χαρακτήρα της τουρκοκυπριακής κοινότητας ή τουλάχιστον όσων Τουρκοκυπρίων έχουν απομείνει ή θα απομείνουν στα κατεχόμενα κυπριακά εδάφη μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα, μόνο δυσμενείς συνέπειες μπορεί να έχει στις προσπάθειες επίλυσης του Κυπριακού, στο πλαίσιο ενός ομοσπονδιακού κράτους στο οποίο θα συμβιώνουν αρμονικά οι δύο κύριες εθνικές κοινότητες του νησιού.
Τρίτο, τα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου έχουν μετατραπεί σε παράδεισο για την απασχόληση ιμάμηδων από την Τουρκία και ότι τα τζαμιά στα κατεχόμενα έχουν γεμίσει με πλεονάζον προσωπικό, με τους ιμάμηδες να έρχονται από την Τουρκία μέσω της «προεδρίας θρησκευτικών υποθέσεων».
Είναι σαφές πως η προσπάθεια ισλαμοποίησης περνά και μέσα από την παιδεία στα κατεχόμενα, γενικά από την «εκπαίδευση» του πληθυσμού, που πιέζεται για να αλλάξει τρόπους συμπεριφορά και προσέγγισης.
Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, η ισλαμοποίηση αποσκοπεί στην τουρκοποίηση, στην ενσωμάτωση και τέλος στην προσάρτηση των κατεχομένων στην Τουρκία. Είναι μια προσπάθεια, που απειλεί ολόκληρη την Κύπρο και γι αυτό και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται παθητικά.
Τρίτο, τα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου έχουν μετατραπεί σε παράδεισο για την απασχόληση ιμάμηδων από την Τουρκία και ότι τα τζαμιά στα κατεχόμενα έχουν γεμίσει με πλεονάζον προσωπικό, με τους ιμάμηδες να έρχονται από την Τουρκία μέσω της «προεδρίας θρησκευτικών υποθέσεων».
- Σημειώνεται μάλιστα ότι σε μερικά τζαμιά υπάρχουν τρεις ή τέσσερεις ιμάμηδες. Ο Τύπος ανεβάζει στα 213 τον αριθμό των τζαμιών στα κατεχόμενα και στα 240 άτομα τον συνολικό αριθμό του προσωπικού της «διεύθυνσης θρησκευτικών υποθέσεων», σημειώνοντας ότι οι 120 από αυτούς είναι ιμάμηδες.
Είναι σαφές πως η προσπάθεια ισλαμοποίησης περνά και μέσα από την παιδεία στα κατεχόμενα, γενικά από την «εκπαίδευση» του πληθυσμού, που πιέζεται για να αλλάξει τρόπους συμπεριφορά και προσέγγισης.
Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, η ισλαμοποίηση αποσκοπεί στην τουρκοποίηση, στην ενσωμάτωση και τέλος στην προσάρτηση των κατεχομένων στην Τουρκία. Είναι μια προσπάθεια, που απειλεί ολόκληρη την Κύπρο και γι αυτό και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται παθητικά.
Ανάρτηση από: http://www.dromosanoixtos.gr/