Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

Η φωτογραφία της δεκαετίας έρχεται από τη Γάζα – Παραπέμπει σε γνωστό πίνακα (εικόνες)

Τον τίτλο της «φωτογραφίας της δεκαετίας» διεκδικεί με αξιώσεις μία λήψη από την πολύπαθη λωρίδα της Γάζας.
Ο τούρκος φωτογράφος Μουσταφά Χασούνα του πρακτορείου Anadolu αποθανάτισε τον 20χρονο παλαιστίνιοΑ’έντ Αμπού Άμρο, από την συνοικία Αλ Ζαϊτούν της πόλης της Γάζας, να προβάλλει μέσα από τους καπνούς.
Πρόκειται για στάση που παραπέμπει στον κλασσικό πίνακα του γάλλου ζωγράφου Ευγένιου (Εζέν) Ντελακρουά, που απεικονίζει την Ιουλιανή επανάσταση του 1830 στη Γαλλία, μέσω της οποίας ανατράπηκε ο βασιλιάς Κάρολος ο Ι΄.

Ωστόσο, ο 20χρονος δε φάνηκε να ενθουσιάζεται από τη δημοσιότητα που έλαβε η φωτογραφία.

Μιλώντας στο Al Jazeera, δήλωσε:
«Εξεπλάγην όταν αυτή η εικόνα μου έγινε viral. Συμμετέχω κάθε βδομάδα σε διαδηλώσεις, πολλές φορές και συχνότερα. Δεν ήξερα καν ότι υπήρχε φωτογράφος κοντά μου.
Δεν πάω σε διαδηλώσεις για να βγω φωτογραφίες, αλλά αυτό με έχει ενθαρρύνει να συνεχίσω να το κάνω. Η σημαία που κρατούσα στα χέρια είναι αυτή που κρατώ πάντα σε κάθε διαμαρτυρία που έχω συμμετάσχει. Οι φίλοι μου με κοροϊδεύουν, λέγοντας μου ότι είναι ευκολότερο να πετάς πέτρες χωρίς να κρατάς μια σημαία στο άλλο χέρι, αλλά το έχω συνηθίσει.
Αν σκοτωθώ, θέλω να τυλιχτώ σε αυτή την ίδια σημαία. Απαιτούμε το δικαίωμά μας να επιστρέψουμε (σ.σ. στα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη), και διαδηλώνουμε για την αξιοπρέπειά μας, και για την αξιοπρέπεια των μελλοντικών γενεών».
Ανάρτηση από: https://www.altsantiri.gr