Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

6 στους 10 φοιτητές παρατάνε τις σπουδές τους

Εγκαταλείπουν τα αμφιθέατρα, οι φοιτητές του πανεπιστημίου της Αθήνας είτε γιατί δεν μπορούν ανταποκριθούν στις σπουδές υψηλού επιπέδου του ιδρύματος είτε γιατί οι γονείς τους δεν μπορούν να τους συνδράμουν οικονομικά, ώστε να καταφέρουν να πάρουν το πτυχίου τους. Έτσι οι ενεργοί φοιτητές του ιδρύματος αποτελούν μόνο το 38% του συνόλου των εγγεγραμμένων φοιτητών στο ίδρυμα, οι οποίοι ανέρχονται σε 103.972.

Τα συμπεράσματα αυτά περιέχονται στην έκθεση αυτοαξιολόγησης του ιδρύματος, η οποία παρουσιάστηκε χτες και στην οποία τονίζεται ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωση σπουδών των φοιτητών αποδίδεται κατά κύριο λόγο σε δύο σημαντικούς παράγοντες:

Στον μεγάλο αριθμός φοιτητών με ελάχιστα προσόντα που εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων δεν ελέγχει μια σειρά από γνωστικές, ερευνητικές και κοινωνικές δεξιότητες, απαραίτητες για την παρακολούθηση ακαδημαϊκών σπουδών αλλά απλώς τη στείρα απομνημόνευση μερικών σελίδων. Αποτέλεσμα πολλού νέοι φοιτητές να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στο υψηλό επίπεδο σπουδών να εγκαταλείπουν το πανεπιστήμιο.
Τα τελευταία 5 χρόνια, η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει επιδράσει αρνητικά στην προσπάθεια των φοιτητών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Πολλού εξ’ αυτών εγκαταλείπουν τις σπουδές τους επειδή η οικογένεια δεν μπορεί πλέον να συνδράμει, υποαπασχολούνται σε εργασίες άσχετες με τις σπουδές τους για να εξοικονομήσουν εισόδημα, επιλέγουν να μην παραστούν σε εξεταστικές λόγω του και στους διαμονής και μετακινήσεων (φοιτητές από την επαρχία). Αποτέλεσμα η περαιτέρω επιβράδυνση του ρυθμού ολοκλήρωσης σπουδών ή και η εγκατάλειψη της φοίτησης.
Στην έκθεση τονίζεται ότι από τις επιλογές των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις αποδεικνύεται ότι οι νέοι κινούνται πλέον στον να επιλέγουν σχολές οι οποίες είναι κοντά στο σπίτι τους, ώστε να μπορέσει η οικογένεια να ανταπεξέλθει στις δαπάνες τις «φοιτητικής ζωής» του παιδιού. Έτσι μπαίνει σε δεύτερη θέση το επιστημονικό αντικείμενο ή η επαγγελματική προοπτική μιας σχολής. Παράλληλα στην περίπτωση που κάποιος περάσει σε σχολή της επαρχίας γίνεται προσπάθεια να έρθει μέσω μεταγραφής σε πανεπιστήμιο της πόλης του.

Έτσι συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός μεταγραφόμενων φοιτητών, οι οποίοι προστίθενται ως υπεράριθμοι και λειτουργούν  επιβαρυντικά ως προς τις δυνατότητες του ιδρύματος να ανταποκριθεί στη αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών πραγματικά πανεπιστημιακού επιπέδου. 

Ανάρτηση από: https://www.alfavita.gr