Του Κώστα Καραϊσκου
Ανάρτηση από: https://slpress.gr/Η παρουσία και κυρίως η ομιλία του δημάρχου Ιάσμου Ροδόπης, Οντέρ Μουμίν, στην Προύσσα αναδείχθηκε ως μέγα θέμα πανελληνίως και όχι αδίκως. Οι φράσεις του Οντέρ για το ανοιχτό όραμά του που «θα αγκαλιάζει τη μητέρα πατρίδα», οι διαβεβαιώσεις του πως παρότι τελείωσε ελληνικό Λύκειο και Πανεπιστήμιο δεν έχει χάσει τίποτε από «τον μουσουλμανισμό και τον τουρκισμό» του, η απαγγελία μιλιταριστικού ποιήματος, η μομφή του προς τον μειονοτικό ανθυποψήφιό του πως τον αντιπολιτεύεται «σε ενότητα μαζί με τον Έλληνα» και --το κυριότερο-- η αναφορά του στον «γνωστό εχθρό απέναντι» (!) εξόργισαν όσους Έλληνες διαθέτουν ακόμη μιαν εθνική αξιοπρέπεια.
Ωστόσο θα ήταν καλό να βλέπαμε συνολικά το θέμα και να πηγαίναμε και πέρα από τα αρχικά αισθήματα. Πρώτα πρώτα ποιος είναι ο Οντέρ Μουμίν; Ποιος τον ανέδειξε αρχικά (2014) ως πολιτικό παράγοντα κατεβάζοντάς τον ως περιφερειακό σύμβουλο και χρίζοντάς τον μετά αντιπεριφερειάρχη μέχρι την ανεξαρτητοποίησή του;
Διότι όλοι θυμούνται ότι προεκλογικά καλούσε τη μειονοτική κοινωνία να ψηφίσει την παράταξή του, ώστε «να εκλεγούν περισσότεροι τουρκομουσουλμάνοι σύμβουλοι» και ότι μετεκλογικά απουσίασε επιδεικτικά μαζί με όλους τους άλλους μειονοτικούς συμβούλους όταν θα ψηφιζόταν κείμενο συμπαράστασης για τους δύο στρατιωτικούς μας που κρατούνταν στην Αδριανούπολη.
Η (τοπική) Νέα Δημοκρατία λοιπόν τον αγκάλιασε και τον προέβαλε, παρότι ήταν διάχυτη η φήμη πως ο νεαρός δικηγόρος έπαιζε ήδη το χαρτί του φανατικού τουρκισμού. Κι όμως, όταν πρόκειται για λίγες ακόμα ψήφους, το κομματικό σύστημα που έχει ρημάξει τη Θράκη, με όσα κάνει και συχνά με όσα δεν κάνει, δεν ορρωδεί προ ουδενός προξενικού ή άλλου παρασκηνίου.
Η (τοπική) Νέα Δημοκρατία λοιπόν τον αγκάλιασε και τον προέβαλε, παρότι ήταν διάχυτη η φήμη πως ο νεαρός δικηγόρος έπαιζε ήδη το χαρτί του φανατικού τουρκισμού. Κι όμως, όταν πρόκειται για λίγες ακόμα ψήφους, το κομματικό σύστημα που έχει ρημάξει τη Θράκη, με όσα κάνει και συχνά με όσα δεν κάνει, δεν ορρωδεί προ ουδενός προξενικού ή άλλου παρασκηνίου.
Η Θράκη είναι πολυπολιτισμική
Δεύτερον, ήταν η πρώτη φορά που ένας τοπικός άρχοντας, βουλευτής ή άλλος παράγοντας από την ελληνική Θράκη ποζάρει μπροστά σε σημαίες τούρκικες και αυτονομιστικές; Όχι, βέβαια, με μία διαγώνια έστω ματιά στις ιστοσελίδες μας καθένας βλέπει ότι το φαινόμενο, που με τον Οντέρ μάλλον κορυφώθηκε, είναι αρκετά παλιό και ποτέ κανένας δεν λογοδότησε ή τιμωρήθηκε.
Αντιθέτως, έβρισκε τον μπελά του κι αντιμετώπιζε σωρεία χαρακτηρισμών όποιος το κατήγγειλε! Άρα κάποιοι ιθύνοντες δώσανε κάτι σαν πράσινο φως από την ελληνική πλευρά τα προηγούμενα χρόνια, συχνά με την γελοία δικαιολογία «να μην ρίξουμε λάδι στη φωτιά».
Τρίτον, το προκάλυμμα που χρησιμοποιεί ο Οντέρ για όσα κάνει ή σχεδιάζει στον Ίασμο είναι η "πολυπολιτισμικότητα" της περιοχής. Δεν παραλείπει ποτέ να την αναφέρει, εννοώντας την συνύπαρξη χριστιανών και μουσουλμάνων - ή Ρωμιών (!) και Τούρκων, όπως είπε ξεδιάντροπα στην ομιλία του - και την αξιοποιεί καταλλήλως, γνωρίζοντας ότι οι χαζοέλληνες της αποδίδουν θετικό περιεχόμενο. Με την ίδια αυτή σημαία καλεί στον τόπο μας Τούρκους από τη Βουλγαρία και την Τουρκία, σε φεστιβάλ «Ειρήνης» και άλλα ευτράπελα.
Η πολύχρονη, καθεστωτική μωρολογία του multi-culti, ειδικά στη Θράκη (όπου απλώς υπάρχει δίπλα στην ελληνοχριστιανική πλειοψηφία και μια μουσουλμανική μειονότητα), άνοιξε την πόρτα για αθρόα εισαγωγή οτιδήποτε τουρκικού. Φυσικά όταν ο κάθε Οντέρ περνάει από την άλλη πλευρά των συνόρων όλα αυτά τα αφήνει πίσω και ξαναθυμάται σωβινιστικά ποιήματα και άλλα συναφή. Ακόμα και τα επίσημα τοπωνύμια της ελληνικής Θράκης τα αντικαθιστά με τα τουρκικά, μάλιστα ζητάει και συγγνώμη από το ακροατήριο αν του ξεφύγει κάποιο ελληνικό!
Αφαιμάζει τη Θράκη
Τέλος, ας σημειωθεί ότι από καιρό έχει καταγγελθεί και πλήρως επιβεβαιωθεί ότι από τον δήμο Ιάσμου φεύγουν ναυλωμένα λεωφορεία με καταναλωτές για την Τουρκία. Μεταφέρουν δημότες στο σαββατιάτικο παζάρι της Κεσσάνης, αλλά ο Οντέρ Μουμίν δηλώνει άσχετος, τόσο με τη χρηματοδότηση των λεωφορείων όσο και με την ζημιά που γίνεται στην τοπική αγορά. Δυστυχώς, η αφαίμαξη αυτή δεν εφευρέθηκε τώρα αλλά προηγήθηκαν άλλοι, ελληνόφωνοι ψηφοθήρες δήμαρχοι της Θράκης.
Έπραξε τελικά κάτι το παράνομο (κι όχι απλά προκλητικό) ο δήμαρχος Ιάσμου; Κατά τη γνώμη μας ναι, και είναι δουλειά του Εισαγγελέα να το διακριβώσει το ταχύτερο δυνατόν, παραβλέποντας παράπλευρες ενστάσεις του τύπου "θα τον ηρωοποιήσουμε" κτλ. Με αυτά τα ηττημένα μυαλά φτάσαμε ως χώρα εδώ που φτάσαμε αλλά και κάποιοι ελληνόφωνοι επιτήδειοι κάνανε με το αζημίωτο τις δουλίτσες τού εχθρού.
Πάνω από όλα πρέπει να προταχθεί η νομιμότητα, η εθνική αξιοπρέπεια και η συλλογική μας αυτοσυντήρηση και είναι υποχρέωση της πολιτείας να δώσει προς πάσα κατεύθυνση το σωστό μήνυμα σχετικά με τα όρια καθενός.
Το θέμα είναι αν υπάρχει ελληνική πολιτεία και θεσμική συγκρότηση στον τόπο μας, πέρα από τα κομματικά τσιφλίκια και ανεξάρτητα από αυτά. Ο κανόνας λέει όχι, αλλά ελπίζουμε ότι στην κρίσιμη αυτή συγκυρία θα λειτουργήσουμε κατ' εξαίρεσιν θεσμικά. Καθένας οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του, και πρώτα απ΄ όλους οι ίδιοι οι σύμβουλοι που στηρίζουν τον Οντέρ στον δημαρχιακό θώκο.
Χωρίς υψηλούς τόνους και μεγαλοστομίες που θα έβαζαν στο καλάθι του τρέχοντος τουρκικού αναθεωρητισμού και κάποιο «θρακικό ζήτημα» αλλά με σοβαρότητα και συνέπεια που δεν έχουμε συνηθίσει, είναι αλήθεια, αλλά και δεν παύουμε να προσδοκούμε.