Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

Άνεργοι Άστεγοι Αόρατοι

Την αποκαλούν «πορεία των αοράτων», έχει προγραμματιστεί για τις 14 Φεβρουαρίου στο Τορίνο και θα μετέχουν σ' αυτή άνθρωποι μέσης ηλικίας αλλά και νεότεροι, άνεργοι, άστεγοι, αόρατοι κατά μια έννοια για ένα κοινωνικό σύνολο, στο περιθώριο του οποίου επιβιώνουν χωρίς να θέλουν να παραδοθούν.

Είναι η πρώτη πορεία αστέγων. Μια δημόσια διαμαρτυρία για να διεκδικήσουν οι άνθρωποι αυτοί το δικαίωμά τους στη στέγαση, στην εργασία και, κυρίως, στην ευκαιρία για μια νέα αρχή. Θα συγκεντρωθούν στις 9.30 σε κεντρικό σημείο του Τορίνου, όπου μέχρι πριν από λίγο καιρό γινόταν διανομή βασικών αγαθών για τους αστέγους. Τώρα, η τοποθεσία έχει απλώς συμβολικό χαρακτήρα.
 
Τα δύο τελευταία χρόνια, οι θέσεις στα συσσίτια έχουν δραματικά περιοριστεί, αναλόγως και στους δημόσιους ξενώνες. Είναι σαφές ότι δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα για τη συντήρηση και παροχή βοήθειας σε απόρους και μετανάστες που έχουν μεγάλη ανάγκη.
 «Πρώτα έχασα τη δουλειά μου, ύστερα χώρισα. Βρέθηκα στο δρόμο και το μόνο που σκέφτομαι είναι πως μου λείπουν οι κορούλες μου. Ευτυχώς που είναι πολύ μικρές για να καταλάβουν τι μου συμβαίνει», λέει ένας άνδρας 33 ετών, στην ιταλική εφημερίδα «La Stampa», που δούλευε ως μεταφορέας σε αποθήκη τροφίμων. «Εγώ αποφάσισα να διαδηλώσω γιατί εδώ και πέντε μέρες κοιμάμαι στο ύπαιθρο. Στον ξενώνα δεν υπάρχει πια θέση», προσθέτει ένας άνεργος σήμερα ηλεκτρολόγος. «Εχω το νούμερο 57 στη λίστα αναμονής». Για όλους υπήρχαν καλύτεροι καιροί. Αυτό τους ενώνει. Πολλές ιστορίες ανακατεύονται στην καρδιά μιας πόλης που μοιάζει αφιλόξενη, ακόμη περισσότερο τώρα, λόγω της οικονομικής κρίσης.
 
Μόλις πέσει το σκοτάδι, οι άνθρωποι αυτοί θα γίνουν και πάλι αόρατοι. Σύμφωνα με στοιχεία του ιταλικού υπουργείου Εργασίας, 47.000 άτομα έχουν εξυπηρετηθεί τουλάχιστον μία φορά σε κάποιο κέντρο υποδοχής αστέγων στους 158 δήμους της Ιταλίας, τα 1.424 στο Τορίνο.
 
(Πηγή: La Stampa) - enet.gr
Ανάρτηση από : http://www.alfavita.gr