Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Στο τεμάχιο «2» «βολτάρει» το «Μπαρμπαρός» (χάρτης)


Πλέει παράλληλα με τις ακτές της νότιας Κύπρου

Λευκωσία: Στο τεμάχιο «2» της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και σε απόσταση περίπου 22 ν. μιλίων (40 χλμ) από το Ακρωτήριο Κιτίου βρίσκεται το τουρκικό σεοσμογραφικό σκάφος «Μπαρμπαρός Χαριεντίν Πασά» («Barbaros Hayrettin Pasa») μαζί με τα δύο συνοδευτικά πλοία.Από τα ξημερώματα, αφού πραγματοποίησε πλεύση για σάρωση του βόρειου τμήματος του τεμαχίου «3», δείχνοντας ότι θα συνεχίσει εκεί, άλλαξε πορεία και συνέχισε κατευθείαν στο τεμάχιο «2».
Ήδη έχει περάσει σε απόσταση περίπου 35 χλμ εντός του τεμαχίου «2», πλέοντας παράλληλα με τις ακτές της νότιας Κύπρου από το Κάβο Γκρέκο προς την Λάρνακα, διατηρώντας την ίδια περίπου απόσταση από τις ακτές, δηλαδή  22 ν. μίλια (40 χλμ). Να σημειωθεί ότι βρίσκεται εντός της περιοχής που «δέσμευσε» η Τουρκία με το Navtex.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες και τα στοιχεία του philenews, η τουρκική φρεγάτα «TCG Gelibolu» (F-493) που συνόδευσε το «Μπαρμπαρός», έχει παραμείνει σε περιοχή βορειοανατολικά του τεμαχίου «3» και δεν ακολουθεί την πορεία του σεισμογραφικού, αλλά παρακολουθεί από απόσταση, ενώ δεύτερη τουρκική φρεγάτα η «TCG Gokceada» (F-494), παραμένει εδώ και μέρες στην ίδια περιοχή – νοτιοανατολικά του σημείο της γεώτρησης, εντός των ορίων του τεμαχίου «13» της κυπριακής ΑΟΖ.
Το ένα εκ των δύο συνοδευτικών σκαφών, το νορβηγικών συμφερόντων υπό σημαία Γιβραλτάρ «M/V Bravo Supporter», έχει σταματήσει στα ανοικτά της Λάρνακας και βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από το σεισμογραφικό.
Τις αμέσως επόμενες ώρες αν το τουρκικό σεισμογραφικό συνεχίσει την παρούσα πλεύση του, θα δημιουργήσει πρόβλημα σε τουλάχιστον τρία μεγάλα δεξαμενόπλοια που πλέουν στην περιοχή αναμένοντας μικρότερα δεξαμενόπλοια για διαμοιρασμό των καυσίμων – δραστηριότητα που διεξάγεται από χρόνια στην περιοχή. Επίσης, το «Μπαρμπαρός» εισέρχεται πλέον σε περιοχή μεταξύ Ζυγίου και λιμανιού Λεμεσού, όπου υπάρχει σχετικά πυκνή κίνηση εμπορικών πλοίων.
Το «Μπαρμπαρός Χαριεντίν Πασά» πλέει με ταχύτητες μεταξύ 3,5 έως 4,6 κόμβων, ενώ στη πορεία του και σε απόσταση περίπου 15 χιλιομέτρων, πέρασε στις 9:00 το πρωί, το πλοίο «Lundstorm Tide», ένα από τα δύο βασικά πλοία που εξυπηρετούν το γεωτρύπανο «Saipem 10000» επιστρέφοντας από το γεωτρύπανο προς το λιμάνι Λάρνακας.Εντός των επόμενων ωρών και ενώ το «Μπαρμπαρός» θα βρίσκεται στη περιοχή, αναμένεται να αναχωρήσει από το λιμάνι Λάρνακας προς το «Saipem 10000» το δεύτερο βοηθητικό σκάφος, το υπό βρετανική σημαία «Highland Lard».


Με πράσινο χρώμα η πορεία του «Μπαρμπαρός» από χθες το πρωί μέχρι σήμερα στις 9.00 το πρωί.
Με κίτρινο χρώμα οι περιοχές που δέσμευσε η Κυπριακή Δημοκρατία για τις γεωτρητικές δραστηριότητες των ENI-KOGAS.
Με κόκκινο χρώμα η περιοχή που «δέσμευσε» η Τουρκία με το Navtex.
Με τους αριθμούς «1», «2» και «3», οι περιοχές που ξεκίνησαν και θα διεξάγονται κατά την διάρκεια της ημέρας οι κοινές ασκήσεις Ισραήλ-Κύπρου με έντονη σημμετοχή της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας. Στην περιοχή «1» θα διεξαχθεί άσκηση έρευνας διάσωσης, ενώ στις «2» και «3» αεροπορικές ασκήσεις που περιλαμβάνουν προσβολή εικονικών στόχων και ασκήσεις επιδρομών σε ορεινές περιοχές.
Με τον αριθμό «4» η κίτρινη γραμμή είναι η πορεία των βοηθητικών σκαφών της γεώτρυσης στο τεμάχιο «9» μεταξύ «Saipem 10000» και λιμανιού Λάρνακας.
Με τον αριθμό «5» ζώνη που δεσμεύτηκε από το Ισραήλ, για αεροπορικές ασκήσεις.
Με τον αριθμό «6» το σημείο όπου διεξάγεται η γεώτρηση των ENI-KOGAS στο τεμάχιο 9.
Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης

Ανάρτηση από: http://www.philenews.com